اخبار داغ

کارشناس مسائل حقوقی:

دادستانی نسبت به ادعای خبرآنلاین در خصوص دختر آبی ورود قانونی کند/دستگاه قضا از انفعال نسبت به سلبریتی ها خارج شود

دادستانی  نسبت به ادعای خبرآنلاین در خصوص دختر آبی ورود قانونی کند/دستگاه قضا از انفعال نسبت به سلبریتی ها خارج شود
کارشناس مسائل حقوقی با بیان اینکه منتشر کنندگان خبر دختر آبی هم رسانه خبرآنلاین و باز نشر دهندگان این خبر هر دو باید اصل حکم را ارائه کنند گفت: دادستانی در این مسئله باید به لحاظ حقوقی ورود کند و حداقل کار ممکن این است که بر علیه این افراد که بدون سند حقوقی چنین ادعایی را مطرح کرده اند که احتمال شورش و اعتراضات در کشور را بوجود آورده است اعلام جرم کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد معصومی ، کارشناس مسائل حقوقی در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان، با انتقاد از موج سواری برخی بر روی موضوع دخترآبی گفت: رسانه و افراد حقیقی و حقوقی که در ماجرای دختر آبی با اظهار نظرهای خود به تشویش اذهان عمومی پرداخته اند اینک برای گفته های خود باید سند ارائه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی ادامه داد: این افراد اگر مدعی هستند، نسبت به خانمی که گفته می شود حکم حبس داشته و اطلاع این خانم از این حکم باعث این خودسوزی و مرگ شده است سندی دارند باید این ادله و سندها را به دادگاه و محاکم منتشر کنند.

,

وی با اشاره اطلاعات منتشر شده در سطح جامعه گفت: اینطور که مشخص شده است دستگاه قضا فرد مورد نظر را احضار کرده است که در جلسه بدوی مورد رسیدگی قرار گیرد که قاضی در دادگاه حضور نداشته و جلسه تشکیل نشده است.

,

این استاد حقوق افزود: در جلسه بدوی اساسا به لحاظ حقوقی دستور بازداشتی صادر نمی شود و این نشان دهنده این است که این مسئله کاملا ساختگی است.

,

وی تصریح کرد:در جلسه بدوی متهم را برای توضیحات و تفهیم اتهام و توضیحات می خواهند.

,

معصومی با بیان اینکه منتشر کنندگان این خبر هم رسانه خبرآنلاین و باز نشر دهندگان این خبر هر دو باید اصل حکم را ارائه کنند گفت: این رسانه ها و افراد حقیقی و حقوقی که از حکم قضایی خبر داده اند بایستی اصل حکم را ارائه کنند وگرنه مرتکب تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت روانی جامعه شده اند.

,

وی تاکید کرد: دادستانی در این مسئله باید به لحاظ حقوقی ورود کند و حداقل کار ممکن این است که بر علیه این افراد که بدون سند حقوقی چنین ادعایی را مطرح کرده اند که احتمال شورش و اعتراضات در کشور را بوجود آورده است اعلام جرم کند.

,

این استاد حقوق با اشاره به برخورد منفعلانه دستگاه قضا به چنین رفتاری از جانب سلبریتی ها گفت: به نظر می رسد دستگاه قضا متاسفانه در برابر رفتار پرخطر و غیر حقوقی و غیر قانونی سلبریتی های سیاسی و چهره های سینمایی منفعلانه برخورد می کند در حالی که همه باید در برابر قانون یکسان باشند.

,

معصومی دستگاه قضا را ضامن امنیت روانی جامعه عنوان کرد و گفت: این سیستم و مجموعه باید از انفعال خارج شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه