اخبار داغ

همزمان با هفته دفاع مقدس؛

اولین شهرک سینمایی دفاع مقدس در استان مرکزی به بهره‌برداری می رسد

اولین شهرک سینمایی دفاع مقدس در استان مرکزی به بهره‌برداری می رسد
با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر روی محتوا سازی در زمینه دفاع مقدس و استفاده از این گنج گران‌بها مسئولین ستاد کنگره شهدای استان مرکزی از دو سال گذشته طراحی ساخت شهرک سینمایی دفاع مقدس در شهر اراک را آغاز روزهای آینده که همزمان با هفته دفاع مقدس و اجلاسیه اصلی کنگره شده است به بهره برداری خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ در آستانه روز سینما مردم استان مرکزی و شهر اراک شاهد شنیدن خبری خوب در حوزه فرهنگ و فیلم سازی هستند و آن هم ساخت شهرک سینمایی دفاع مقدس در اراک است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

امسال استان مرکزی افتخار این را دارد که کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی را برگزار کند که در ذیل این کنگره صدها برنامه محتوایی و فرهنگی برگزار شده و یا در حال برنامه ریزی شدن است.

,

یکی از برکات کنگره شهدای استان مرکزی شناخت و تبیین تاریخ استان مرکزی و نقش مردم آن در این تاریخ است که با در نظر گرفتن ده ها برنامه محتوایی همچون تئاترها و همایش های فرهنگی در حال انجام است.

,

اما کنگره شهدای استان مرکزی می خواهد با پر کردن خلأهای فرهنگی نقش خود را به خوبی در فرهنگ جامعه نشان دهد،از جمله این خلأ ها نبود مکانی ویژه برای امام شناسی، نپرداختن به شخصیت امام و نقش مردم استان مرکزی در انقلاب و دفاع مقدس است که با در نظر گرفتن قرارگاه ویژه حضرت روح الله و راه اندازی اردوهای هفت اقلیم این کارها تا حدودی در حال انجام هستند.

,

اما با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر روی محتوا سازی در زمینه دفاع مقدس و استفاده از این گنج گرانبها مسئولین ستاد کنگره از دو سال گذشته طراحی ساخت شهرک سینمایی دفاع مقدس در شهر اراک را انجام دادند که از همان زمان پروژه احداث آن در پادگان تیپ ۷۱ مردم پایه سپاه روح الله آغاز به کار کرد.

,

 

,

, ,

امروز به برکت تلاش های مجاهدانه و جهادی مسئولین کنگره شهدای استان و به خصوص فرمانده جهادی سپاه حضرت روح الله این شهرک مراحل پایانی خود را طی می کند و به لطف خدا در طی روزهای آینده که همزمان با هفته دفاع مقدس و اجلاسیه اصلی کنگره شده است به بهره برداری خواهد رسید.

,

در این شهرک سینمایی بیش از ۱۵۰ مهندس و کارگر مشغول به کار هستند و بیش از ۵۰ دستگاه کامیون و تریلی به طور شبانه روز در حال فعالیت اند.

,

تا به امروز بیش از ۲ هزار کامیون خاک ریزی و خاک برداری در این شهرک انجام شده که بتوانند فضاهای مورد نظر برای نمایش را به اجرا در بیاورند.

,

 

,

, ,

در این شهرک سینمایی لوکشین های مختلفی در نظر گرفته شده و قرار است سیر تحولات تاریخ استان مرکزی از زمان قاجار، شهادت امیرکبیر، شکل گیری انقلاب در اراک، بازخوانی عملیات خیبر، بازخوانی برخی از وقایع عاشورا، نمایش برخی از عملیات های مهم دفاع مقدس و بازخوانی مجاهدت های شهدای مدافع حرم به نمایش عموم در بیاید.

,

همچنین یک لوکشین ویژه برای احداث بیمارستان صحرایی در نظر گرفته شده که تیم های ویژه ای از جامعه پزشکی در ایام برگزاری نمایشگاه به مردم و بازدید کنندگان خدمات بهداشتی و پزشکی ارائه می کنند.

,

این شهرک سینمایی ظرفیت های بسیار خوبی برای اهالی فرهنگ و هنر استان فراهم می کند تا از این فضای ایجاد شده برای ساخت فیلم ها و سریال های فاخر معاصر و حتی تاریخی بهره مند شوند.

,

امیدواریم مسئولین استانی حمایت های لازم را برای تکمیل و تجهیز آن داشته باشند تا بتوان این خلأ موجود در استان مرکزی را به نحو شایسته ای پر کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه