اخبار داغ

رئیس دفتر رئیس جمهور:

فضای مجازی باعث دسترسی آسان و سریع به موادمخدر شده است

فضای مجازی باعث دسترسی آسان و سریع به موادمخدر شده است
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: اگر فضای مجازی نبود و اطلاعات این گونه منتقل نمی شد امروز در کشور ما بحث مواد صنعتی و شیمیایی آنقدر در دسترس نبود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مهر؛ محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور صبح امروز در همایش فصلی دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانهای سراسر کشور که در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که بتوانیم مساله مبارزه با موادمخدر را به عنوان یک گفتمان تبدیل کنیم یعنی در اهدافمان در رابطه با مبارزه با مواد مخدر موفق بوده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: امروز شرایط جهان تغییر کرده است و مساله مبارزه با مواد مخدر به دلیل تاثیرات منفی خانمان سوزی که داشته است باید بیشتر از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

,

واعظی گفت: اگر فضای مجازی نبود و اگر اطلاعات این گونه منتقل نمی شد امروز در کشور ما بحث مواد صنعتی و شیمیایی آنقدر در دسترس نبود و دسترسی به مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی آسان نبود.

,

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: در سالهای گذشته مبارزه با موادمخدر مبارزه با موادمخدر سنتی بود ولی الان با به بازار آمدن مواد مخدر صنعتی گرفتاری‌ها و مبارزه با مواد مخدر را دشوار کرده است.

,

وی ادامه داد: ایران به دلیل پافشاری بر روی استقلال خود یک کشور معمولی نیست و طبیعی است که در دنیا دوستان فراوانی دارد و از طرفی هم دشمنانی دارد.

,

واعظی بیان کرد: می‌بینیم که حمایت‌های مالی بسیاری از کشورهایی با شرایط تقریبا مشابه با ایران می‌شود که در زمینه پناهندگان و چه در زمینه مبارزه با مواد مخدر ولی این موضوع در رابطه با ایران اینگونه نیست.

,

رئیس دفتر رئیس جمهور یادآور شد: با تجهیزات سنتی نمی‌توانیم به مبارزه با مواد مخدر آن هم مواد مخدر صنعتی برویم باید تجهیزات مبارزه ایران در حوزه مواد مخدر مدرن و به روز شود.

,

وی گفت: پایین آمدن سن اعتیاد و افزایش اعتیاد در بانوان بسیار خطرناک است چرا که بانوان کانون خانواده هستند و اگر به اعتیاد دچار شوند صدمات غیرقابل جبرانی را بر جای می‌گذارند.

,

واعظی تاکید کرد: ما باید جوانان را با موادمخدر و راه های پیشگیری از آن آشنا کنیم چراکه بسیاری از جوانان به دلیل عدم آگاهی از مضرات و آسیب های مواد مخدر به این راه کشیده می شوند.

,

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: باید با کشورهای منطقه وارد گفت‌وگو شویم یک در رابطه با مسئولیت پذیری آنها ( آن کشور باید بداند اگر ترانزیتی از مواد مخدر از کشورش عبور کند دودش اول به چشم خودش می رود) و دو در مورد کشورهای هدف باید آنها را پای کار آورد و آنها را مجاب کرد تا در زمینه مبارزه با موادمخدر ایران را یاری کنند.

,

وی گفت: اولویت ما باید در ابتدا پیشگیری باشد و بعد درمان، ما باید جدی تلاش کنیم مساله کاشت و تولید و فناوری و تجارت و ترانزیت را در اولویت مبارزه قرار دهیم و همچنین افغانستان را مجاب به همکاری با ایران کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه