اخبار داغ

یکی از حقوقدانان استان کردستان:

شایعه سازان در ماجرای دختر آبی مرتکب جرم افترا شده اند/ از جرم خبرآنلاین و برخی نمایندگان نباید به سادگی عبور کرد

شایعه سازان در ماجرای دختر آبی مرتکب جرم افترا شده اند/ از جرم خبرآنلاین و برخی نمایندگان نباید به سادگی عبور کرد
یکی از حقوقدانان استان کردستان در واکنش به شایعه سازی در ماجرای دختر آبی, گفت: در قاموس حقوق قضایی در صورتی که فردی جرمی را به دیگری نسبت دهد؛ بدون آنکه قادر به اثبات آن باشد، مرتکب جرم افترا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  امجد طاهری در گفتگو با کردتودی در واکنش به شایعه سازی در ماجرای دختر آبی توسط خبرگزاری خبرآنلاین, برخی نمایندگان و سلبریتی ها, گفت: اهانت به هر شخصی در صورت عدم اثبات به منزله توهین به مردم است. وقتی  هر شخصی ادعای یا توهینی را  علیه شخصی مطرح می‌کند باید ادله و شواهد متقن و محکمه پسند برای ادعایش ارایه دهد. در غیر این صورت مرتکب جرم عمومی شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی, کردتودی,
 
,
 
,
وی ادامه داد: ادای  افراد یا کسانی که موجی از واکنش‌ها را در فضای رسانه‌ای کشور  علیه سحر خدایاری برانگیخته است محکوم است و باید دستگاه‌های نظارتی در موضوع ورود کنند و با قاطعیت ابعاد آن را مورد بررسی قرار دهند.  
,
 
,
 
,
طاهری وکیل پایه یک دادگستری در استان کردستان می گوید رسالت قوه قضاییه به عنوان نهادی که مرجع اصلی رسیدگی به اختلافات در کشور است، این است که در مواردی که قانون از سوی افراد و اشخاص حقوقی مورد نقض واقع شود؛ جهت احقاق حق وارد شود و عکس‌العمل‌ها و واکنش‌های لازم را نشان بدهد.  
,
 
,
 
,
 وی عنوان نمود: در قاموس حقوق قضایی در صورتی که فردی جرمی را به دیگری نسبت دهد؛ بدون آنکه قادر به اثبات آن باشد، مرتکب جرم افترا شده است. ماده 697 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی در این زمینه می‌گوید: هر کس به وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه و جراید یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر به کسی امری را صریحا نسبت دهد یا آنها را منتشر کند که مطابق قانون آن امر جرم محسوب می‌شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت کند جز در مواردی که موجب حد است به یک ماه تا یک سال حبس و تا 74 ضربه شلاق یا یکی از آنها حسب مورد محکوم خواهد شد. برای همین ضروری است که نهاد قضایی و دادستان به عنوان عامل اجرای قانون و عدالت وارد موضوع شده و رسیدگی‌های لازم را در وهله اول داشته باشند. 
,
 
,
 
,
این حقوقدان در ادامه افزود: فرد یا گروه یا رسانه ای خاص وقتی به خود اجازه میدهند که به هر دلیل به آبروی کسی حتک حرمت کنند باید ادله و شواهد متقن و محکمه پسند برای ادعایشان  ارایه دهند.  
,
 
,
 
,
وی در پاسخ سوال خبرنگار کرد تودی با عنوان اینکه طرح چنین ادعاهایی و عدم برخورد با عاملان چه تاثیری در فضای سیاسی و سیستم حققوی قضایی کشور دارد عنوان نمود: اهمال در اجرای قانون به تشویق بی‌قانونی در کشور کمک می‌کند و اینجاست که نباید از طرح چنین مسائلی به سادگی عبور کرد و این اجازه را به افراد داد که هر آنچه بر زبان‌شان می‌آید علیه کسی مطرح کنند. چه بسا بی‌توجهی به این مسائل باعث بازارگرمی تهمت‌زنی و افترا در کشور می‌شود. 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه