اخبار داغ

ناظرزاده کرمانی از «ادبیات نمایشی ایمان‌گرا» نوشت/ یک پژوهش جهانی

ناظرزاده کرمانی از «ادبیات نمایشی ایمان‌گرا» نوشت/ یک پژوهش جهانی
مدیر کانون تئاتر دینی اعلام کرد برای اولین بار پژوهشی بزرگ در ایران در خصوص تئاتر دینی توسط فرهاد ناظرزاده کرمانی به انجام رسیده که باعنوان «ادبیات نمایشی ایمان‌گرای جهان» در دست انتشار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود فرهنگ مدیر کانون تئاتر دینی اداره‌کل هنرهای نمایشی با اشاره به انجام پژوهشی بزرگ در تئاتر ایران درباره تئاتر دینی، گفت: از سال ۸۹ و زمانی که آقای مؤذنی دبیر رویداد تئاتر صاحبدلان بود، به دنبال ایجاد پشتوانه‌ای علمی برای تئاتری دینی بودیم. نشست‌های متعددی با استادان تئاتر برگزار و در همان راستا کارگاه‌هایی هم با حضور ۵ استاد شناخته شده برگزار کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: با استادان مختلف از جمله آقایان بالازاده، قطب‌الدین صادقی و اردشیر صالح‌پور نیز در این خصوص صحبت کردیم. در گفتگویی که با دکتر ناظرزاده کرمانی داشتیم، ایشان اعلام کرد که پژوهشی را در خصوص تئاتر دینی در جهان در دست دارد. ما هم دغدغه‌های خود را در خصوص تئاتر ایران، تعزیه و نکات دیگر به ایشان منتقل کردیم و دکتر نیز با مدنظر قرار دادن این دغدغه‌ها پژوهش خود را ادامه داد.

,

فرهنگ با بیان اینکه پژوهش دکتر ناظرزاده کرمانی با عنوان «ادبیات نمایشی ایمان‌گرای جهان» شکل گرفته، یادآور شد: این پژوهش ۳ سال برای آماده سازی و مقدمات و بیش از ۳ سال هم برای ویراستاری زمان به خود اختصاص داد. خوشبختانه در حال حاضر ۴ جلد از این پژوهش در حال ویراستاری نهایی است. در این پژوهش دکتر ناظرزاده کرمانی ۸ نمایشنامه بسیار ارزنده و بنام در جهان با موضوع ایمان‌گرایی را ترجمه کرده است.

,

به گزارش مهر؛ مدیر کانون تئاتر دینی درباره زمان انتشار این پژوهش، اظهار امیدواری کرد که در سالن جاری این اتفاق رخ دهد و در اختیار علاقه‌مندان به پژوهش و پژوهشگران قرار گیرد.

,

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: در پژوهش «ادبیات نمایشی ایمان‌گرای جهان»، نمایش دینی در ۴۰ کشور دنیا مورد بررسی قرار گرفته است؛ این پژوهش به قدری سترگ است که شاید در کشور تا به حال برای گونه تئاتر دینی چنین پژوهشی انجام نشده باشد. این اتفاق یکی از افتخارات عرصه تئاتر ایران خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه