اخبار داغ

امیدی به چرخه معیوب تعلیمی کرمانشاه نیست؛

مِهر بی‌مِهری!/ جای خالی هزاران بازمانده از تحصیل در مدارس

مِهر بی‌مِهری!/ جای خالی هزاران بازمانده از تحصیل در مدارس
بر اساس آخرین آمار 17 هزار دانش‌آموز کرمانشاهی از تحصیل بازمانده‌اند و مسئولان آموزش و پرورش همچنان این موضوع را کتمان می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، باز آمد بوی ماه مهر؛ اما سالهاست این مِهر بی‌مهرتر شده است؛ برای آنانی که در همین اول راه به دلایلی از جمله مشکلات معیشتی و اقتصادی ترک درس و مدرسه کرده و راه دیگری غیر از تعلیم را در پیش گرفته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز،,

شاید تصور و درک اینکه یک نفر نتواند هیچگاه سر کلاس درس حاضر شود و زنگ مدرسه را بشنود برای ما که لذت نشستن پشت میز و نیمکتهای مدرسه را چشیده ایم، سخت باشد؛ اما حسرت صندلی‌های خالی مدارس برای افراد بازمانده از تحصیل را هیچگاه نمی‌توان درک کرد.

,

آنهایی که درهای روشنایی و علم اندوزی به روی شان تا ابد بسته می ماند و هیچ سهمی از هیاهو و اشتیاق ماه مهر ندارند؛ همانهایی که فریادهای‌ مظلومانه آنها را کسی نمی‌شنود و سراغی از آنها نمی‌گیرند...

,

در استان کرمانشاه هم طبق آخرین آمار اعلامی آموزش و پرورش استان کرمانشاه 17 هزار بازمانده از تحصیل در سنین 6 تا 16 ساله وجود دارد که در حسرت الفبا مانده‌اند یا تارک تحصیل شده‌اند!

,

این آمار برای استانی با این همه استعداد در حوزه های مختلف نشان از یک چرخه معیوب تعلیمی در کرمانشاه دارد که حاصل کار مدیریت ناکارآمد و سیستم فشل زیر مجموعه آن است.

,

اظهار بی‌اطلاعی مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه از وضعیت بازمانده‌های از تحصیل!

, اظهار بی‌اطلاعی مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه از وضعیت بازمانده‌های از تحصیل!,

برای پیگیری وضعیت بازمانده‌های از تحصیل به سراغ مجید یزدان‌پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه رفتیم، اما وی از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که از سال 96 تا به حال هیچ عددی در این مورد به ما اعلام نشده است!

,

وی همچنین بر تکذیب خبر قبلی روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان در خصوص آمار افراد بازمانده از تحصیل اصرار داشت.

,

اما چند ابهام در این موضوع پیش می‌آید چرا مدیرکل آموزش و پرورش از سال 96 تا به حال - زمان مدیریت وی - که ادعا می‌کند آماری در خصوص بازمانده‌های از تحصیل به آنها ارائه نشده است، هیچ پیگیری برای این موضوع نداشته، آیا این موضوع اهمیتی برای مجموعه مدیریتی آموزشی استان ندارد؟!

,

از طرف دیگر با وجود تلاش‌های قابل تقدیر نهضت سوادآموزی برای جبران عقب‌ماندگی‌های آموزشی در افرادی که سن‌شان برای آموزش مناسب هم نیست، این کوتاهی و قصور آموزش و پرورش در مورد بچه‌هایی که در بهترین سن آموزش‌پذیری قرار دارند چه معنایی دارد؟!

,

اصلا آموزش و پرورش برای شناسایی این کودکان و هدایت آنان به چرخه تحصیل و مدرسه چه اقدامی کرده است؟!

,

در برخی از شهرها برای جبران عقب‌ماندگی دانش‌آموزان مدارسی تحت عنوان مدارس رشد راه‌اندازی شده است، این مدارس در استان کرمانشاه کجا هستند؟!

,

اینها همه نشان از ناکارآمدی مدیریت آموزش و پرورش استان دارد که تنها با سرپوش گذاشتن بر این موضوع از زیر بار مسئولیت آن شانه خالی کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه