اخبار داغ

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شیراز:

برگزاری اختتامیه دومین جشنواره شهر ایمن در آبان‌ماه/ صدور بیش از صد شناسنامه ایمنی برای واحدهای مسکونی در شیراز

برگزاری اختتامیه دومین جشنواره شهر ایمن در آبان‌ماه/ صدور بیش از صد شناسنامه ایمنی برای واحدهای مسکونی در شیراز
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز گفت: شناسنامه دار کردن ساختمان ها بر اساس کدنوسازی در دستورکار آتش نشانی قرار گرفته و تاکنون برای بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی شناسنامه ایمنی صادر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز ظهر بیستم و سوم شهریور ماه در جلسه با خبرنگاران از برگزاری جشنواره شهر ایمن در بیست و یکم آبان‌ماه جاری خبر داد و گفت: این جشنواره از مرداد ماه با ۱۶ شاخص آغاز شد و تا آخر مهر نیز ادامه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , شیرازه, شیرازه, ، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز ظهر بیستم و سوم شهریور ماه در جلسه با خبرنگاران از برگزاری جشنواره شهر ایمن در بیست و یکم آبان‌ماه جاری خبر داد و گفت: این جشنواره از مرداد ماه با ۱۶ شاخص آغاز شد و تا آخر مهر نیز ادامه خواهد داشت.,
محمدهادی قانع با اشاره به اینکه جشنواره مذکور برای دومین بار در شیراز برگزار شده و تاکنون بیش از ۷ هزار بازدید جهت بررسی نکات ایمنی داشته ایم، بیان کرد: در سال گذشته پس از برگزاری جشنواره، به نتایج مطلوبی رسیدیم که به همین جهت تصمیم بر برگزاری مجدد این جشنواره گرفتیم.
,
 
,
وی افزود: کارشناسان ما با حضور در منازل مسکونی، ایمن یا ناایمن بودن سکونتگاه ها را بررسی می کنند و در صورت ملاحظه موارد ناایمن، نکات لازم را به ساکنان و مالکان مجتمع های مسکونی اطلاع خواهند داد.
,
 
,
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز از افزایش ۷۰ درصدی بازدید از منازل در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اذعان داشت: جشنواره ای که در سال قبل برگزار شد در آگاه سازی مردم و اهمیت نظارت و بازدید آتش نشانان از منازلشان جهت ارائه نکات لازم ایمنی را دریافته اند و امسال با استقبال خوبی برخوردار بوده ایم.
,
 
,
قانع در ادامه اظهار داشت: شهروندانی که تمایل برای حضور کارشناسان ما در منازلشان دارند کافیست نشانی خود را تا پایان شهریور ماه به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۵۱۲۵ ارسال کنند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار نفر تحت آموزش ایمنی قرار گرفتند، افزود: در نیمه دوم سال ۹۷ حوادث ایمنی ۴۰ درصد کاهش پیدا کرد.
,
 
,
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز تاکید داشت: برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده های احتمالی، تمامی کارشناسان ما با معرفی نامه رسمی و لباس فرم آتش نشانی در منازل حضور پیدا خواهند کرد که شهروندان جهت اطمنیان کامل از صحت هویت کارشناسان می توانند با مرکز ۱۲۵ تماس بگیرند.
,
 
,
قانع با اظهار اینکه شناسنامه دار کردن ساختمان ها بر اساس کدنوسازی در دستورکار آتش نشانی قرار گرفته و تاکنون برای بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی شناسنامه ایمنی صادر شده است، گفت‌: استفاده از جعبه های مخصوص آتش نشانی، بازدید از این جعبه ها، ارائه آموزش های لازم اطفای حریق به شهروندان از جمله فعالیت های ما است و در صورت تمایل، به عنوان نیروی آتش نشان داوطلب جذب خواهند شد.
,
 
,
وی در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و درخصوص علت حادثه آتش سوزی هتل آسمان، بیان کرد:‌ مواد مذاب برشکاری در طبقات بالاتر و ریختن آنها بر روی مواد قابل اشتعال علت این آتش سوزی بود.
,
 
,
مدیرعامل آتش نشانی شیراز مدت زمان مطلع شدن افراد از آتش سوزی و اعلام حریق به سازمان، را نیم ساعت عنوان کرد و گفت: برای بررسی کامل حادثه هتل آسمان از حضور فرماندهان آتش نشانی استفاده شد و کمیته های تخصصی همچنان در حال بررسی این موضوع هستند.
,
 
,
قانع همچنین درخصوص آتش سوزی بازار انقلاب، بیان کرد: در این حادثه، یکی از مغازه ها دچار حریق شده بود که اگر آتش نشانان به موقع در محل حاضر نمی شدند بیش از ۱۰ مغازه بخاطر وصل بودن به یکدیگر، درگیر حریق می شدند.
,
 
,
وی وجود مواد قابل اشتعال در کنار هم و عدم استفاده از امکانات اطفای حریق را از مشکلات این بازار عنوان کرد و گفت: با عدم رعایت نکات ایمنی ممکن است تمام بازار دچار سانحه شود.
,
 
,
وی در ادامه به موضوع آتش سوزی سینما بهمن نیز اشاره ای داشت و اعلام کرد: عمدی یا غیرعمدی بودن حادثه بایستی توسط نهاد مربوطه (دادگستری) بیان شود.
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه