اخبار داغ

رئیس دفتر رئیس‌جمهور:

تحولات در جوامع موجب افزایش دسترسی به مواد مخدر شده است

تحولات در جوامع موجب افزایش دسترسی به مواد مخدر شده است
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: با توجه به تحولات صورت گرفته در جوامع در حوزه فرهنگ و سبک زندگی ، دسترسی به مواد مخدر افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در همایش طرح یاریگران زندگی که با حضور جمعی از معاونین، مدیران و رؤسای ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برگزار شد، اظهار داشت: رئیس‌جمهور از اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر با جدیت حمایت می‌کند و می‌داند که چه کار بزرگی در این ستاد انجام می‌شود و حتی در شکوفایی اقتصادی کشور نیز تاثیر دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی بیان داشت:‌ ما شاهد آن هستیم که موضوع مواد مخدر در افکار عمومی و صدا و سیما جای خود را باز کرده است و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور زمانی موفق است که این قدرت را داشته باشد تا همه ارگان‌ها و بخش‌ها را در این مسیر درگیر کند و هر یک سهم خود را انجام دهد.
,
 
,
 رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: ما زمانی که مسئله مبارزه با مواد مخدر را به عنوان یک گفتمان در کشور تبدیل کنیم شروع کار جدی ما برای اهدافی است که در این زمینه دنبال می‌کنیم.
,
 
,
واعظی گفت:‌جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر آنقدر مهم است که رئیس‌جمهور بیش از دو ساعت در این جلسات وقت می‌گذارد و از همه افراد عضو ستاد برای حضور در این جلسات و ارائه گزارش عملکرد دعوت به عمل می‌آید.
,
 
,
وی افزود: هدف گذاری‌هایی برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر انجام شده است و مقام معظم رهبری نیز سیاست‌های کلی را در این خصوص به سران قوه ابلاغ کرده است.
,
 
,
 رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت:‌در برنامه ششم توسعه نیز به آن توجه جدی شده است.
,
 
,
واعظی افزود:‌در جلسات آسیب‌های اجتماعی که با حضور مقام معظم رهبری برگزار می‌شود عمده جلسه به موضوع مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری و درمان پرداخته می‌شود.
,
 
,
وی خطاب به اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ما بر اساس اینکه کارمند دولت هستیم یکسری ماموریت‌ها داریم که آن را انجام می‌دهیم ولی کار شما مقدس، جهادی و اعتقادی است. اینکه بتوانیم یک پدر و یا یک جوان را از چنگال اعتیاد برهانیم قطعا یک تحولی در جامعه ایجاد خواهد کرد.
,
 
,
 رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت:‌مسئله مبارزه با مواد مخدر به دلیل تاثیرات منفی و خانمانسوزی که داشته است در تمامی جوامع جهان به عنوان یک موضوع مهم تلقی می‌شود و امروز به دلیل شرایطی که به وجود آمده است این اهمیت را مضاعف کرده است.
,
 
,
واعظی ادامه داد:‌در حال حاضر سبک زندگی در جهان تغییر کرده است و ما شاهد تغییر شرایط فرهنگی هستیم چرا که تکنولوژی‌های مختلفی آمده است وهمین فضای مجازی علیرغم ابعاد مثبتی که دارد ولی بسیار تخریب کننده نیز هست.
,
 
,
وی افزود:‌ اگر چنین تحولاتی ایجاد نشده بود امروز در کشور ما مواد مخدر اینقدر در دسترس نبود و این تحولات به وجود آمده در دنیا موجب شده است با این مشکلات مواجه شویم.
,
 
,
 رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر 10-15 سال پیش موضوع مبارزه با مواد مخدر در حوزه تریاک و هروئین بود و شناسایی مواد مخدر با سهولت بیشتری اتفاق می‌افتاد ولی امروزه ما شاهد آن هستیم که مواد مخدر مرتبا در حال تغییر است و تبلیغات گسترده‌ای نیز در این خصوص انجام می‌شود و باید بر اساس شرایط موجود برای آن برنامه‌ریزی کنیم.
,
 
,
واعظی گفت:‌امروز با توجه به اینکه تولید مواد مخدر پیچیده‌تر شده است بنابراین راه حل‌های آن نیز پیچیده‌تر می‌شود.
,
 
,
وی افزود:‌ایران یک کشور معمولی نیست و به دلیل موضع‌گیری‌هایی که دارد و پافشاری که بر روی استقلال کشور دارد و همینطور از کشورهای بزرگ تبعیت نمی‌کند بنابراین مورد هجمه‌های مختلفی قرار گرفته است و رژیم صهیونیستی و همچنین کشورهای عربی تلاش می‌کنند فشار به کشور ما بیاورند.
,
 
,
 رئیس دفتر رئیس‌جمهور یادآور شد:‌در حال حاضر نمی‌توان با تجهیزات سنتی به مبارزه با مواد مخدر پرداخت و ما در این راه کم شهید نداده‌ایم. 3800 شهید و 12 هزار جانباز برای مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده‌ایم و از اول انقلاب عزم و اراده‌ای برای مبارزه با مواد مخدر بوده است.
,
 
,
وی در جمع خبرنگاران گفت:‌موضوع ستاد مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم است و در این حوزه اقداماتی صورت گرفته است و خوشبختانه در یک سال گذشته موضوع مواد مخدر از برنامه‌ریزی‌هایی که ستاد انجام داده است مورد اهمیت قرار گرفته است.
,
 
,
 رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ما باید مبارزه با مواد مخدر در کشور را به عنوان یک امر مهم تلقی کنیم و شعار یاریگران زندگی را جدی بگیریم و ما هر کدام‌مان اگر بتوانیم یک نفر را در جامعه از مواد مخدر نجات دهیم خدمت بزرگی به جامعه کرده‌ایم.
,
 
,
واعظی گفت: در بحث مبارزه با قاچاقچیان نیز دستاوردهای خوبی داشته‌ایم و در حوزه درمان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.
,
 
,
وی افزود: ارتباط ستاد با قوه قضائیه خوب بوده است و هماهنگی لازم را در این خصوص داشته‌اند.
,
 
,
 رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر ما به تنهایی نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم چرا که کشور افغانستان در مجاورت کشور ما قرار دارد که بزرگترین تولید کننده مواد مخدر صنعتی و سنتی است.
,
 
,
واعظی گفت:‌ما در این راه شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم کرده‌ایم و امروز خوشبختانه شاهد آن هستیم که اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است و هماهنگی بین دستگاه‌ها افزایش یافته است.
,
 
,
وی گفت: رئیس‌جمهور از ستاد مبارزه با مواد مخدر حمایت جدی می‌کند و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص حمایت‌های لازم را داشته‌اند و سالی دو بار جلسات آسیب‌های اجتماعی در حضور مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه