اخبار داغ

معاون بازرگانی سازمان صمت قم :

فراوانی کالاهای موردنیاز هیئت‌های مذهبی در قم/توزیع 20 تن برنج و 150 تن گوشت در قم

فراوانی کالاهای موردنیاز هیئت‌های مذهبی در قم/توزیع 20 تن برنج و 150 تن گوشت در قم
معاون بازرگانی سازمان صمت قم با اشاره به توزیع 20 تن برنج و 150 تن گوشت در قم گفت: در بازار قم هیچ کمبودی برای اقلام موردنیاز هیئت‌ها وجود نداشته و حتی با فراوانی کالا در بازار قم نیز مواجه هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرحسین پروان در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: اقلام مورد نیاز برای هیئت های مذهبی در ایام محرم و صفر از طرف تنظیم بازار وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت تأمین شده است، از جمله این اقلام برنج، شکر، مرغ منجمد، گوشت قرمز منجمد گوساله ، روغن و چای هستند که به هیئت های مذهبی تخصیص داده شده است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: سهمیه های هیئت ها هم مشخص و ابلاغ شده است و مباشران نیز اقدام به توزیع این اقلام کرده، در بازار قم هیچ کمبودی برای اقلام مورد نیاز هیئت ها وجود نداشته و حتی  با فراوانی کالا در بازار قم  نیز مواجه هستیم.

پروان خاطرنشان کرد:  470 تن برنج هندی درجه یک، 236 تن شکر، 79 تن مرغ منجمد، 157 تن گوشت قرمز منجمد، 472تن روغن و  16 تن چای برای بازار مصرف قم در ایام محرم و صفر تأمین شده است.

وی بیان داشت: در بازار قم برندهای مختلف برنج وجود دارد و هیئت های مذهبی با توجه به خواست و سلیقه خودشان از هر نوع برندی که بخواهند استفاده می کنند، قیمت تنظیم بازار برنج 650تومان است و تحویل به هیئت های مذهبی بر اساس معرفی که از طرف شورای هیئت مذهبی که زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی است انجام می شود که تا به امروز 20 تن برنج توزیع شده است.

 معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: توزیع تنها 20 تن برنج تنظیم بازار برای هیئت های مذهبی نشان می دهد که بازار از نظر قیمتی از یک تعادل و انسجام برخوردار است وگرنه باید بیش از این ها برنج تنظیم بازار در دهه اول محرم توزیع می شود قیمت های متعادل در بازار باعث شده برخی از هیئت ها برنج را از بازار آزاد تهیه کند.

پروان تصریح کرد: 120 تن مرغ ، 30 تن گوشت منجمد به قیمت 49500 تومان در دهه اول محرم توزیع شد،  شکر تنظیم بازار اختلاف محسوس با قیمت بازار آزاد دارد، شکر با قیمت 3250 توسط تنظیم بازار توزیع می شود، و تا به امروز 93 تن شکر تنظیم بازار در  میان هیئت های مذهبی متقاضی توزیع شده است، قند جزء اقلام مورد نیاز هیئت های مذهبی در تنظیم بازار نبوده اما برای کمک به هیئت های مذهبی این مسئله را در تنظیم بازار در قم در نظر گرفته شده و 11 تن قند در دهه اول محرم  در هیئت های مذهبی توزیع شده است.

وی ادامه داد: تا پایان ماه صفر توزیع اقلام و کالاهای مورد نیاز هیئت های مذهبی توسط تنظیم بازار سازمان صمت ادامه دارد، به محض درخواست هیئت های مذهبی برای تهیه کالاها در عرض چند دقیقه حواله صادر می شود و هیچ پروسه اداری خاصی ندارد.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه