اخبار داغ

عبدالرضا مصری:

اروپایی‌ها در مقابل ایران راهی به جز عمل به تعهدات برجامی ندارند

اروپایی‌ها در مقابل ایران راهی به جز عمل به تعهدات برجامی ندارند
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی‌ها در مقابل ایران راهی به جز عمل به تعهدات برجامی ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: پیشنهاد ترامپ در مورد کاهش تحریم ها علیه ایران هنوز به تایید مقام رسمی آمریکایی نرسیده و نمی‌توان درباره آن اظهار نظر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی گفت: آنچه در برجام انجام شد سبب از دست دادن امتیازات زیادی به خاطر کسب برخی امتیازات دیگر شد به گونه ای که از بسیاری از توانمندی‌های خود در تحقیق و پژوهش و تولید اورانیوم گذشتیم به این امید که طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند و گشایشی برای مردم باشد.

,

وی عنوان کرد: البته مقام معظم رهبری بارها تذکر دادند اینها اهل نیرنگ هستند و وفای به عهده ندارد و دروغگو هستند، اما با توجه به اینکه گروهی از مردم فکر می کردند اگر با آمریکا مذاکره شود مشکلات اقتصادی حل خواهد شد و آنها از خباثت هایشان علیه ایران کوتاه می آیند تفاهم نامه برجام لازم بود.

,

مصری با بیان اینکه برجام نقطه عطفی بود، گفت: ما به همه تعهدات خود را عمل کردیم، اما در قبال آن چیزی نگرفتیم جز اینکه هزاران مورد تحریم جدید علیه ما اعمال شد.

,

وی عنوان کرد: نمی‌توان بی‌تفاوت نشست برهمین مینا تصمیم نظام بر این شده که آرام آرام آنچه از دست داده بودیم برگردانیم و با توجه به اینکه طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد تصمیم به جا و عاقلانه و شایسته ای اتخاذ شد.

,

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با این تصمیم طرف مقابل متوجه شد نباید فکر کند سال‌ها با وعده و وعید می تواند ما را سر گرم نگه دارد.

,

وی بیان کرد: آخرین تصمیمی که از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شد بسیار عاقلانه بود زیرا ما که امتیازی کسب نکردیم حداقل بتوانیم از توانمندی های خود استفاده کنیم.

,

مصری گفت: اگر اروپایی‌ها عزمی برای برگشت به برجام نداشتند همانطور که در قانون مشهور به برجام مبنی بر قانون متقابل توسط مجلس تصویب شد اگر به تعهدات خود عمل نکنند، ما باید تصمیم متناسب با شرایط اتخاد کنیم.

,

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از هم اکنون مرحله چهارم کاهش تعهدات برجامی رسما باید اعلام شود و برای اجرای مرحله بعدی زمان‌بندی داشته باشیم و مشخص شود چه کاری باید انجام دهیم.

,

مصری عنوان کرد: در حال حاضر برای جامعه جهانی مشخص شده که ایران به تعهدات برجامی خود عمل کرده و آن اجماعی که آمریکا در دنیا علیه ایران ایجاد کرده بود شکسته شده است.

,

وی با تاکید بر اینکه ما می‌توانیم با آنچه که از قبل داشته ایم تا حدودی برگردیم، اما آمریکا نمی‌تواند به وضعیت قبلی خود بازگردد، خاطرنشان کرد: آمریکا مدیریت جهانی که قبلا داشته را از دست داده و ما باید این شرایط را مدیریت کنیم.

,

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اروپایی‌ها باید بدانند ما مصمم به این کار هستیم همچنین آنها به لحاظ برخی مسائل استراتژیک باید بیشتر از آمریکایی ها تلاش کنند هرچند این موضوع برای آمریکایی‌ها نیز مهم است.

,

مصری خاطرنشان کرد: آنها می دانند ایران توانمندی هایی دارد که با بازگشت به شرایط قبلی بر آن افزوده خواهد شد  و اگر می‌خواهند که به توانمندی‌های ما افزوده نشود باید به تعهدات برجامی خود عمل کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه