اخبار داغ

لهستان 32 فروند اف 35 خریداری می کند

لهستان 32 فروند اف 35 خریداری می کند
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد با فروش ۳۲ فروند جنگنده F۳۵ ساخت شرکت لاکهید مارتین به ارزش ۶.۵ میلیارد دلار به لهستان موافقت کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در آوریل سال جاری میلادی به کنگره گفته بود که در حال بررسی فروش جنگنده‌های F۳۵ به لهستان، یکی از اعضای ناتو و همچنین به یونان، رومانی، اسپانیا و سنگاپور است.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این فروش همکاری‌های لهستان با ناتو را تقویت می‌کند و وابستگی این کشور اروپایی به تجهیزات روسی را کاهش خواهد داد.


لهستان که مرزهای مشترکی با روسیه و آلمان دارد در جریان جنگ سرد متعلق به پیمان ورشو به رهبری جماهیر شوروی بود.

تأیید این فروش چند روز پس از سفر مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا به لهستان به منظور گرامیداشت هشتادمین سالروز آغاز جنگ جهانی دوم صورت گرفت.

در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، آمریکا برنامه «خرید آمریکایی» را پیش برده که محدودیت‌ها در رابطه با فروش تسلیحات را کاهش داده و مقامات آمریکایی را ترغیب کرده تا نقش پررنگ‌تری در افزایش تجارت برون‌مرزی در زمینه صنایع تسلیحاتی آمریکا ایفا کنند.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد کنگره روز سه‌شنبه از موافقت این وزارتخانه با فروش جنگنده‌های F۳۵ به لهستان مطلع شده است.
منبع: ایسنا
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه