اخبار داغ

واکنش نمایندگان مجلس به ادعای کذب خبرآنلاین و برخی نمایندگان در ماجرای دروغ دختر آبی؛

مطالبه نمایندگان در برخورد قضایی با دروغ‌پردازی‌ خبرآنلاین و سلبریتی‌ها/ دستگاه قضا با مطهری و سلحشوری به‌علت اظهارات ضدامنیتی برخورد کند

مطالبه نمایندگان در برخورد قضایی با دروغ‌پردازی‌ خبرآنلاین و سلبریتی‌ها/ دستگاه قضا با مطهری و سلحشوری به‌علت اظهارات ضدامنیتی برخورد کند
ماجرای خودسوزی و فوت دختری به نام "سحر خدایاری" در روزهای اخیر واکنش‌هایی از رسانه‌های ضدنظام خارج از مرز تا قلم به‌دستان اصلاح‌طلب و نمایندگان هم‌طیف‌شان را به دنبال داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماجرای خودسوزی و فوت دختری به نام "سحر خدایاری" در روزهای اخیر واکنش‌های فراوانی را به دنبال داشت. از رسانه‎های ضدنظام خارج از مرز تا قلم به‎دستان اصلاح‌طلب و نمایندگان هم‌طیف‌شان. اما این واکنش‌ها با ادعاهایی کذب در رابطه با هویت جان‌باخته تا علت خودسوزی‌اش موجب شد موجی از اخبار ضدونقیض و به دور از واقعیت جامعه را ملتهب و از سویی موجب بهره‌برداری کشورهای حامی براندازی در ایران شود تا آنجا که پنج‎شنبه شب «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، کنفرانس خبری‌اش را همراه با تصاویری بزرگ از سحر خدایاری برگزار کرد تا مشخص شود ریشه حاشیه سازی ها در این خصوص از کجا آب می خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این میان نمایندگان مجلس ایران نسبت به دروغ‌سازی یک رسانه‌ داخلی، ادعای کذب برخی نمایندگان مجلس و همینطور چند سلبریتی واکنش نشان دادند که در ادامه می‌خوانید.

,

 

,

بهمن طاهرخانی، نماینده تاکستان و عضو کمیسیون قضایی مجلس:

, بهمن طاهرخانی، نماینده تاکستان و عضو کمیسیون قضایی مجلس:,

اظهارنظر برخی نمایندگان نسبت به ماجرای دختر آبی عجولانه و بدون اطلاعات بود/ با دروغ‌پردازی رسانه‌ها و سلبریتی‌ها برخورد قانونی شود

, اظهارنظر برخی نمایندگان نسبت به ماجرای دختر آبی عجولانه و بدون اطلاعات بود/ با دروغ‌پردازی رسانه‌ها و سلبریتی‌ها برخورد قانونی شود, اظهارنظر برخی نمایندگان نسبت به ماجرای دختر آبی عجولانه و بدون اطلاعات بود/ با دروغ‌پردازی رسانه‌ها و سلبریتی‌ها برخورد قانونی شود,

بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره ماجرای دختر آبی و انتشار دروغ‌هایی در فضای مجازی اظهار کرد: در بسیاری از جریانات اجتماعی و سیاسی متاسفانه در گذشته اتفاقات و خودسری‌هایی رخ داده و دستگاه‌های قضایی، اجرایی و مقننه بخوبی وظیفه خود را انجام نداده‌اند و در نتیجه موجبات بی اعتمادی در مردم ایجاد شده است.

,

وی ادامه داد: باتوجه به یک سلسله عوامل این تصویر ناخوشایند در افراد ایجاد شده که هر اتفاقی که در کشور رخ می‌دهد را به مباحث حاکمیتی متصل می‌کنیم، درصورتی که برخی موضوعات به این مسائل بی ارتباط است و درواقع نمی‌توان به تعداد افراد یک کشور که نظرهای غیرکارشناسی نیز در آن‌ها دیده می‌شود، موقعیت عملی ایجاد کنیم.

,

نماینده مردم تاکستان در مجلس ابراز کرد: در ماجرای دختر آبی باتوجه به بی اعتمادی‌هایی که از پیش بوجود آمده نسبت به مسئولین امر بدبینی ایجاد شده و از طرفی افرادی که درباره آن اظهارنظر داشته‌اند، عجله کرده‌اند.

,

وی افزود: لازم است درباره پرونده دختر آبی تمام اسناد و مدارک به دست بیاید تا اگر قصوری هم از طرف هر دستگاهی وجود داشته درنظر گرفته شود.

,

درصورت اثبات سوءنیت نماینده با آن‌ها برخورد می‌شود

, درصورت اثبات سوءنیت نماینده با آن‌ها برخورد می‌شود,

این مسئول عنوان کرد: اصل موضوع ورود بانوان به استادیوم جای بحث دارد و باید بصورت کارشناسی بررسی شده و مقررات و ضوابطی برای آن ایجاد شود.

,

وی تاکید کرد: تعجیل در قضاوت اقدام خوبی نیست و جو بی اعتمادی و تشنج را در جامعه افزایش می‌دهد و نباید چنین فرصت‌هایی را بخصوص برای افرادی که مخالف نظام هستند، فراهم کنیم چراکه آنان از این امور به‌عنوان دستاویزی برای اهداف خود بهره می‌برند.

,

عضو کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: پرونده دختر آبی باید بررسی شود و مشخص شود که اقدام به خودسوزی انگیزه شخصی بوده یا عوامل دیگری در ایجاد اضطراب در این خانم دخیل بوده است و این بررسی به عهده دستگاه قضاست و باید در این زمینه برای مردم روشنگری کند و درصورت قصور افراد و دستگاه‌ها در بروز این حادثه با آن‌ها برخورد قانونی داشته باشد.

,

وی درباره اظهارنظر نمایندگان مجلس درباره پرونده دختر آبی اذعان کرد: به‌موجب قانون اساسی نمایندگان حق اظهارنظر در تمامی امور را دارند و در چارچوب وظیفه‌ای ایرادی بر آنان وارد نیست، اما اگر عجولانه و یا با کمبود اطلاعات مطلبی را بیان کنند باید نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

,

نمایندگان حافظ امنیت ملی هستند مراقب اظهارنظر خود باشند

, نمایندگان حافظ امنیت ملی هستند مراقب اظهارنظر خود باشند,

طاهرخانی ادامه داد: البته باوجود اصلاح نظر صدمه بر جامعه وارد شده و جو بی اعتمادی ایجاد می‌شود، با این حال در هر صورت لازم است اگر در اظهارنظر نمایندگان سوءنیتی وجود نداشته آنها باید مطلب بیان شده را با مصاحبه و انتشار سخنان اصلاح کنند و به طور قطع هیئت نظارت بر اعمال و رفتار نمایندگان این موضوع را بررسی می‌کند.

,

وی عنوان کرد: نمایندگان حافظ امنیت ملی و این سرزمین هستند و نمی‌توانند خلاف قسمی که خورده‌اند عمل کنند، گاهی اظهارنظرهایی است که ناشی از استنباط و بدون سوءنیت است اما بیان آن‌ها به نفع منافع ملی نیست، در این موارد کمیته و هیئت نظارت بر اعمال و رفتار نمایندگان ورود پیدا می‌کند و درصورت اثبات سوءنیت به دستگاه ذی ربط ارجاع داده می‌شوند.

,

نماینده مردم تاکستان در مجلس در پایان گفت: هر فردی در هر جایگاه و منصبی که فعالیت دارد چه مسئولین باشند و چه رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری و خبرنگاران اگر با انتشار اخبار دور از واقعیت در جامعه ناامنی ایجاد کنند و بی اعتمادی را در جامعه القا کنند، باید مطابق با قوانین و مقررات و توسط دستگاه قضا و متناسب با جرم با آن‌ها برخورد شود.

,

 

,
نورمحمد تربتی‌نژاد، نماینده گرگان و عضو فراکسیون امید مجلس:
, نورمحمد تربتی‌نژاد، نماینده گرگان و عضو فراکسیون امید مجلس:,

بدون مدرک نمی‌توان قوه قضاییه را محکوم کرد/ این حادثه ضعف وزارت ورزش بود/ اصلاح طلبم اما اجازه سوء‌استفاده از سخنانم را به دشمن نمی‌دهم

, بدون مدرک نمی‌توان قوه قضاییه را محکوم کرد/ این حادثه ضعف وزارت ورزش بود/ اصلاح طلبم اما اجازه سوء‌استفاده از سخنانم را به دشمن نمی‌دهم, بدون مدرک نمی‌توان قوه قضاییه را محکوم کرد/ این حادثه ضعف وزارت ورزش بود/ اصلاح طلبم اما اجازه سوء‌استفاده از سخنانم را به دشمن نمی‌دهم,

به گزارش گلستان ما؛  نورمحمد تربتی نژاد نماینده فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ظهر امروز پنجشنبه 21 شهریور ماه در گفت و گوی اختصاصی با این پایگاه خبری در خصوص ماجرای دختر آبی اظهار کرد : بعد از وقوع این حادثه من خیلی به این ماجرا و اینکه این دختر خانم چرا در لباس پسرها به ورزشگاه می رفت وبعد خودسوزی کرد ،فکر کردم و تمامی اخبار و نظرات مختلف در این خصوص را خواندم .

,

تربتی نژاد با اشاره به اینکه من اشکال را در سیستم می بینم ، افزود : ورزشکاران خانم ما در میادین جهانی با لباس های اسلامی ظاهر می شوند و از دست دادن به مسئولین در کشور های خارجی پرهیز می کنند ، این موضوع جا افتاده اما این مورد که زنان متقاضی ورود به ورزشگاه هستند هنوز  مشخص نیست و دولت باید یک جواب قاطع بدهد .

,

وی تصریح کرد : سران سه قوه باید با هماهنگی یکدیگر یک تصمیم جدی بگیرند و اگر در این زمینه کمبود قانون داریم دولت به مجلس لایجه بدهد و یا اگر قانون نقص دارد ، اصلاح شود .

,

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : اینکه این دختر خانم با لباس پسرانه وارد ورزشگاه می شد یعنی اینکار از نظر قانونی ممنوع بوده و مامورین نیز طبق قانون حق داشتند بگویند چرا چنین کاری کرده است و طبعا یک نوع ناهنجاری اتفاق افتاده است .

,

تربتی نژاد اضافه کرد : من از اینکه یک فردی خودسوزی کرده و جانش را از دست داده اظهار تاسف می کنم چون از یک خانواده متدین و مسلمان بوده ولی اینکه بخواهیم قانون و دستگاههای دیگر را متهم کنیم موافق نیستم ضمن اینکه پدرش هم اعلام کرده بود که دخترش محکوم به حبس نشده بود .

,

این نماینده لیست امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد : یک فرد در هر رده و صنفی ممکن است مشکلات شخصی هم داشته باشد ، ممکن است از بین 300 نماینده یک فردی ویژگی رفتاری خاصی داشته باشد اما این دختر محکوم نشده بود و بدون مدرک و مستدات نمی توان قوه قضاییه را محکوم کرد .

,

تربتی نژاد با بیان اینکه نباید در اینگونه موضوعات پیشداوری کنیم ، ادامه داد : اینگونه قضاوت کردن کار درستی برای نظام ما نیست چون غربی ها و دشمنان ما از ابتدای انقلاب تا امروز دنبال بهانه جویی هستند تا به نظام ضربه بزنند .

,

وی تاکید کرد : من از ابتدای این ماجرا دنبال این بودم که اعلام نظر کنم اما به هیچ مدرک معتبر و مستدلی نرسیدم که بخواهم بگویم مقصر کیست  ، این موضوع یعنی حضور زنان در ورزشگاه مربوط به وزارت ورزش و جوانان است و چنین اتفاقی نشانه ضعف این دستگاه است .

,

عضو کمیسیون کشاورزی ، منابع طبیعی و آب مجلس شورای اسلامی یادآور شد :قوه قضاییه بر اساس قانونی که نمایندگان مجلس وضع کرده اند ، کار می کند و تا زمانی که در این مسیر باشند از آنها حمایت می کنیم مگر اینکه در برخی مواقع نظرات شخصی دخالت داده شود .

,

تربتی نژاد در خصوص شانتاژ برخی رسانه ها نظیر خبرآنلاین که ابتدا این خبر را منتشر و سپس آن را ادیت کرد ، گفت : همانطور که برخی نمایندگان در مجلس در تقویت و مطرح کردن یک چالش تلاش می کنند ، برخی رسانه ها نیز دنبال اخبار جدید و پرجاذبه برای مردم هستند و ممکن است اشتباه بکنند .

,

وی با اشاره به اینکه رسانه ها رسالت مهمی دارند ، بیان کرد : نظام ما ارزشی و انقلابی است و دشمنان ما روز بروز جری تر می شوند و باید بگویم که شرایط عادی نداریم و چون شرایط عادی نداریم باید مراقب برخی مصاحبه ها و اظهار نظر هایمان باشیم .

,

این نماینده اصلاح طلب مجلس خاطرنشان کرد : من به عنوان یک اصلاح طلب و عضو فراکسیون امید هم سوادش را دارم و هم می توانم بنویسم و هم می توانم بگویم ولی رعایت می کنم که بیگانگان سواستفاده نکنند ، من خودم مشاور حقوقی دارم و قبل از هر اظهار نظری  مشورت و بعد اعلام نظر می کنم.

,

 

,

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده دلیجان و عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس:

, حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده دلیجان و عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس:,

بیان سخنان خلاف واقع از زبان نمایندگان به اعتماد مردم و اعتبار مجلس آسیب می‌زند

, بیان سخنان خلاف واقع از زبان نمایندگان به اعتماد مردم و اعتبار مجلس آسیب می‌زند, بیان سخنان خلاف واقع از زبان نمایندگان به اعتماد مردم و اعتبار مجلس آسیب می‌زند,

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب، در خصوص اظهار نظرهای برخی نمایندگان مجلس راجع به دروغ دختر آبی که منجر به التهاب بیشتر فضای کشور شد، گفت: توقع می رود نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اسیر اخبار غلط نشوند.

, دیار آفتاب,

وی با بیان اینکه عده ای به دنبال تحریک احساسات نمایندگان هستند، افزود: برخی مترصد هستند تا با تحریک احساسات نمایندگان آن ها را مجبور به موضع گیری کنند.

,

سلیمی ادامه داد: قانون اجازه اظهار نظر به نمایندگان را در هر حوزه ای می دهد ولی باید در نظر داشت که اگر اظهار نظری هم می شود باید بر اساس اخبار واقعی باشد و اگر این مهم صورت نگیرد ممکن است فرد سخنی بگوید که با واقع منطبق نباشد.

,

بیان سخنان خلاف واقع از زبان نمایندگان به اعتماد مردم و اعتبار مجلس آسیب می زند

,

وی با تاکید بر اینکه بیان چنین سخنان خلاف واقعی بیش از همه به خود نماینده، اعتماد مردم و اعتبار مجلس آسیب می رساند، گفت: همین باعث می شود تا مردم تصور کنند نماینده‌شان بدون تحقیق اظهار نظر کرده است.

,

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به سخنان خلاف واقع برخی نمایندگان، بیان کرد: گاهی اوقات مشاهده می شود که اطلاعات پایه از طرق غیر مطمئنی به آن ها رسیده و باعث اظهار نظر اشتباه آنان شده است.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این خصوص اگر مطلبی به هیئت نظارت منتقل شود، حتما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

,

 

,
بشیر خالقی، نماینده کوثر و خلخال در مجلس:
,
بشیر خالقی، نماینده کوثر و خلخال در مجلس:
, بشیر خالقی، نماینده کوثر و خلخال در مجلس:,

سیاسیون و برخی رسانه‌ها بدون اطلاع از ماجرای دختر آبی اظهار نظر نکنند/کنترلی در فضای مجازی نداریم

, سیاسیون و برخی رسانه‌ها بدون اطلاع از ماجرای دختر آبی اظهار نظر نکنند/کنترلی در فضای مجازی نداریم, سیاسیون و برخی رسانه‌ها بدون اطلاع از ماجرای دختر آبی اظهار نظر نکنند/کنترلی در فضای مجازی نداریم,

بشیر خالقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، در رابطه با ماجرای دختر آبی و انتشار دروغ‌هایی در فضای مجازی اظهار کرد:جدای از بحث متصل کردن دو موضوع که متاسفانه گاهی اوقات به یکدیگر ربط می دهند اگر فردی خودسوزی کرده است مرجع رسیدگی به این موضوع قوه قضائیه است نه یک فرد سیاسی و هر انسانی باید پس از اطلاع دقیق از موضوع مورد نظر اگر در حیطه وظایف او باشد اظهار نظر کند.

, سبلان‌ما,

وی افزود:متاسفانه کنترلی در فضای مجازی نیست و هر فردی بدون اطلاع از اصل ماجرا شروع به خبر پراکنی می کند و در صدد آبرو ریزی انسانها شریف هستند.

,

نماینده مردم کوثر و خلخال گفت:هر فرد چه سیاسی و رسانه ای که در حال شایعه پراکنی هستند باید مراجع قضایی و اطلاعاتی با این افراد برخورد کنند.

,

خالقی تصریح: لازم است درباره پرونده دختر آبی تمام اسناد و مدارک به دست بیاید تا اگر قصوری هم از طرف هر دستگاهی وجود داشته درنظر گرفته شود.

,

 

,
حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا، نماینده کرمانشاه در مجلس:
, حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا، نماینده کرمانشاه در مجلس:,

ضرورت ورود دستگاه قضا به ماجرای خدشه‌دار شدن چهره نظام با موضع‌گیری نماینده مجلس

, ضرورت ورود دستگاه قضا به ماجرای خدشه‌دار شدن چهره نظام با موضع‌گیری نماینده مجلس, ضرورت ورود دستگاه قضا به ماجرای خدشه‌دار شدن چهره نظام با موضع‌گیری نماینده مجلس,

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد درباره سخنان برخی سیاسیون و نمایندگان چون علی مطهری و پروانه سلحشور در ماجرای دروغ دختر آبی نیز اظهار داشت: در این موضوع هم دستگاه قضا و هم ما نمایندگان مجلس که وکیل عامه هستیم موضوع را رصد می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود: ما نمایندگان مجلس وکیل خبرگزاری‌های دروغگو، سازمان منافقین و معاندین نظام نیستیم، بلکه وکیل مردم مسلمان، مومن و متدین ایران اسلامی هستیم بنابراین باید به نظام اسلامی کمک کنیم

,

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: اگر سخنی از زبان و به نقل از نمایندگان مردم منتشر شود که خدشه ای به نظام وارد کند دیگر پذیرفتنی نیست و دستگاه قضا و دیگر دستگاه های نظارتی باید وارد عمل شوند زیرا همه در برابر قانون اساسی برابر هستیم

,

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد:جایگاه نظام اسلامی از همه چیز بالاتر است بنابراین باید تلاش کنیم حرمت نظام اسلامی شکسته نشود.

,

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: رسالت خبرگزاری ها نیز باید رعایت صداقت و سرعت باشد که در این موضوع وقتی صداقت در کار نباشد، گاهی علیه نظام اسلامی حرکتی صورت می گیرد.

,

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی مبتنی بر خون شهدا است که اگر دچار خدشه شود کسی نمی تواند پاسخگو باشد

,

حجت الاسلام حسینی کیا بیان کرد: خبرگزاری که دروغ می‌گوید به نظام ظلم کرده و این ظلم خیانت به خون شهدا است همچنین از سوی دیگر اعتماد مردم را نسبت به خود از دست می دهد.

,

وی افزود: کسی که بخواهد با دروغ برای خود مخاطب جمع کند جز شاد کردن دل ضد انقلاب کاری نخواهد کرد برهمین مبنا دادستانی و دستگاه قضا باید به چنین موضوعاتی ورود کند و با افرادی که با آبروی نظام و شهدا و رهبری بازی می کنند قاطعانه برخورد کنند.

,

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه عنوان کرد: افزون بر اینکه باید خبرگزاری هایی که صادقانه عمل می کنند مورد تجلیل قرار گیرند با افرادی که حرمت نظام را به بازی می گیرند نیز برخورد شود.

,

 

,

محمدعلی پورمختار، نماینده بهار و عضو کمیسیون حقوقی مجلس:

, محمدعلی پورمختار، نماینده بهار و عضو کمیسیون حقوقی مجلس:,

برخی نمایندگان بر طبل همراهی ضد انقلاب و معاندین نکوبند/ خبر آنلاین مستحق برخورد است

, برخی نمایندگان بر طبل همراهی ضد انقلاب و معاندین نکوبند/ خبر آنلاین مستحق برخورد است, برخی نمایندگان بر طبل همراهی ضد انقلاب و معاندین نکوبند/ خبر آنلاین مستحق برخورد است,

محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه عده ای سعی بر این داشتند تا موضوع دخترآبی را به یک پروژه ضد حقوق بشری علیه ایران تبدیل کنند گفت: متاسفانه بخش هایی از رسانه داخلی ما و کسانی که پشت این صحنه هستند از این موضوع علیه نظام  و قوه قضائیه سواستفاده کردند.

, عصر همدان,

پورمختار، با اشاره بر اینکه محکومیت و رای برای این دختر صادر نشده بود افزود: با توضیحات پدر این دختر مشخص شد که او فردی دارای سابقه بیماری بوده و قطعا شناخت پدر دختر نسبت به افرادی که سنگ دختر را به سینه می زنند بیشتر است.

,

وی، با تاکید براینکه این اتفاق موضع گیری علیه قوه  قضائیه است تصریح کرد: وقتی دست دشمنان خالی شده و لو رفتند ممکن است حتی دست به جعل هم  بزنند و از اسامی دیگر حتی استفاده کنند تا بالاخره حرفشان به کرسی بنشیند.

,

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس، با بیان اینکه امیدواریم  دستگاه های امنیتی و مخصوصا قوه قضائیه علیه این موضوع اقدام جدی کنند یادآور شد: باید در برابر کسانی که این هجمه ها را می سازند و به دست دشمن می سپارند ایستاد؛ سایت خبرآنلاین که اخبار کذب و نادرست داد مستحق برخورد است و یا باید حرفش را اثبات کند و یا اینکه  عذر خواهی کند.

,

پورمختار، با اشاره بر دفاع برخی نماینده های مجلس از موضع گیری های دشمنان علیه جمهوری اسلامی گفت: دامن زدن نمایندگان بر شایعات را بر مبنی بی اطلاعی آنها می گذاریم اما حالا که مطلع شدند موضوع از چه قرار است باید رویه شان را اصلاح کنند و راه اشتباه را نروند.

,

عضو کمیسیون حقوقی مجلس در پایان در پاسخ به اینکه آیا می توان توسط مجلس و براساس قوانین با نمایندگانی که بر شایعات دامن زدند برخورد کرد افزود: براساس مقررات مجلس می توان اتفاقات را گزارش کرد تا بعضی از نمایندگان مجلس رویه را درست کنند و بر طبل همراهی ضد انقلاب و معاندین نکوبند.

,

 

,

شهباز حسن‌پور، نماینده سیرجان در مجلس:

, شهباز حسن‌پور، نماینده سیرجان در مجلس:, شهباز حسن‌پور، نماینده سیرجان در مجلس:,

ورود دستگاه قضا به عنوان مدعی العموم در برخورد با تهدیدکنندگان امنیت ملی/ تشویش اذهان عمومی توسط خبرآنلاین با انتشار مطلبی کذب در ارتباط با دختر آبی

, ورود دستگاه قضا به عنوان مدعی العموم در برخورد با تهدیدکنندگان امنیت ملی/ تشویش اذهان عمومی توسط خبرآنلاین با انتشار مطلبی کذب در ارتباط با دختر آبی, ورود دستگاه قضا به عنوان مدعی العموم در برخورد با تهدیدکنندگان امنیت ملی/ تشویش اذهان عمومی توسط خبرآنلاین با انتشار مطلبی کذب در ارتباط با دختر آبی,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس گفت: از دستگاه قضا می خواهیم با افرادی که به دنبال شایعه پراکنی، افترا و ناسزا به نظام و تشویش افکار عمومی هستند به عنوان مدعی العموم ورود کرده و برخورد قاطع را با آن ها داشته باشد.

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدام اخیر خبر آنلاین مبنی بر انتشار خبر دروغ حبس ۶ ماهه سحر خدایاری( دختری که خودسوزی کرد و به اشتباه او را به جای دختر آبی جا زدند) و بیان کردن این حکم به عنوان علت خودسوزی این دختر، به خبرنگار راه آرمان گفت: وزارت ارشاد نسبت به برگزاری کارگاه های آموزشی اهتمام ورزد تا از نسبت دادن افترا و ناسزا به نظام جمهوری اسلامی و مسئولان نظام توسط برخی افراد که این روزها به وفور مشاهده می شود، جلوگیری کند.

وی عنوان کرد: از دستگاه قضا می خواهیم که برای شفاف سازی و سلامت مجموعه رسانه های کشور با کسانی که به دنبال پمپاژ یاس و نا امیدی در کشور هستند برخورد نماید.

حسن پورافزود: باید برخورد لازم با خبر آنلاین که چندی پیش با انتشار خبری کذب موجبات تفرقه افکنی میان مردم دو کشور ایران و عراق را فراهم کرد و در پی این اقدام امنیت ملی خدشه دار شد، صورت گیرد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس ابراز داشت: امروز شاهد هستیم عده ای آگاهانه و ناآگاهانه به دنبال نا امید کردن فرزندان عزیز این مرز و بوم هستند.

وی تاکید کرد: ضمن ابراز گلایه از افرادی که تریبون قلم را در دست دارند و با سو استفاده از آن به دنبال ترویج یاس و نا امیدی در کشور هستند، از دستگاه قضا می خواهیم با افرادی که به دنبال شایعه پراکنی، افترا و ناسزا به نظام و تشویش افکار عمومی هستند به عنوان مدعی العموم ورود کرده و برخورد قاطع را با آن ها داشته باشد.

حسن پور خبر داد: هفته آینده در جلسه علنی مجلس این موضوع مطرح می شود و قطعا تصمیم صریح و روشنی در ارتباط با خاطیان و تهدید کنندگان امنیت ملی گرفته خواهد شد.

 

شادمهر کاظم‌زاده، نماینده دهلران در مجلس:

لزوم برخورد قضایی با اظهارات ضدامنیتی مطهری و سلحشوری/ بجای عوام‌فریبی اسناد ارائه دهید

"شادمهر کاظم زاده"، رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار در خصوص انتشار خبر کذب محکوم شدن "سحر خدایاری" و گسترش دامنه آن توسط برخی سیاسیون گفت: افرادی که به هرشکل به مطامع کوتاه دنیوی نرسیده و نتوانسته اند به صورت رو در رو به این مردم و نظام ضربه وارد کنند به اشکال مختلف سعی در ضربه زدن به نظام را دارند.

وی با اشاره به موضوعاتی که درباره دختر آبی در فضای مجازی منتشر شده، اظهار کرد: خوشبختانه مردم ما مردمی آگاه با بصیرت و هوشیار هستند، این اولین مورد نبوده و در گذشته به کرات چنین مواردی مشاهده  شده و در آینده هم خواهیم داشت.
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام با اشاره به عمر کوتاه کشورهای غاصب، افزود: دشمنان شبانه روز در حال توطئه و ایران هراسی جهانی هستند و بعضی افراد داخلی چون مطامع کوتاه دنیوی آنها تامین نشده با آنها همراه می شوند. اینگونه مسائل برای مردم شفاف سازی خواهد شد البته عده ای در لایه پنهان می مانند و دیر قضاوت می شوند .

نماینده حوزه جنوب استان با تاکید بر اینکه حرکت های مردمی در قالب اهداف بلندمدت در این نظام تبلور یافته است، تصریح کرد: این حرکات، حرکات دلخواه دشمنان ما نیست و می خواهند  به روش و طرق مختلف باعث تشویش اذعان عمومی و ناامیدی در مردم شوند .

وی با گله مندی از فضای مجازی و با اشاره به اینکه باید از این فضای به عنوان یک فرصت نه یک تهدید اسم برد، گفت: در این فضا بسیاری از واقعیت ها را وارونه به نمایش می گذارند و جای شکر دارد که مردم در این مورد آگاه هستند.

کاظم زاده با اشاره به سخنان پدر سحر خدایاری گفت: پدر این شخص، رسانه ای اعلام کرد چنین چیزی وجود نداشته و آن را قویا تکذیب کرد؛ نظام سلطه میداند مردم ایران ،مردمی بیدار هستند و در راس این نظام رهبری مقتدر وجود دارد که روز بر روز بر اقتدار این مملکت افزود می شود.

کاظم زاده با اشاره به اینکه امنیتی که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد در هیچ جای دنیا نیست،گفت: هر کسی تربیونی در دست می گیرد به راحتی هر چه تمام و بدون سند هر حرفی می زند، ما باید نگاه کنیم از کجا به کجا رسیدیم و چشم اندازه آینده خود را ترسیم کنیم.

وی با بیان اینکه نباید در حال حاضر با درایت کامل تحت تاثیر تحرکات دشمن قرار بگیریم،افزود: دشمن در حال حاضر ناجوانمردانه ترین حربه و تحریم های ظالمانه مردم کشور ما را مورد هدف قرار داده و سعی می کند در افکار، وحدت و همدلی ما تشنج ایجاد کند.

کاظم زاده با اشاره به اینکه حربه های دشمن شاید برای دیگر کشورها جواب دهد، گفت: به لطف خدا و با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و درایت مردمی وضعیت ما قابل قیاس با دیگر کشورهای جهان نیست.
 
وی با بیان اینکه دشمن در حال حاضر دنبال کارهای کودکانه ای است که دشمنی خود را به خوبی نشان ندهد، ادامه داد: دشمن قبلا از مسائلی چون تغییر و یا تجزیه نظام سخن به میان می آورد ولی در حال حاضر جرأت چنین فکر و حرفی ندارد و می دانند اینگونه حرف ها باعث اتحاد بیشتر مردم می شوند .

نماینده حوزه انتخابیه دهلران در مجلس شورای اسلامی درباره اظهار نظر برخی مسئولان و نمایندگان مجلس از جمله علی مطهری  و پروانه سلحشوری درباره سحر خدایاری و حواشی ایجاد شده نیز گفت: آقای مطهری و یا هر مسئول و نماینده ای هر سخنی می گوید باید با سند باشد، نبایدعوام فریبی کرد تا حق و حقوق مردم ضایع نشود.

وی خاطر نشان کرد:اگر حرفی گفته شود باید با مدرک ارائه شود، وقتی مراجع رسمی چنین مواردی را تکذیب می کند چرا باید با طرح اینگونه مسائل و مسائل دیگر باعث التهاب در جامعه  شد؟
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام تأکید کرد: مسئولین باید باعث ایجاد امید و نشاط و همبستگی در جامعه شوند و نه بالعکس دلهره، ترس و تفرقه در جامعه به وجود آورند .
وی تاکید کرد:همه باید حواسمان جمع باشد، تضعیف هر کدام از ارکان مقتدر نظام باعث تضعیف نظام می شود و اگر هر کسی در هر جایگاهی به دنبال تضعیف نظام است، ابتدا باید توجیه و بعد با آن برخورد قضایی شود.

 

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه، نماینده ملایر مجلس:

مجلس در برابر اظهارنظرهای غلط موضع‌گیری کند/شبکه‌ای در کشور با رنگ‌آمیزی جریان‌های مختلف تنش‌زایی می‌کند

حجت‌الاسلام و المسلمین احد آزادی‌خواه در گفت‎وگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به حواشی پیش‌آمده پس از خودسوزی و مرگ سحر خدایاری و با اشاره به مهم‌ترین وظایف مجلس شورا اسلامی در برخورد با این‌گونه موارد  اظهار داشت: مجلس به عنوان یک نهاد ناظر بر حسن عملکرد دولت قانون موظف است این موارد را تمشیت کند و از شایعه‌پراکنی ها و افراطی‌گری‌ها  اتفاقات از پیش تعیین شده جلوگیری کند.

وی با اشاره به اظهارنظر غلط برخی سیاسیون درباره این خودسوزی بیان کرد: افراد اثرگذار نباید اظهارنظری کرده که باعث تنش در کشور و  سوءاستفاده دیگران شوند، زیرا نتیجه این تنش ایجاد ناامیدی و یاس مردم و بی‌اعتمادی مردم به نظام و کشور می‌شود که اصلاً به صلاح نیست .

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی استفاده از رنگ‌ها مختلف را ابزاری برای مشغول کردن مردم دانست و بیان کرد: شبکه‌ای در کشور ایجادشده و با رنگ آمیزی ها مثل کودکی که نقاشی می‌کند مردم را مشغول کند.

وی افزود: این جریان روزی با رنگ سبز، یک روز با رنگ بنفش و امروز با رنگ آبی و موضوع دختر آبی با این سوژه به دنبال جنجال زایی، تنش‌زایی و حاشیه‌سازی است که اصلاً به صلاح مردم نیست.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید در مقابل این جریان سازی‌ها دقیق و سخت وارد شود و اگر تفسیر اشتباهی بوده حتماً برخورد و موضع‌گیری کند.

وی افزود: مجلس باید در جریان دختر آبی و اظهارنظرهای اشتباه در این مسئله آن هم توسط افراد حقوقی واردشده و از  اتفاقات این‌چنینی جلوگیری کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی موضع‌گیری هوشمندانه را مهم‌ترین وظیفه خواص دانست  بیان کرد: خاص و افراد اثرگذار و شناخته‌شده در جامعه باید هوشمندانه سخن گفته و موضع‌گیری کنند.

وی تاکید کرد: اعلام نظرها  باید  بر اساس داده‌های دقیق باشد و این موضع‌گیری‌های غیر کارشناسی و با اما و اگرها  باعث لطمه زدن به جامعه می‌شود.

حجت اسلام آزادی  گفت: افراد اثرگذار به عنوان الگوهای جامعه باید جامعه را به سوی امنیت و آرامش  و اعتماد مردم به نظام سوق دهند نه اینکه موضع‌گیری آن‌ها عکس این موارد باشد.

وی داشتن سواد رسانه‌ای را لازمه مقابله با جنگ امروز دانست و تصریح کرد: امروز جنگ ، جنگ رسانه است و رسانه ابزار اصلی در این جنگ است و اگر بخواهیم در این جنگ پیروز باشیم حتماً متخصصین و نخبگان اجتماع باید سواد رسانه‌ای را بالابرده و تکنیک های سواد رسانه‌ای را بدانند.

 

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف آباد در مجلس:

قوه قضائیه باید به ماجرای دروغ‌پراکنی خبرآنلاین ورود کند/ دروغ نسبت داده شده به قوه قضائیه و نظام، خاطر مردم را مکدر کرده است

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در ارتباط با اقدام رسانه خبرآنلاین در خصوص انتشار خبر کذب محکوم شدن «سخر خدایاری» به 6 ماه حبس و عدم انتشار تکذیبه و عذرخواهی بابت انتشار این خبر کذب، اظهار کرد: انتظار مردم از دستگاه قضا این است که در این موارد ورود کنند و با مسببان آن برخورد کند.

نماینده مردم نجف آباد با بیان اینکه این موضوع خاطر مردم را مکدر کرده و به دشمنان در مقیاس بزرگی بهانه داد، تصریح کرد: در این مورد نشر اکاذیب صورت گرفت و مردم انتظار دارند با مسببان این دروغی که به نظام، کشور و قوه قضائیه نسبت داده شده برخورد قضایی شود.

وی با تاکید بر اینکه اینکه پیگیری این موضوع باید از طریق دستگاه قضایی صورت گیرد، عنوان کرد: کمیسیون فرهنگی نیز می تواند در این قضیه ورود پیدا کند.

 

محمدرضا رضایی، نماینده مردم فارس در مجلس:

برخورد با جنجال‌آفرینان و دوقطبی‌کنندگان فضای جامعه حق قوه قضاییه است

دکتر محمدرضا رضایی در گفتگو با شیرازه به جنجال جریان موسوم به دخترآبی بیان کرد: نباید خواسته یا ناخواسته آب در آسیاب دشمن ریخت و برای بیان آسیب‌ها، انصاف را قربانی منافع فردی و تفکرات سیاسی خاصی کرد.

وی با بیان اینکه تضعیف قوه قضاییه به هیمنه کشور آسیب می‌رساند، افزود: این حق برای قوه قضاییه است که اگر افرادی اعم از حقیقی یا حقوقی با رفتار سیاسی بخواهند با هر رفتار یا کاری فضای جامعه را به سمت دوقطبی سوق دهند و از مدار انصاف خارج شوند، با آنها برخورد کند.

 

علی وقف‌چی، نماینده مردم زنجان در مجلس:

لزوم برخورد قضایی با مطهری و سلحشوری در قضیه دروغ دختر آبی/ مجازاتهای کنونی برای نشر اکاذیب بازدارنده نیست/ کمیسیون حقوقی و قوه قضاییه به فکر قوانین سختگیرانه باشند

به گزارش موج رسا; علی وقف‌چی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به موضوع دروغ آبی اظهار کرد: متاسفانه برخی رسانه ها، شخصیت های سیاسی و سلبیریتی ها دانسته و ندانسته با اظهارات شان سبب سوء استفاده دشمنان نظام می شوند.

وی با بیان اینکه نشر اکاذیب از هیچ کس پذیرفته نیست، افزود: متاسفانه فضای مجازی نیز مدیریت مناسب را نداشته و هرکس به خود اجازه می دهد که مطالب غیرواقع را منتشر کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجازاتها برای نشر اکاذیب طوری نیست که از این کار جلوگیری شود، ابراز کرد: قوه قضاییه و کمیسیون حقوقی مجلس باید در وضع قوانین سختگیرانه در خصوص نشر اکاذیب همکاری جدیدی را آغاز کند.

وی با تاکید بر اینکه برخی اظهارنظرهای نادانسته و خلاف واقع سیاسیون و سلبیریتی ها بهانه به دست دشمن داده تا تبلیغات گسترده ای را علیه ایران نظام اسلامی به راه بیندازند، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس نباید دست به اظهارنظرهایی بزنند که نه تنها غیرواقع بوده بلکه برعلیه منافع ملی باشد.

وقف چی بیان کرد: باید برخورد قضایی با هرکسی در هر جایگاهی که علیه امنیت ملی اظهار نظر کرده صورت گیرد و بنابراین پروانه سلحشوری یا علی مطهری نیز از این امر مستثنی نیستند، اگر علیه امنیت ملی نشر اکاذیب کرده باشند.

وی با تاکید بر ورود دستگاه قضایی به موضوع دروغ دختر آبی تصریح کرد: باید برخورد قضایی قاطع با رسانه ها و شخصیت هایی که نشر اکاذیب کرده اند، صورت گیرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا نمایندگان ندانسته اظهار نظر می کنند که بعدها مجبور شوند حرفهای خود را پس بگیرند، گفت: گاهی این حرفها نادرست خوراک رسانه های بیگانه، ضد انقلاب و سلطنت طلب می شود.

 

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس:

«خبرآنلاین» در راستای سیاست دولت برای ایجاد دوگانگی در ماجرای «دختر آبی» حرکت کرد

احمد علیرضابیگی در گفتگو با تبریز بیدار در خصوص حادثه «دختر آبی» و بداخلاقی یک رسانه نزدیک به دولت گفت: ایجاد دوگانگی، سیاستی است که دولت به دنبال آن است و بعد از ناکامی هایی که دولت در حوزه های مختلف بدست آورده، تلاش می کند که فکر و تمرکز مردم را به موضوعاتی غیر از مشکلات اقتصادی منحرف کند و حرف های رئیس جمهور در چهارشنبه گذشته نیز که کارگران و زنان را به دفاع از حقوق خود دعوت می کرد، حکایت از همین موضوع دارد.

جریان خاصی بدنبال برجسته سازی موضوعات جهت انحراف افکار عمومی از مشکلات اقتصادی است

وی ادامه داد: این یک جریان است و به تناسب موضوعاتی که پیش می آید، موضوعات را برجسته می کند، قضیه «دختر آبی» و «ورود زنان به ورزشگاه» نیز یکی از موضوعاتی بود که برای ایجاد همان دوگانگی ها و منحرف ساختن ذهن مردم‌ از مشکلات معیشتی، مطرح شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبیعتا رسانه هایی هم هستند که این سیاست ها را اجرا می کنند و کاملا معلوم است که از قبل قضاوت های خود را کرده اند و برای اثبات کار خود، دنبال قرینه هستند و برخی شخصیت های سیاسی نیز به تور این ماجراها می افتند و بعد هم تلاش می کنند تا توجیه کنند و به خودشان اجازه نمی دهند که اظهار کنند که اشتباه کرده اند.

رئیس دولت در برابر مبارزه دستگاه قضا با فساد، می گوید با بگیر و ببند عدالت محقق نمی شود

وی تاکید کرد: واقع این قضیه به ما کمک می کند که مبادا گرفتار این قبیل کارها شویم، بلکه باید مطالبه از دولت را اولویت خود قرار دهیم که با داشتن این همه امکانات به توان داخلی تکیه کرده و به شکوفا شدن اقتصاد و برپایی عدالت تلاش کند و از حاشیه بپرهیزد.

بیگی ادامه داد: وقتی رییس دولت می گوید که عدالت با بگیر و ببند تحقق نمی یابد، نوعی تقابل با اقدامات قوه قضائیه است، در حالی که تاکنون کمبود مبارزه با فساد اقتصادی احساس می شد اما اکنون که با مفسدین اقتصادی برخورد می شود و در بین مردم امید ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه همه این مواضع در راستای منحرف ساختن از اصل موضوع است، گفت: نقش رسانه ها در عدم ایجاد این دوگانگی ها بسیار مهم است. دو گانگی هایی مانند فیلترینگ، شنود، حجاب، ورود به ورزشگاه ها و... از مصادیق آن است. سایت «خبرآنلاین» در راستای همین سیاست هایی که به آن گفته شده کار کرده و برخورد با این سایت کمک می کند تا سایر سایت ها و رسانه ها توجه شوند که دیگر مرتکب این اشتباهات نشوند.

 

علی اکبر کریمی، نماینده اراک در مجلس:

لزوم برخورد قانونی با دروغ‌پردازی خبرآنلاین و نمایندگان حاشیه‌ساز/رسانه‌ها باید از انتشار اخبار کذب خودداری کنند

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب در خصوص لزوم حضور زنان در جامعه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره نقش پر رنگ و برجسته ای را برای زنان قائل بوده است، گفت: سابقه فعالیت زنان در طول ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی نشان دهنده حضور آنان در همه فعالیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بوده است.

اتفاق نظر مسئولان کشور در تقویت و توسعه فعالیت زنان

وی با اشاره به اینکه همواره بستر برای فعالیت زنان در عرصه های گوناگون فراهم بوده است، افزود: البته این حضور هیچ گاه مغایرتی با فرهنگ دینی مردم ما نداشته است و آحاد مردم به حضور زنان در فعالیت های مختلف با رعایت ارزش ها و هنجار های دینی، اجتماعی و ملی تاکید و باور دارند. همچنین تمامی مسئولان جمهوری اسلامی ایران در تقویت و توسعه فعالیت زنان در جامعه اتفاق نظر دارند و در این راستا حرکت می کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رسانه های بیگانه همواره به دنبال سوء استفاده از مطالبات زنان و ایجاد تنش های فرهنگی و اجتماعی هستند، افزود: در چند روز گذشته انتشار خبر کذبی که از سوی خبرآنلاین منتشر شد، باعث شد تا برخی مسئولان و نمایندگان با مبنا قرار دادن آن شروع به تحریک افکار عمومی و دامن زدن به این اتفاق کنند.

رسانه ها باید از انتشار اخبار کذب خودداری کنند

وی این حرکت اشتباه برخی سیاستمداران را خوراکی برای رسانه های بیگانه دانست و تصریح کرد: آنچه که اهمیت دارد این است که رسانه ها باید از انتشار اخبار کذب به ویژه اخباری که می تواند باعث تحریک و جریحه دار کردن افکار عمومی شود، خودداری کنند.

لزوم برخورد قانونی با نمایندگانی که به این موضوع دامن زدند

کریمی با تاکید بر لزوم رصد ابعاد این موضوع توسط مراجع مرتبط و ذی صلاح، گفت: قطعا باید با افراد و رسانه هایی که عامل انتشار این اخبار کذب بودند و مسئولانی که با اظهار نظرهای غیرمسئولانه و خارج از چارچوب خود باعث دامن زدن به این موضوع و تهیه خوراک برای رسانه های بیگانه شدند، برخورد قانونی لازم شود.

 

احمد بیگدلی، نماینده خدابنده و عضو فراکسیون امید مجلس:

اشتباه خبر آنلاین با عذرخواهی تمام نمی‌شود/ نمایندگان بدون داشتن مستندات حرف نزنند

احمد بیگدلی امروز در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت:موضوع ورود زنان به ورزشگاه  سالیان سال است مطرح شده است و تا کنون حل نشده است.

وی با بیان اینکه کاری به انجام شدن یا نشدن و درست و نادرست آن ندارم ،افزود:اما ضروری است قبل از اینکه این موضوع به اینجا برسد و به معضل اجتماعی تبدیل شود،حل می شد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گاهی در فضای مجازی بانوانی دیده می شوند که با لباس مبدل وچهره مردانه قصد ورود به ورزشگاه را دارند.

بیگدلی تصریح کرد: باید فضا طوری شود  عده ای از این موضوع سوء استفاده نکنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولانی که حرفشان در اجتماع تاثیرگذار است اگر می خواهند در خصوص موضوعی اظهار نظر کنند باید با مستنداتی که از مراجع ذی صلاح به دست می آورند استفاده کنند.

بیگدلی خاطرنشان کرد: عکس العمل های احساسی و یک قشر پسند مشکلاتی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه هر خبرگزاری که چنین خبرهایی را می زند باید مسئولیت کار خود را بر عهده بگیرد، افزود: نمی شود با یک عذرخواهی کار را به اتمام رسید باید حتما پاسخگو باشند.

این نماینده خاطرنشان کرد: این خبر در این وضعیت کنونی موجب تنش اجتماعی فراگیر و بزرگ شده است.

بیگدلی بیان داشت: اگر خبر درست هم باشد باید در اطلاع رسانی دقت شود تا در جامعه تنش ایجاد نکند.

انتهای پیام/

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس گفت: از دستگاه قضا می خواهیم با افرادی که به دنبال شایعه پراکنی، افترا و ناسزا به نظام و تشویش افکار عمومی هستند به عنوان مدعی العموم ورود کرده و برخورد قاطع را با آن ها داشته باشد.

,

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدام اخیر خبر آنلاین مبنی بر انتشار خبر دروغ حبس ۶ ماهه سحر خدایاری( دختری که خودسوزی کرد و به اشتباه او را به جای دختر آبی جا زدند) و بیان کردن این حکم به عنوان علت خودسوزی این دختر، به خبرنگار راه آرمان گفت: وزارت ارشاد نسبت به برگزاری کارگاه های آموزشی اهتمام ورزد تا از نسبت دادن افترا و ناسزا به نظام جمهوری اسلامی و مسئولان نظام توسط برخی افراد که این روزها به وفور مشاهده می شود، جلوگیری کند.

, راه آرمان,

وی عنوان کرد: از دستگاه قضا می خواهیم که برای شفاف سازی و سلامت مجموعه رسانه های کشور با کسانی که به دنبال پمپاژ یاس و نا امیدی در کشور هستند برخورد نماید.

,

حسن پورافزود: باید برخورد لازم با خبر آنلاین که چندی پیش با انتشار خبری کذب موجبات تفرقه افکنی میان مردم دو کشور ایران و عراق را فراهم کرد و در پی این اقدام امنیت ملی خدشه دار شد، صورت گیرد.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس ابراز داشت: امروز شاهد هستیم عده ای آگاهانه و ناآگاهانه به دنبال نا امید کردن فرزندان عزیز این مرز و بوم هستند.

,

وی تاکید کرد: ضمن ابراز گلایه از افرادی که تریبون قلم را در دست دارند و با سو استفاده از آن به دنبال ترویج یاس و نا امیدی در کشور هستند، از دستگاه قضا می خواهیم با افرادی که به دنبال شایعه پراکنی، افترا و ناسزا به نظام و تشویش افکار عمومی هستند به عنوان مدعی العموم ورود کرده و برخورد قاطع را با آن ها داشته باشد.

,

حسن پور خبر داد: هفته آینده در جلسه علنی مجلس این موضوع مطرح می شود و قطعا تصمیم صریح و روشنی در ارتباط با خاطیان و تهدید کنندگان امنیت ملی گرفته خواهد شد.

,

 

,
شادمهر کاظم‌زاده، نماینده دهلران در مجلس:
,
شادمهر کاظم‌زاده، نماینده دهلران در مجلس:
, شادمهر کاظم‌زاده، نماینده دهلران در مجلس:,

لزوم برخورد قضایی با اظهارات ضدامنیتی مطهری و سلحشوری/ بجای عوام‌فریبی اسناد ارائه دهید

, لزوم برخورد قضایی با اظهارات ضدامنیتی مطهری و سلحشوری/ بجای عوام‌فریبی اسناد ارائه دهید, لزوم برخورد قضایی با اظهارات ضدامنیتی مطهری و سلحشوری/ بجای عوام‌فریبی اسناد ارائه دهید,

"شادمهر کاظم زاده"، رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار در خصوص انتشار خبر کذب محکوم شدن "سحر خدایاری" و گسترش دامنه آن توسط برخی سیاسیون گفت: افرادی که به هرشکل به مطامع کوتاه دنیوی نرسیده و نتوانسته اند به صورت رو در رو به این مردم و نظام ضربه وارد کنند به اشکال مختلف سعی در ضربه زدن به نظام را دارند.

, ایلام بیدار,

وی با اشاره به موضوعاتی که درباره دختر آبی در فضای مجازی منتشر شده، اظهار کرد: خوشبختانه مردم ما مردمی آگاه با بصیرت و هوشیار هستند، این اولین مورد نبوده و در گذشته به کرات چنین مواردی مشاهده  شده و در آینده هم خواهیم داشت.
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام با اشاره به عمر کوتاه کشورهای غاصب، افزود: دشمنان شبانه روز در حال توطئه و ایران هراسی جهانی هستند و بعضی افراد داخلی چون مطامع کوتاه دنیوی آنها تامین نشده با آنها همراه می شوند. اینگونه مسائل برای مردم شفاف سازی خواهد شد البته عده ای در لایه پنهان می مانند و دیر قضاوت می شوند .

,
,

نماینده حوزه جنوب استان با تاکید بر اینکه حرکت های مردمی در قالب اهداف بلندمدت در این نظام تبلور یافته است، تصریح کرد: این حرکات، حرکات دلخواه دشمنان ما نیست و می خواهند  به روش و طرق مختلف باعث تشویش اذعان عمومی و ناامیدی در مردم شوند .

,

وی با گله مندی از فضای مجازی و با اشاره به اینکه باید از این فضای به عنوان یک فرصت نه یک تهدید اسم برد، گفت: در این فضا بسیاری از واقعیت ها را وارونه به نمایش می گذارند و جای شکر دارد که مردم در این مورد آگاه هستند.

,

کاظم زاده با اشاره به سخنان پدر سحر خدایاری گفت: پدر این شخص، رسانه ای اعلام کرد چنین چیزی وجود نداشته و آن را قویا تکذیب کرد؛ نظام سلطه میداند مردم ایران ،مردمی بیدار هستند و در راس این نظام رهبری مقتدر وجود دارد که روز بر روز بر اقتدار این مملکت افزود می شود.

,

کاظم زاده با اشاره به اینکه امنیتی که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد در هیچ جای دنیا نیست،گفت: هر کسی تربیونی در دست می گیرد به راحتی هر چه تمام و بدون سند هر حرفی می زند، ما باید نگاه کنیم از کجا به کجا رسیدیم و چشم اندازه آینده خود را ترسیم کنیم.

,

وی با بیان اینکه نباید در حال حاضر با درایت کامل تحت تاثیر تحرکات دشمن قرار بگیریم،افزود: دشمن در حال حاضر ناجوانمردانه ترین حربه و تحریم های ظالمانه مردم کشور ما را مورد هدف قرار داده و سعی می کند در افکار، وحدت و همدلی ما تشنج ایجاد کند.

,

کاظم زاده با اشاره به اینکه حربه های دشمن شاید برای دیگر کشورها جواب دهد، گفت: به لطف خدا و با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و درایت مردمی وضعیت ما قابل قیاس با دیگر کشورهای جهان نیست.
 
وی با بیان اینکه دشمن در حال حاضر دنبال کارهای کودکانه ای است که دشمنی خود را به خوبی نشان ندهد، ادامه داد: دشمن قبلا از مسائلی چون تغییر و یا تجزیه نظام سخن به میان می آورد ولی در حال حاضر جرأت چنین فکر و حرفی ندارد و می دانند اینگونه حرف ها باعث اتحاد بیشتر مردم می شوند .

,
,
,

نماینده حوزه انتخابیه دهلران در مجلس شورای اسلامی درباره اظهار نظر برخی مسئولان و نمایندگان مجلس از جمله علی مطهری  و پروانه سلحشوری درباره سحر خدایاری و حواشی ایجاد شده نیز گفت: آقای مطهری و یا هر مسئول و نماینده ای هر سخنی می گوید باید با سند باشد، نبایدعوام فریبی کرد تا حق و حقوق مردم ضایع نشود.

,

وی خاطر نشان کرد:اگر حرفی گفته شود باید با مدرک ارائه شود، وقتی مراجع رسمی چنین مواردی را تکذیب می کند چرا باید با طرح اینگونه مسائل و مسائل دیگر باعث التهاب در جامعه  شد؟
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام تأکید کرد: مسئولین باید باعث ایجاد امید و نشاط و همبستگی در جامعه شوند و نه بالعکس دلهره، ترس و تفرقه در جامعه به وجود آورند .
وی تاکید کرد:همه باید حواسمان جمع باشد، تضعیف هر کدام از ارکان مقتدر نظام باعث تضعیف نظام می شود و اگر هر کسی در هر جایگاهی به دنبال تضعیف نظام است، ابتدا باید توجیه و بعد با آن برخورد قضایی شود.

,
,
,

 

,

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه، نماینده ملایر مجلس:

, حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه، نماینده ملایر مجلس:,

مجلس در برابر اظهارنظرهای غلط موضع‌گیری کند/شبکه‌ای در کشور با رنگ‌آمیزی جریان‌های مختلف تنش‌زایی می‌کند

, مجلس در برابر اظهارنظرهای غلط موضع‌گیری کند/شبکه‌ای در کشور با رنگ‌آمیزی جریان‌های مختلف تنش‌زایی می‌کند, مجلس در برابر اظهارنظرهای غلط موضع‌گیری کند/شبکه‌ای در کشور با رنگ‌آمیزی جریان‌های مختلف تنش‌زایی می‌کند,

حجت‌الاسلام و المسلمین احد آزادی‌خواه در گفت‎وگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به حواشی پیش‌آمده پس از خودسوزی و مرگ سحر خدایاری و با اشاره به مهم‌ترین وظایف مجلس شورا اسلامی در برخورد با این‌گونه موارد  اظهار داشت: مجلس به عنوان یک نهاد ناظر بر حسن عملکرد دولت قانون موظف است این موارد را تمشیت کند و از شایعه‌پراکنی ها و افراطی‌گری‌ها  اتفاقات از پیش تعیین شده جلوگیری کند.

, عصر همدان,

وی با اشاره به اظهارنظر غلط برخی سیاسیون درباره این خودسوزی بیان کرد: افراد اثرگذار نباید اظهارنظری کرده که باعث تنش در کشور و  سوءاستفاده دیگران شوند، زیرا نتیجه این تنش ایجاد ناامیدی و یاس مردم و بی‌اعتمادی مردم به نظام و کشور می‌شود که اصلاً به صلاح نیست .

,

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی استفاده از رنگ‌ها مختلف را ابزاری برای مشغول کردن مردم دانست و بیان کرد: شبکه‌ای در کشور ایجادشده و با رنگ آمیزی ها مثل کودکی که نقاشی می‌کند مردم را مشغول کند.

,

وی افزود: این جریان روزی با رنگ سبز، یک روز با رنگ بنفش و امروز با رنگ آبی و موضوع دختر آبی با این سوژه به دنبال جنجال زایی، تنش‌زایی و حاشیه‌سازی است که اصلاً به صلاح مردم نیست.

,

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید در مقابل این جریان سازی‌ها دقیق و سخت وارد شود و اگر تفسیر اشتباهی بوده حتماً برخورد و موضع‌گیری کند.

,

وی افزود: مجلس باید در جریان دختر آبی و اظهارنظرهای اشتباه در این مسئله آن هم توسط افراد حقوقی واردشده و از  اتفاقات این‌چنینی جلوگیری کند.

,

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی موضع‌گیری هوشمندانه را مهم‌ترین وظیفه خواص دانست  بیان کرد: خاص و افراد اثرگذار و شناخته‌شده در جامعه باید هوشمندانه سخن گفته و موضع‌گیری کنند.

,

وی تاکید کرد: اعلام نظرها  باید  بر اساس داده‌های دقیق باشد و این موضع‌گیری‌های غیر کارشناسی و با اما و اگرها  باعث لطمه زدن به جامعه می‌شود.

,

حجت اسلام آزادی  گفت: افراد اثرگذار به عنوان الگوهای جامعه باید جامعه را به سوی امنیت و آرامش  و اعتماد مردم به نظام سوق دهند نه اینکه موضع‌گیری آن‌ها عکس این موارد باشد.

,

وی داشتن سواد رسانه‌ای را لازمه مقابله با جنگ امروز دانست و تصریح کرد: امروز جنگ ، جنگ رسانه است و رسانه ابزار اصلی در این جنگ است و اگر بخواهیم در این جنگ پیروز باشیم حتماً متخصصین و نخبگان اجتماع باید سواد رسانه‌ای را بالابرده و تکنیک های سواد رسانه‌ای را بدانند.

,

 

,

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف آباد در مجلس:

, ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف آباد در مجلس:,

قوه قضائیه باید به ماجرای دروغ‌پراکنی خبرآنلاین ورود کند/ دروغ نسبت داده شده به قوه قضائیه و نظام، خاطر مردم را مکدر کرده است

, قوه قضائیه باید به ماجرای دروغ‌پراکنی خبرآنلاین ورود کند/ دروغ نسبت داده شده به قوه قضائیه و نظام، خاطر مردم را مکدر کرده است, قوه قضائیه باید به ماجرای دروغ‌پراکنی خبرآنلاین ورود کند/ دروغ نسبت داده شده به قوه قضائیه و نظام، خاطر مردم را مکدر کرده است,

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در ارتباط با اقدام رسانه خبرآنلاین در خصوص انتشار خبر کذب محکوم شدن «سخر خدایاری» به 6 ماه حبس و عدم انتشار تکذیبه و عذرخواهی بابت انتشار این خبر کذب، اظهار کرد: انتظار مردم از دستگاه قضا این است که در این موارد ورود کنند و با مسببان آن برخورد کند.

, صاحب نیوز,

نماینده مردم نجف آباد با بیان اینکه این موضوع خاطر مردم را مکدر کرده و به دشمنان در مقیاس بزرگی بهانه داد، تصریح کرد: در این مورد نشر اکاذیب صورت گرفت و مردم انتظار دارند با مسببان این دروغی که به نظام، کشور و قوه قضائیه نسبت داده شده برخورد قضایی شود.

,

وی با تاکید بر اینکه اینکه پیگیری این موضوع باید از طریق دستگاه قضایی صورت گیرد، عنوان کرد: کمیسیون فرهنگی نیز می تواند در این قضیه ورود پیدا کند.

,

 

,
محمدرضا رضایی، نماینده مردم فارس در مجلس:
, محمدرضا رضایی، نماینده مردم فارس در مجلس:,

برخورد با جنجال‌آفرینان و دوقطبی‌کنندگان فضای جامعه حق قوه قضاییه است

دکتر محمدرضا رضایی در گفتگو با شیرازه به جنجال جریان موسوم به دخترآبی بیان کرد: نباید خواسته یا ناخواسته آب در آسیاب دشمن ریخت و برای بیان آسیب‌ها، انصاف را قربانی منافع فردی و تفکرات سیاسی خاصی کرد.

وی با بیان اینکه تضعیف قوه قضاییه به هیمنه کشور آسیب می‌رساند، افزود: این حق برای قوه قضاییه است که اگر افرادی اعم از حقیقی یا حقوقی با رفتار سیاسی بخواهند با هر رفتار یا کاری فضای جامعه را به سمت دوقطبی سوق دهند و از مدار انصاف خارج شوند، با آنها برخورد کند.

 

علی وقف‌چی، نماینده مردم زنجان در مجلس:

لزوم برخورد قضایی با مطهری و سلحشوری در قضیه دروغ دختر آبی/ مجازاتهای کنونی برای نشر اکاذیب بازدارنده نیست/ کمیسیون حقوقی و قوه قضاییه به فکر قوانین سختگیرانه باشند

به گزارش موج رسا; علی وقف‌چی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به موضوع دروغ آبی اظهار کرد: متاسفانه برخی رسانه ها، شخصیت های سیاسی و سلبیریتی ها دانسته و ندانسته با اظهارات شان سبب سوء استفاده دشمنان نظام می شوند.

وی با بیان اینکه نشر اکاذیب از هیچ کس پذیرفته نیست، افزود: متاسفانه فضای مجازی نیز مدیریت مناسب را نداشته و هرکس به خود اجازه می دهد که مطالب غیرواقع را منتشر کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجازاتها برای نشر اکاذیب طوری نیست که از این کار جلوگیری شود، ابراز کرد: قوه قضاییه و کمیسیون حقوقی مجلس باید در وضع قوانین سختگیرانه در خصوص نشر اکاذیب همکاری جدیدی را آغاز کند.

وی با تاکید بر اینکه برخی اظهارنظرهای نادانسته و خلاف واقع سیاسیون و سلبیریتی ها بهانه به دست دشمن داده تا تبلیغات گسترده ای را علیه ایران نظام اسلامی به راه بیندازند، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس نباید دست به اظهارنظرهایی بزنند که نه تنها غیرواقع بوده بلکه برعلیه منافع ملی باشد.

وقف چی بیان کرد: باید برخورد قضایی با هرکسی در هر جایگاهی که علیه امنیت ملی اظهار نظر کرده صورت گیرد و بنابراین پروانه سلحشوری یا علی مطهری نیز از این امر مستثنی نیستند، اگر علیه امنیت ملی نشر اکاذیب کرده باشند.

وی با تاکید بر ورود دستگاه قضایی به موضوع دروغ دختر آبی تصریح کرد: باید برخورد قضایی قاطع با رسانه ها و شخصیت هایی که نشر اکاذیب کرده اند، صورت گیرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا نمایندگان ندانسته اظهار نظر می کنند که بعدها مجبور شوند حرفهای خود را پس بگیرند، گفت: گاهی این حرفها نادرست خوراک رسانه های بیگانه، ضد انقلاب و سلطنت طلب می شود.

 

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس:

«خبرآنلاین» در راستای سیاست دولت برای ایجاد دوگانگی در ماجرای «دختر آبی» حرکت کرد

احمد علیرضابیگی در گفتگو با تبریز بیدار در خصوص حادثه «دختر آبی» و بداخلاقی یک رسانه نزدیک به دولت گفت: ایجاد دوگانگی، سیاستی است که دولت به دنبال آن است و بعد از ناکامی هایی که دولت در حوزه های مختلف بدست آورده، تلاش می کند که فکر و تمرکز مردم را به موضوعاتی غیر از مشکلات اقتصادی منحرف کند و حرف های رئیس جمهور در چهارشنبه گذشته نیز که کارگران و زنان را به دفاع از حقوق خود دعوت می کرد، حکایت از همین موضوع دارد.

جریان خاصی بدنبال برجسته سازی موضوعات جهت انحراف افکار عمومی از مشکلات اقتصادی است

وی ادامه داد: این یک جریان است و به تناسب موضوعاتی که پیش می آید، موضوعات را برجسته می کند، قضیه «دختر آبی» و «ورود زنان به ورزشگاه» نیز یکی از موضوعاتی بود که برای ایجاد همان دوگانگی ها و منحرف ساختن ذهن مردم‌ از مشکلات معیشتی، مطرح شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبیعتا رسانه هایی هم هستند که این سیاست ها را اجرا می کنند و کاملا معلوم است که از قبل قضاوت های خود را کرده اند و برای اثبات کار خود، دنبال قرینه هستند و برخی شخصیت های سیاسی نیز به تور این ماجراها می افتند و بعد هم تلاش می کنند تا توجیه کنند و به خودشان اجازه نمی دهند که اظهار کنند که اشتباه کرده اند.

رئیس دولت در برابر مبارزه دستگاه قضا با فساد، می گوید با بگیر و ببند عدالت محقق نمی شود

وی تاکید کرد: واقع این قضیه به ما کمک می کند که مبادا گرفتار این قبیل کارها شویم، بلکه باید مطالبه از دولت را اولویت خود قرار دهیم که با داشتن این همه امکانات به توان داخلی تکیه کرده و به شکوفا شدن اقتصاد و برپایی عدالت تلاش کند و از حاشیه بپرهیزد.

بیگی ادامه داد: وقتی رییس دولت می گوید که عدالت با بگیر و ببند تحقق نمی یابد، نوعی تقابل با اقدامات قوه قضائیه است، در حالی که تاکنون کمبود مبارزه با فساد اقتصادی احساس می شد اما اکنون که با مفسدین اقتصادی برخورد می شود و در بین مردم امید ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه همه این مواضع در راستای منحرف ساختن از اصل موضوع است، گفت: نقش رسانه ها در عدم ایجاد این دوگانگی ها بسیار مهم است. دو گانگی هایی مانند فیلترینگ، شنود، حجاب، ورود به ورزشگاه ها و... از مصادیق آن است. سایت «خبرآنلاین» در راستای همین سیاست هایی که به آن گفته شده کار کرده و برخورد با این سایت کمک می کند تا سایر سایت ها و رسانه ها توجه شوند که دیگر مرتکب این اشتباهات نشوند.

 

علی اکبر کریمی، نماینده اراک در مجلس:

لزوم برخورد قانونی با دروغ‌پردازی خبرآنلاین و نمایندگان حاشیه‌ساز/رسانه‌ها باید از انتشار اخبار کذب خودداری کنند

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب در خصوص لزوم حضور زنان در جامعه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره نقش پر رنگ و برجسته ای را برای زنان قائل بوده است، گفت: سابقه فعالیت زنان در طول ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی نشان دهنده حضور آنان در همه فعالیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بوده است.

اتفاق نظر مسئولان کشور در تقویت و توسعه فعالیت زنان

وی با اشاره به اینکه همواره بستر برای فعالیت زنان در عرصه های گوناگون فراهم بوده است، افزود: البته این حضور هیچ گاه مغایرتی با فرهنگ دینی مردم ما نداشته است و آحاد مردم به حضور زنان در فعالیت های مختلف با رعایت ارزش ها و هنجار های دینی، اجتماعی و ملی تاکید و باور دارند. همچنین تمامی مسئولان جمهوری اسلامی ایران در تقویت و توسعه فعالیت زنان در جامعه اتفاق نظر دارند و در این راستا حرکت می کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رسانه های بیگانه همواره به دنبال سوء استفاده از مطالبات زنان و ایجاد تنش های فرهنگی و اجتماعی هستند، افزود: در چند روز گذشته انتشار خبر کذبی که از سوی خبرآنلاین منتشر شد، باعث شد تا برخی مسئولان و نمایندگان با مبنا قرار دادن آن شروع به تحریک افکار عمومی و دامن زدن به این اتفاق کنند.

رسانه ها باید از انتشار اخبار کذب خودداری کنند

وی این حرکت اشتباه برخی سیاستمداران را خوراکی برای رسانه های بیگانه دانست و تصریح کرد: آنچه که اهمیت دارد این است که رسانه ها باید از انتشار اخبار کذب به ویژه اخباری که می تواند باعث تحریک و جریحه دار کردن افکار عمومی شود، خودداری کنند.

لزوم برخورد قانونی با نمایندگانی که به این موضوع دامن زدند

کریمی با تاکید بر لزوم رصد ابعاد این موضوع توسط مراجع مرتبط و ذی صلاح، گفت: قطعا باید با افراد و رسانه هایی که عامل انتشار این اخبار کذب بودند و مسئولانی که با اظهار نظرهای غیرمسئولانه و خارج از چارچوب خود باعث دامن زدن به این موضوع و تهیه خوراک برای رسانه های بیگانه شدند، برخورد قانونی لازم شود.

 

احمد بیگدلی، نماینده خدابنده و عضو فراکسیون امید مجلس:

اشتباه خبر آنلاین با عذرخواهی تمام نمی‌شود/ نمایندگان بدون داشتن مستندات حرف نزنند

احمد بیگدلی امروز در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت:موضوع ورود زنان به ورزشگاه  سالیان سال است مطرح شده است و تا کنون حل نشده است.

وی با بیان اینکه کاری به انجام شدن یا نشدن و درست و نادرست آن ندارم ،افزود:اما ضروری است قبل از اینکه این موضوع به اینجا برسد و به معضل اجتماعی تبدیل شود،حل می شد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گاهی در فضای مجازی بانوانی دیده می شوند که با لباس مبدل وچهره مردانه قصد ورود به ورزشگاه را دارند.

بیگدلی تصریح کرد: باید فضا طوری شود  عده ای از این موضوع سوء استفاده نکنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولانی که حرفشان در اجتماع تاثیرگذار است اگر می خواهند در خصوص موضوعی اظهار نظر کنند باید با مستنداتی که از مراجع ذی صلاح به دست می آورند استفاده کنند.

بیگدلی خاطرنشان کرد: عکس العمل های احساسی و یک قشر پسند مشکلاتی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه هر خبرگزاری که چنین خبرهایی را می زند باید مسئولیت کار خود را بر عهده بگیرد، افزود: نمی شود با یک عذرخواهی کار را به اتمام رسید باید حتما پاسخگو باشند.

این نماینده خاطرنشان کرد: این خبر در این وضعیت کنونی موجب تنش اجتماعی فراگیر و بزرگ شده است.

بیگدلی بیان داشت: اگر خبر درست هم باشد باید در اطلاع رسانی دقت شود تا در جامعه تنش ایجاد نکند.

انتهای پیام/

,

برخورد با جنجال‌آفرینان و دوقطبی‌کنندگان فضای جامعه حق قوه قضاییه است

, برخورد با جنجال‌آفرینان و دوقطبی‌کنندگان فضای جامعه حق قوه قضاییه است, برخورد با جنجال‌آفرینان و دوقطبی‌کنندگان فضای جامعه حق قوه قضاییه است,

دکتر محمدرضا رضایی در گفتگو با شیرازه به جنجال جریان موسوم به دخترآبی بیان کرد: نباید خواسته یا ناخواسته آب در آسیاب دشمن ریخت و برای بیان آسیب‌ها، انصاف را قربانی منافع فردی و تفکرات سیاسی خاصی کرد.

, شیرازه,

وی با بیان اینکه تضعیف قوه قضاییه به هیمنه کشور آسیب می‌رساند، افزود: این حق برای قوه قضاییه است که اگر افرادی اعم از حقیقی یا حقوقی با رفتار سیاسی بخواهند با هر رفتار یا کاری فضای جامعه را به سمت دوقطبی سوق دهند و از مدار انصاف خارج شوند، با آنها برخورد کند.

,

 

,

علی وقف‌چی، نماینده مردم زنجان در مجلس:

, علی وقف‌چی، نماینده مردم زنجان در مجلس:,

لزوم برخورد قضایی با مطهری و سلحشوری در قضیه دروغ دختر آبی/ مجازاتهای کنونی برای نشر اکاذیب بازدارنده نیست/ کمیسیون حقوقی و قوه قضاییه به فکر قوانین سختگیرانه باشند

به گزارش موج رسا; علی وقف‌چی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به موضوع دروغ آبی اظهار کرد: متاسفانه برخی رسانه ها، شخصیت های سیاسی و سلبیریتی ها دانسته و ندانسته با اظهارات شان سبب سوء استفاده دشمنان نظام می شوند.

وی با بیان اینکه نشر اکاذیب از هیچ کس پذیرفته نیست، افزود: متاسفانه فضای مجازی نیز مدیریت مناسب را نداشته و هرکس به خود اجازه می دهد که مطالب غیرواقع را منتشر کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجازاتها برای نشر اکاذیب طوری نیست که از این کار جلوگیری شود، ابراز کرد: قوه قضاییه و کمیسیون حقوقی مجلس باید در وضع قوانین سختگیرانه در خصوص نشر اکاذیب همکاری جدیدی را آغاز کند.

وی با تاکید بر اینکه برخی اظهارنظرهای نادانسته و خلاف واقع سیاسیون و سلبیریتی ها بهانه به دست دشمن داده تا تبلیغات گسترده ای را علیه ایران نظام اسلامی به راه بیندازند، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس نباید دست به اظهارنظرهایی بزنند که نه تنها غیرواقع بوده بلکه برعلیه منافع ملی باشد.

وقف چی بیان کرد: باید برخورد قضایی با هرکسی در هر جایگاهی که علیه امنیت ملی اظهار نظر کرده صورت گیرد و بنابراین پروانه سلحشوری یا علی مطهری نیز از این امر مستثنی نیستند، اگر علیه امنیت ملی نشر اکاذیب کرده باشند.

وی با تاکید بر ورود دستگاه قضایی به موضوع دروغ دختر آبی تصریح کرد: باید برخورد قضایی قاطع با رسانه ها و شخصیت هایی که نشر اکاذیب کرده اند، صورت گیرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا نمایندگان ندانسته اظهار نظر می کنند که بعدها مجبور شوند حرفهای خود را پس بگیرند، گفت: گاهی این حرفها نادرست خوراک رسانه های بیگانه، ضد انقلاب و سلطنت طلب می شود.

 

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس:

«خبرآنلاین» در راستای سیاست دولت برای ایجاد دوگانگی در ماجرای «دختر آبی» حرکت کرد

احمد علیرضابیگی در گفتگو با تبریز بیدار در خصوص حادثه «دختر آبی» و بداخلاقی یک رسانه نزدیک به دولت گفت: ایجاد دوگانگی، سیاستی است که دولت به دنبال آن است و بعد از ناکامی هایی که دولت در حوزه های مختلف بدست آورده، تلاش می کند که فکر و تمرکز مردم را به موضوعاتی غیر از مشکلات اقتصادی منحرف کند و حرف های رئیس جمهور در چهارشنبه گذشته نیز که کارگران و زنان را به دفاع از حقوق خود دعوت می کرد، حکایت از همین موضوع دارد.

جریان خاصی بدنبال برجسته سازی موضوعات جهت انحراف افکار عمومی از مشکلات اقتصادی است

وی ادامه داد: این یک جریان است و به تناسب موضوعاتی که پیش می آید، موضوعات را برجسته می کند، قضیه «دختر آبی» و «ورود زنان به ورزشگاه» نیز یکی از موضوعاتی بود که برای ایجاد همان دوگانگی ها و منحرف ساختن ذهن مردم‌ از مشکلات معیشتی، مطرح شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبیعتا رسانه هایی هم هستند که این سیاست ها را اجرا می کنند و کاملا معلوم است که از قبل قضاوت های خود را کرده اند و برای اثبات کار خود، دنبال قرینه هستند و برخی شخصیت های سیاسی نیز به تور این ماجراها می افتند و بعد هم تلاش می کنند تا توجیه کنند و به خودشان اجازه نمی دهند که اظهار کنند که اشتباه کرده اند.

رئیس دولت در برابر مبارزه دستگاه قضا با فساد، می گوید با بگیر و ببند عدالت محقق نمی شود

وی تاکید کرد: واقع این قضیه به ما کمک می کند که مبادا گرفتار این قبیل کارها شویم، بلکه باید مطالبه از دولت را اولویت خود قرار دهیم که با داشتن این همه امکانات به توان داخلی تکیه کرده و به شکوفا شدن اقتصاد و برپایی عدالت تلاش کند و از حاشیه بپرهیزد.

بیگی ادامه داد: وقتی رییس دولت می گوید که عدالت با بگیر و ببند تحقق نمی یابد، نوعی تقابل با اقدامات قوه قضائیه است، در حالی که تاکنون کمبود مبارزه با فساد اقتصادی احساس می شد اما اکنون که با مفسدین اقتصادی برخورد می شود و در بین مردم امید ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه همه این مواضع در راستای منحرف ساختن از اصل موضوع است، گفت: نقش رسانه ها در عدم ایجاد این دوگانگی ها بسیار مهم است. دو گانگی هایی مانند فیلترینگ، شنود، حجاب، ورود به ورزشگاه ها و... از مصادیق آن است. سایت «خبرآنلاین» در راستای همین سیاست هایی که به آن گفته شده کار کرده و برخورد با این سایت کمک می کند تا سایر سایت ها و رسانه ها توجه شوند که دیگر مرتکب این اشتباهات نشوند.

 

علی اکبر کریمی، نماینده اراک در مجلس:

لزوم برخورد قانونی با دروغ‌پردازی خبرآنلاین و نمایندگان حاشیه‌ساز/رسانه‌ها باید از انتشار اخبار کذب خودداری کنند

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب در خصوص لزوم حضور زنان در جامعه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره نقش پر رنگ و برجسته ای را برای زنان قائل بوده است، گفت: سابقه فعالیت زنان در طول ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی نشان دهنده حضور آنان در همه فعالیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بوده است.

اتفاق نظر مسئولان کشور در تقویت و توسعه فعالیت زنان

وی با اشاره به اینکه همواره بستر برای فعالیت زنان در عرصه های گوناگون فراهم بوده است، افزود: البته این حضور هیچ گاه مغایرتی با فرهنگ دینی مردم ما نداشته است و آحاد مردم به حضور زنان در فعالیت های مختلف با رعایت ارزش ها و هنجار های دینی، اجتماعی و ملی تاکید و باور دارند. همچنین تمامی مسئولان جمهوری اسلامی ایران در تقویت و توسعه فعالیت زنان در جامعه اتفاق نظر دارند و در این راستا حرکت می کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رسانه های بیگانه همواره به دنبال سوء استفاده از مطالبات زنان و ایجاد تنش های فرهنگی و اجتماعی هستند، افزود: در چند روز گذشته انتشار خبر کذبی که از سوی خبرآنلاین منتشر شد، باعث شد تا برخی مسئولان و نمایندگان با مبنا قرار دادن آن شروع به تحریک افکار عمومی و دامن زدن به این اتفاق کنند.

رسانه ها باید از انتشار اخبار کذب خودداری کنند

وی این حرکت اشتباه برخی سیاستمداران را خوراکی برای رسانه های بیگانه دانست و تصریح کرد: آنچه که اهمیت دارد این است که رسانه ها باید از انتشار اخبار کذب به ویژه اخباری که می تواند باعث تحریک و جریحه دار کردن افکار عمومی شود، خودداری کنند.

لزوم برخورد قانونی با نمایندگانی که به این موضوع دامن زدند

کریمی با تاکید بر لزوم رصد ابعاد این موضوع توسط مراجع مرتبط و ذی صلاح، گفت: قطعا باید با افراد و رسانه هایی که عامل انتشار این اخبار کذب بودند و مسئولانی که با اظهار نظرهای غیرمسئولانه و خارج از چارچوب خود باعث دامن زدن به این موضوع و تهیه خوراک برای رسانه های بیگانه شدند، برخورد قانونی لازم شود.

 

احمد بیگدلی، نماینده خدابنده و عضو فراکسیون امید مجلس:

اشتباه خبر آنلاین با عذرخواهی تمام نمی‌شود/ نمایندگان بدون داشتن مستندات حرف نزنند

احمد بیگدلی امروز در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت:موضوع ورود زنان به ورزشگاه  سالیان سال است مطرح شده است و تا کنون حل نشده است.

وی با بیان اینکه کاری به انجام شدن یا نشدن و درست و نادرست آن ندارم ،افزود:اما ضروری است قبل از اینکه این موضوع به اینجا برسد و به معضل اجتماعی تبدیل شود،حل می شد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گاهی در فضای مجازی بانوانی دیده می شوند که با لباس مبدل وچهره مردانه قصد ورود به ورزشگاه را دارند.

بیگدلی تصریح کرد: باید فضا طوری شود  عده ای از این موضوع سوء استفاده نکنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولانی که حرفشان در اجتماع تاثیرگذار است اگر می خواهند در خصوص موضوعی اظهار نظر کنند باید با مستنداتی که از مراجع ذی صلاح به دست می آورند استفاده کنند.

بیگدلی خاطرنشان کرد: عکس العمل های احساسی و یک قشر پسند مشکلاتی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه هر خبرگزاری که چنین خبرهایی را می زند باید مسئولیت کار خود را بر عهده بگیرد، افزود: نمی شود با یک عذرخواهی کار را به اتمام رسید باید حتما پاسخگو باشند.

این نماینده خاطرنشان کرد: این خبر در این وضعیت کنونی موجب تنش اجتماعی فراگیر و بزرگ شده است.

بیگدلی بیان داشت: اگر خبر درست هم باشد باید در اطلاع رسانی دقت شود تا در جامعه تنش ایجاد نکند.

انتهای پیام/

,

لزوم برخورد قضایی با مطهری و سلحشوری در قضیه دروغ دختر آبی/ مجازاتهای کنونی برای نشر اکاذیب بازدارنده نیست/ کمیسیون حقوقی و قوه قضاییه به فکر قوانین سختگیرانه باشند

, لزوم برخورد قضایی با مطهری و سلحشوری در قضیه دروغ دختر آبی/ مجازاتهای کنونی برای نشر اکاذیب بازدارنده نیست/ کمیسیون حقوقی و قوه قضاییه به فکر قوانین سختگیرانه باشند, لزوم برخورد قضایی با مطهری و سلحشوری در قضیه دروغ دختر آبی/ مجازاتهای کنونی برای نشر اکاذیب بازدارنده نیست/ کمیسیون حقوقی و قوه قضاییه به فکر قوانین سختگیرانه باشند,

به گزارش موج رسا; علی وقف‌چی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به موضوع دروغ آبی اظهار کرد: متاسفانه برخی رسانه ها، شخصیت های سیاسی و سلبیریتی ها دانسته و ندانسته با اظهارات شان سبب سوء استفاده دشمنان نظام می شوند.

, موج رسا;,

وی با بیان اینکه نشر اکاذیب از هیچ کس پذیرفته نیست، افزود: متاسفانه فضای مجازی نیز مدیریت مناسب را نداشته و هرکس به خود اجازه می دهد که مطالب غیرواقع را منتشر کند.

,

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجازاتها برای نشر اکاذیب طوری نیست که از این کار جلوگیری شود، ابراز کرد: قوه قضاییه و کمیسیون حقوقی مجلس باید در وضع قوانین سختگیرانه در خصوص نشر اکاذیب همکاری جدیدی را آغاز کند.

,

وی با تاکید بر اینکه برخی اظهارنظرهای نادانسته و خلاف واقع سیاسیون و سلبیریتی ها بهانه به دست دشمن داده تا تبلیغات گسترده ای را علیه ایران نظام اسلامی به راه بیندازند، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس نباید دست به اظهارنظرهایی بزنند که نه تنها غیرواقع بوده بلکه برعلیه منافع ملی باشد.

,

وقف چی بیان کرد: باید برخورد قضایی با هرکسی در هر جایگاهی که علیه امنیت ملی اظهار نظر کرده صورت گیرد و بنابراین پروانه سلحشوری یا علی مطهری نیز از این امر مستثنی نیستند، اگر علیه امنیت ملی نشر اکاذیب کرده باشند.

,

وی با تاکید بر ورود دستگاه قضایی به موضوع دروغ دختر آبی تصریح کرد: باید برخورد قضایی قاطع با رسانه ها و شخصیت هایی که نشر اکاذیب کرده اند، صورت گیرد.

,

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا نمایندگان ندانسته اظهار نظر می کنند که بعدها مجبور شوند حرفهای خود را پس بگیرند، گفت: گاهی این حرفها نادرست خوراک رسانه های بیگانه، ضد انقلاب و سلطنت طلب می شود.

,

 

,

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس:

, احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس:,

«خبرآنلاین» در راستای سیاست دولت برای ایجاد دوگانگی در ماجرای «دختر آبی» حرکت کرد

, «خبرآنلاین» در راستای سیاست دولت برای ایجاد دوگانگی در ماجرای «دختر آبی» حرکت کرد, «خبرآنلاین» در راستای سیاست دولت برای ایجاد دوگانگی در ماجرای «دختر آبی» حرکت کرد,

احمد علیرضابیگی در گفتگو با تبریز بیدار در خصوص حادثه «دختر آبی» و بداخلاقی یک رسانه نزدیک به دولت گفت: ایجاد دوگانگی، سیاستی است که دولت به دنبال آن است و بعد از ناکامی هایی که دولت در حوزه های مختلف بدست آورده، تلاش می کند که فکر و تمرکز مردم را به موضوعاتی غیر از مشکلات اقتصادی منحرف کند و حرف های رئیس جمهور در چهارشنبه گذشته نیز که کارگران و زنان را به دفاع از حقوق خود دعوت می کرد، حکایت از همین موضوع دارد.

,  تبریز بیدار ,

جریان خاصی بدنبال برجسته سازی موضوعات جهت انحراف افکار عمومی از مشکلات اقتصادی است

,

وی ادامه داد: این یک جریان است و به تناسب موضوعاتی که پیش می آید، موضوعات را برجسته می کند، قضیه «دختر آبی» و «ورود زنان به ورزشگاه» نیز یکی از موضوعاتی بود که برای ایجاد همان دوگانگی ها و منحرف ساختن ذهن مردم‌ از مشکلات معیشتی، مطرح شد.

,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبیعتا رسانه هایی هم هستند که این سیاست ها را اجرا می کنند و کاملا معلوم است که از قبل قضاوت های خود را کرده اند و برای اثبات کار خود، دنبال قرینه هستند و برخی شخصیت های سیاسی نیز به تور این ماجراها می افتند و بعد هم تلاش می کنند تا توجیه کنند و به خودشان اجازه نمی دهند که اظهار کنند که اشتباه کرده اند.

,

رئیس دولت در برابر مبارزه دستگاه قضا با فساد، می گوید با بگیر و ببند عدالت محقق نمی شود

,

وی تاکید کرد: واقع این قضیه به ما کمک می کند که مبادا گرفتار این قبیل کارها شویم، بلکه باید مطالبه از دولت را اولویت خود قرار دهیم که با داشتن این همه امکانات به توان داخلی تکیه کرده و به شکوفا شدن اقتصاد و برپایی عدالت تلاش کند و از حاشیه بپرهیزد.

,

بیگی ادامه داد: وقتی رییس دولت می گوید که عدالت با بگیر و ببند تحقق نمی یابد، نوعی تقابل با اقدامات قوه قضائیه است، در حالی که تاکنون کمبود مبارزه با فساد اقتصادی احساس می شد اما اکنون که با مفسدین اقتصادی برخورد می شود و در بین مردم امید ایجاد شده است.

,

وی با بیان اینکه همه این مواضع در راستای منحرف ساختن از اصل موضوع است، گفت: نقش رسانه ها در عدم ایجاد این دوگانگی ها بسیار مهم است. دو گانگی هایی مانند فیلترینگ، شنود، حجاب، ورود به ورزشگاه ها و... از مصادیق آن است. سایت «خبرآنلاین» در راستای همین سیاست هایی که به آن گفته شده کار کرده و برخورد با این سایت کمک می کند تا سایر سایت ها و رسانه ها توجه شوند که دیگر مرتکب این اشتباهات نشوند.

,

 

,
علی اکبر کریمی، نماینده اراک در مجلس:
, علی اکبر کریمی، نماینده اراک در مجلس:,

لزوم برخورد قانونی با دروغ‌پردازی خبرآنلاین و نمایندگان حاشیه‌ساز/رسانه‌ها باید از انتشار اخبار کذب خودداری کنند

, لزوم برخورد قانونی با دروغ‌پردازی خبرآنلاین و نمایندگان حاشیه‌ساز/رسانه‌ها باید از انتشار اخبار کذب خودداری کنند, لزوم برخورد قانونی با دروغ‌پردازی خبرآنلاین و نمایندگان حاشیه‌ساز/رسانه‌ها باید از انتشار اخبار کذب خودداری کنند,

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب در خصوص لزوم حضور زنان در جامعه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره نقش پر رنگ و برجسته ای را برای زنان قائل بوده است، گفت: سابقه فعالیت زنان در طول ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی نشان دهنده حضور آنان در همه فعالیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بوده است.

, دیار آفتاب,

اتفاق نظر مسئولان کشور در تقویت و توسعه فعالیت زنان

, اتفاق نظر مسئولان کشور در تقویت و توسعه فعالیت زنان,

وی با اشاره به اینکه همواره بستر برای فعالیت زنان در عرصه های گوناگون فراهم بوده است، افزود: البته این حضور هیچ گاه مغایرتی با فرهنگ دینی مردم ما نداشته است و آحاد مردم به حضور زنان در فعالیت های مختلف با رعایت ارزش ها و هنجار های دینی، اجتماعی و ملی تاکید و باور دارند. همچنین تمامی مسئولان جمهوری اسلامی ایران در تقویت و توسعه فعالیت زنان در جامعه اتفاق نظر دارند و در این راستا حرکت می کنند.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رسانه های بیگانه همواره به دنبال سوء استفاده از مطالبات زنان و ایجاد تنش های فرهنگی و اجتماعی هستند، افزود: در چند روز گذشته انتشار خبر کذبی که از سوی خبرآنلاین منتشر شد، باعث شد تا برخی مسئولان و نمایندگان با مبنا قرار دادن آن شروع به تحریک افکار عمومی و دامن زدن به این اتفاق کنند.

,

رسانه ها باید از انتشار اخبار کذب خودداری کنند

, رسانه ها باید از انتشار اخبار کذب خودداری کنند,

وی این حرکت اشتباه برخی سیاستمداران را خوراکی برای رسانه های بیگانه دانست و تصریح کرد: آنچه که اهمیت دارد این است که رسانه ها باید از انتشار اخبار کذب به ویژه اخباری که می تواند باعث تحریک و جریحه دار کردن افکار عمومی شود، خودداری کنند.

,

لزوم برخورد قانونی با نمایندگانی که به این موضوع دامن زدند

, لزوم برخورد قانونی با نمایندگانی که به این موضوع دامن زدند,

کریمی با تاکید بر لزوم رصد ابعاد این موضوع توسط مراجع مرتبط و ذی صلاح، گفت: قطعا باید با افراد و رسانه هایی که عامل انتشار این اخبار کذب بودند و مسئولانی که با اظهار نظرهای غیرمسئولانه و خارج از چارچوب خود باعث دامن زدن به این موضوع و تهیه خوراک برای رسانه های بیگانه شدند، برخورد قانونی لازم شود.

,

 

,
احمد بیگدلی، نماینده خدابنده و عضو فراکسیون امید مجلس:
, احمد بیگدلی، نماینده خدابنده و عضو فراکسیون امید مجلس:,

اشتباه خبر آنلاین با عذرخواهی تمام نمی‌شود/ نمایندگان بدون داشتن مستندات حرف نزنند

احمد بیگدلی امروز در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت:موضوع ورود زنان به ورزشگاه  سالیان سال است مطرح شده است و تا کنون حل نشده است.

وی با بیان اینکه کاری به انجام شدن یا نشدن و درست و نادرست آن ندارم ،افزود:اما ضروری است قبل از اینکه این موضوع به اینجا برسد و به معضل اجتماعی تبدیل شود،حل می شد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گاهی در فضای مجازی بانوانی دیده می شوند که با لباس مبدل وچهره مردانه قصد ورود به ورزشگاه را دارند.

بیگدلی تصریح کرد: باید فضا طوری شود  عده ای از این موضوع سوء استفاده نکنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولانی که حرفشان در اجتماع تاثیرگذار است اگر می خواهند در خصوص موضوعی اظهار نظر کنند باید با مستنداتی که از مراجع ذی صلاح به دست می آورند استفاده کنند.

بیگدلی خاطرنشان کرد: عکس العمل های احساسی و یک قشر پسند مشکلاتی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه هر خبرگزاری که چنین خبرهایی را می زند باید مسئولیت کار خود را بر عهده بگیرد، افزود: نمی شود با یک عذرخواهی کار را به اتمام رسید باید حتما پاسخگو باشند.

این نماینده خاطرنشان کرد: این خبر در این وضعیت کنونی موجب تنش اجتماعی فراگیر و بزرگ شده است.

بیگدلی بیان داشت: اگر خبر درست هم باشد باید در اطلاع رسانی دقت شود تا در جامعه تنش ایجاد نکند.

انتهای پیام/

,

اشتباه خبر آنلاین با عذرخواهی تمام نمی‌شود/ نمایندگان بدون داشتن مستندات حرف نزنند

, اشتباه خبر آنلاین با عذرخواهی تمام نمی‌شود/ نمایندگان بدون داشتن مستندات حرف نزنند, اشتباه خبر آنلاین با عذرخواهی تمام نمی‌شود/ نمایندگان بدون داشتن مستندات حرف نزنند,

احمد بیگدلی امروز در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت:موضوع ورود زنان به ورزشگاه  سالیان سال است مطرح شده است و تا کنون حل نشده است.

, موج رسا;,

وی با بیان اینکه کاری به انجام شدن یا نشدن و درست و نادرست آن ندارم ،افزود:اما ضروری است قبل از اینکه این موضوع به اینجا برسد و به معضل اجتماعی تبدیل شود،حل می شد.

,

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گاهی در فضای مجازی بانوانی دیده می شوند که با لباس مبدل وچهره مردانه قصد ورود به ورزشگاه را دارند.

,

بیگدلی تصریح کرد: باید فضا طوری شود  عده ای از این موضوع سوء استفاده نکنند.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولانی که حرفشان در اجتماع تاثیرگذار است اگر می خواهند در خصوص موضوعی اظهار نظر کنند باید با مستنداتی که از مراجع ذی صلاح به دست می آورند استفاده کنند.

,

بیگدلی خاطرنشان کرد: عکس العمل های احساسی و یک قشر پسند مشکلاتی را به دنبال دارد.

,

وی با بیان اینکه هر خبرگزاری که چنین خبرهایی را می زند باید مسئولیت کار خود را بر عهده بگیرد، افزود: نمی شود با یک عذرخواهی کار را به اتمام رسید باید حتما پاسخگو باشند.

,

این نماینده خاطرنشان کرد: این خبر در این وضعیت کنونی موجب تنش اجتماعی فراگیر و بزرگ شده است.

,

بیگدلی بیان داشت: اگر خبر درست هم باشد باید در اطلاع رسانی دقت شود تا در جامعه تنش ایجاد نکند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه