اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد

کشت مجدد برنج در 4 هزار هکتار از اراضی شالیزاری فریدونکنار

کشت مجدد برنج در 4 هزار هکتار از اراضی شالیزاری فریدونکنار
مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از کشت مجدد 4 هزار و 200 هکتار از اراضی شالیزاری در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد هادی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: در سال زراعی جدید از ۶ هزار و ۲۲ هکتار اراضی شالیزاری فریدونکنار، هزار هکتار از اراضی به‌صورت رتون و چهار هزار و ۲۰۰ هکتار کشت مجدد شده است.
وی با اشاره به اینکه هیچ مشکل آبی برای کشاورزی وجود ندارد خاطرنشان کرد: به خاطر بارندگی‌های خوبی که صورت گرفت حدود هزار هکتار افزایش سطح زیر کشت داشته‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار تصریح کرد: میانگین عملکرد برداشت شلتوک در فریدونکنار ۵ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم است که نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است.

هادی‌زاده بیان کرد: حدود هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی تحت مبارزه بیولوژیک قرار گرفتند که میزان مصرف سموم از این بابت کاهش پیدا کرد.

وی یادآور شد: بذرگیری از ارقام بومی و محلی، تاثیرگذاری قارچ‌کش بر روی برنج، ارقام مقاوم به شوری و ۱۰ سایت الگویی برای کاهش مصرف سموم و آموزش‌های لازم برای کاشت، داشت، برداشت از جمله اقداماتی بوده که در سال جاری برای کشاورزان فریدونکناری صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار ادامه داد: طی قراردادی با آموزش و پرورش به ۷ مدرسه برای تربیت کشاورزان جوان و آشنایی با مسائل کشاورزی آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

هادی‌زاده افزود: برای بهره‌وری آب حدود ۷۰ هکتار از اراضی شالیزاری در فریدونکنار متصل به لوله‌های کم فشار آب شدند و همچنین اقدامات مطالعاتی لایروبی حدود ۵۰ درصد از آب‌بندان‌های سطح شهرستان انجام گرفته و منتظر اعتبار برای اجرایی کردن آن‌ها هستیم و هزار و ۵۰۰ متر لاینینگ و ۶۴ هکتار تجهیز و نوسازی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه احداث سردهنه روستای ازباران و لایروبی ۱۰ هکتار از آب‌بندان‌های روستای نوایی‌محله درحال انجام است ادامه داد: حدود 3 هزار و 800 تن کود شیمیایی در سال جاری بین کشاورزان فریدونکناری توزیع شد.

هادی‌زاده بر لزوم قیمت‌گذاری صحیح برنج تاکید کرد و گفت: باتوجه به هزینه‌های زیادی که کشاورزان متحمل می‌شوند باید قیمت‌گذاری صحیح در مورد برنج انجام شود و البته قیمت‌ها متعادل باشد تا هم فروشنده و هم خریدار بتوانند از این محصول استفاده کنند.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه