اخبار داغ

در گفتگو با کارشناسان حقوقی مطرح شد؛

2 ماه تا 3 سال حبس و 70 ضربه شلاق مجازات نشر اکاذیب/لزوم برخورد دستگاه قضا به دلیل نقض امنیت با سلبریتی ها و نمایندگان خاطی

2 ماه تا 3 سال حبس و 70 ضربه شلاق مجازات نشر اکاذیب/لزوم برخورد دستگاه قضا به دلیل نقض امنیت با سلبریتی ها و نمایندگان خاطی
کارشناسان حقوقی رفتار سلبریتی ها و نمایندگان را خلاف امنیت ملی و تشویش اذهان عمومی عنوان کرده و بیان کردند: براساس مواد 698 و 18 قانون مجازات اسلامی برای چنین مجرمانی حبس، جزای نقدی و شلاق پیش بینی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ چند روز پیش دختری به دلیل مسائل روانی اقدام به خودسوزی می کند و برخی از رسانه ها علی الخصوص خبرگزای"خبرآنلاین" سریعا اقدام به انتشار خبر کذب می نماید به طوری که رسانه های بیگانه و معاند از جمله "من و تو" از این مسئله سواستفاده نموده و روی آن مانور می دهد. و یا سلحشوری نماینده مجلس به خاطر راه نیافتن زنان به استودیوم ورزشی خبر را به این سو سوق می دهد و یا اینکه سلبریتی ها نیز برای خودنمایی آن را طور دیگر در پیج های خود بازنشر می دهند که همه اینها باعث تشویش اذهان عمومی شده و امنیت کشور را به مخاطره می اندازد نظر چندین کارشناس حقوقی را دراین زمینه جویا شدیم که از نظرتان می گذرد:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

حبس، جزای نقدی و شلاق مجازات نشر اکاذیب در قانون

, حبس، جزای نقدی و شلاق مجازات نشر اکاذیب در قانون,

دادخدا سالاری دادستان استان کرمان در این زمینه به خبرنگار ما گفت : اگر جرائمی که باعث تشویش اذهان عمومی شود و امنیت کشور را به مخاطره اندازد پیگرد قانونی دارد.

,

وی افزود : نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی براساس ماده 698 قانون مجازات اسلامی در این خصوص جرم انگاری کرده است و مجازات پیش بینی شده 2 ماه تا 3 سال و 70 ضربه شلاق می باشد.

,

دادستان استان کرمان ادامه داد: مجازات فضای رسانه ای ماده 18 قانون جرائم رایانه ای است که در آنجا قانون گذار 91 روز تا 3 سال حبس و جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال پیش بینی کرده است.

,

سالاری عنوان کرد: جرمی که اتفاق می افتد مهم نیست که از ناحیه نماینده مجلس، سلبریتی و یا رسانه باشد. بحث جرم است که اتفاق افتاده است از هر ناحیه باشد قابل انطباق بر این موارد است.

,

رفتار مجرمانه پیگرد قانونی دارد

, رفتار مجرمانه پیگرد قانونی دارد,

رسول کوهپایه زاده حقوق دان نیز بیان داشت : اگر مطابق قوانین مجرمانه باشد، مقام ذیصلاح قضایی به اختیار و وظیفه پی گیری قانونی موضوع را در چارچوب قانون و قوانین را دارد.

,

عمل سلبریتی ها ناشی از ولنگاری فرهنگی کشور است/لزوم برخورد دستگاه قضا به دلیل نقض امنیت و نشراکاذیب با سبلریتی ها و نمایندگان خاطی

, عمل سلبریتی ها ناشی از ولنگاری فرهنگی کشور است/لزوم برخورد دستگاه قضا به دلیل نقض امنیت و نشراکاذیب با سبلریتی ها و نمایندگان خاطی,

حجت الاسلام والمسلمین توکلی رئیس سابق دادگستری استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما همچنین اذعان داشت: متاسفانه این موارد ناشی از ولنگاری فرهنگی کشور است که ترویج می شود و آن دستگاه هایی که از این نوع آدم ها در برنامه های فرهنگی استفاده می کنند و در مقابل کارهای آنها نه تنها عکس العملی نشان نمی دهند بلکه با سکوتشان آنها را همراهی می کنند.

,

وی گفت : نمایندگانی که دنبال مطرح کردن خود هستند و اظهارات شان از روی غیرت دینی و ملی هم نیست وارد این حوزه می شوند می طلبد که دستگاه قضایی از دو جنبه یکی به مخاطره انداختن امنیت کشور و دوم ترویج فساد با عکس هایی که از خود در شبکه های اجتماعی منتشر و یا پست هایی که باعث تشویش اذهان عمومی می شوند می تواند برخورد نماید.

,

توکلی عنوان کرد: ورود برخی از نمایندگان مجلس به چنین حوزه هایی نمی تواند از وظایف آنان باشد یعنی در کشور مشکل آنقدر کم است که به چنین مسائلی دامن می زنند؟!!!

,

رئیس سابق دادگستری استان کرمان عنوان کرد: حال دختری به دلایل بیماری اعصاب و روان اقدام به خودسوزی نموده که خانوده اش نیز آن را تایید می کنند. نماینده ای بیاید عجولانه دست به چنین اقدامی بزند و از تریبون خانه ملت آن را طوری مطرح نماید که امنیت کشور را به مخاطره بیندازد و بهانه دست رسانه های بیگانه و معاند دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه