اخبار داغ

مضرات سیگار الکترونیکی را جدی بگیرید/وجود ترکیبات سرطانزا

مضرات سیگار الکترونیکی را جدی بگیرید/وجود ترکیبات سرطانزا
رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نسبت به مضرات و معایب مصرف سیگار الکترونیک هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا حیدری، با بیان این مطلب که سیگار‌های الکترونیکی در جهان با هدف کاهش مصرف سیگار‌های سنتی وارد بازار شدند، گفت: برخلاف تصور افراد این سیگار‌ها برای سلامتی انسان ضرر دارد و طبق هشدار سازمان جهانی بهداشت مواد معطر موجود در سیگار‌های الکترونیکی به سلامت افراد آسیب می‌رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات بیمارستان مسیح دانشوری، افزود: سیگار‌های الکترونیکی نه تنها باعث ترک دخانیات نمی‌شود، بلکه عاملی برای شروع مصرف سیگار‌های سنتی و حتی قلیان در بین نوجوانان و جوانان محسوب می‌شود.
,
 
,
به گفته وی، مواد معطر موجود در سیگار‌های الکترونیکی و دود آنها، حاوی ترکیبات حلقوی است و باعث بروز سرطان می‌شود.
,
 
,
حیدری با اشاره به ورود نیکوتین موجود در سیگار‌های الکترونیکی به دهان فرد به صورت اسپری؛ وابستگی به مواد دخانی را از تبعات مصرف این محصولات برشمرد و گفت: مصرف سیگار‌های الکترونیک، کنجکاوی نوجوانان برای شروع استعمال قلیان و حتی سیگار‌های سنتی را بیشتر می‌کند و متأسفانه در برخی از کشور‌ها واردات و توزیع سیگار‌های الکترونیکی آزاد است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: ممنوعیت واردات، تولید و توزیع این سیگار‌ها به سازمان‌های مرتبط ابلاغ شده و سیگار الکترونیکی به عنوان یک کالای آسیب‌رسان معرفی شده است؛ به نحوی که عرضه سیگار الکترونیکی یک نوع قاچاق محسوب می‌شود و توزیع و فروش آن ممنوع است.
,
 
,
حیدری اظهار داشت: اخیرا فردی که به دلیل کشیدن سیگار الکترونیکی دچار بیماری شدید تنفسی شده بود در ایالات متحده امریکا جان خود را از دست داده است و این اولین مرگ مرتبط با مصرف سیگار برقی است.
,
 
,
وی با اشاره به علائم ناشی از مصرف سیگار الکترونیک در مبتلایان، افزود: مبتلایان علائمی نظیر سرفه، تنگی نفس، خستگی و در برخی موارد استفراغ و اسهال داشتند و هیچ سند و مدرکی دال بر وجود یک بیماری عفونی ناشی از ویروس یا باکتری در بدنشان وجود نداشت.
,
 
,
منبع: مهر
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه