اخبار داغ

رئیس شورای شهر خلیل آباد مطرح کرد؛

ضعف وجود کارشناس مذهبی در هیئت‌های عزاداری/ مسائل انحرافی و خرافات باید با تدبیر حل شود

ضعف وجود کارشناس مذهبی در هیئت‌های عزاداری/ مسائل انحرافی و خرافات باید با تدبیر حل شود
رئیس شورای شهر خلیل آباد در هیئت ها ضعف یک کارشناس مذهبی مشهود است و سمت و سویی که مسیر عزاداری های به خود می‌گیرد مسیر انحرافی است، گفت: در برخی از موارد باید اجبار در کار باشد تا این مسائل انحرافی و خرافات از بین هیئت های مذهبی با تدبیر و برنامه ریزی حل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ رضا توکلی، رئیس شورای شهر خلیل آباد، شب گذشته در جمع هیئت امناء تکایا و حسینیه ها شهرستان خلیل آباد که در دفتر امام جمعه خلیل آباد برگزار شد، اظهار داشت: در هیئت ها ضعف یک کارشناس مذهبی مشهود است و سمت و سویی که مسیر عزاداری های به خود می‌گیرد مسیر انحرافی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه خرافات و انحرافاتی وارد عزاداری ها می شود و از گوش دادن به صحبت های سخنرانان به سمت طبل، زنجیر و علم کشیده می شود، خاطرنشان کرد: امروزه مسئولان هیئت ها دیگر کاره ای برای اینکه عَلَم به خیابان بیاید یا نیاید نیستند و هیئت امناء با خیل جوانی مواجه هستند که به این مسائل علاقه دارند و این‌ها باید به مرور در طول سال راهنمایی و ارشاد شوند.

,

رئیس شورای شهر خلیل آباد با تأکید بر اینکه ساعات های عزاداری طولانی شده و وقت مناسبی ندارد و این مسائل باید با تدبیر و برنامه ریزی حل شود، تصریح کرد: در برخی از موارد باید اجبار در کار باشد تا این مسائل انحرافی و خرافات از بین هیئت های مذهبی با تدبیر و برنامه ریزی حل شود و در این مسیر شورای هیئت های مذهبی، سازمان تبلیغات و شورای فرهنگ عمومی می توانند مؤثر باشند.

,

حجت الاسلام ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد در این مراسم اذعان کرد: تقدیر و تشکر از تمام افرادی که در برپایی مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان تأثیرگذار بودند از اهداف برگزاری این مراسم بود.

,

وی همچنین در ادامه عنوان کرد: در مجموع برنامه هایی که در هیئت های مذهبی برگزار شد آیا می توانیم بگوییم یک عزاداری کاملاً مطلوبی داشتیم؟ قطعاً هیچ کدام از ما این ادعا را نداریم، همان‌طور که در نظام اسلامی این ادعا را نداریم.

,

امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه بارها از مقام معظم رهبری شنیده ایم که در مراحل اولیه اسلام و دین هستیم و کارهای زیادی مانده که به تدریج اسلام را در بخش های مختلف پیاده کنیم، تشریح کرد: در گام دوم انقلاب باید هر چه جلوتر می رویم در بخش های مختلف اجرایی، قضایی، نظامی، امنیتی و... قدم هایی برداریم و پیشرفت داشته باشیم و قطعاً نباید به وضع موجود راضی باشیم.

,

وی در پایان بیان کرد: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد و تبلیغاتی که علیه مراسم عزاداری امام حسین (ع) از بیرون مرزها می شود باید تقدیر و تشکر داشته باشیم از همه افرادی که هر چه داشتند به صحنه آوردند تا بتوانیم برنامه های نسبتاً مطلوبی داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه