اخبار داغ

وبگاه روس: سوریه از ایران «باور 373» می‌خرد

وبگاه روس: سوریه از ایران «باور 373» می‌خرد
یک رسانه روس گزارش داد، سوریه به دلیل کارایی کم «اس 300» روسیه، در نظر دارد که از ایران سامانه پدافندی «باور 373» را خریداری کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وبگاه «Avia.Pro» روسیه که اخبار هوانوردی را دنبال می‌کند، گزارش داد: «سوریه تصمیم گرفته است که به جای اس ۳۰۰ روسیه، سامانه «باور ۳۷۳» ایران را خریداری کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
این رسانه روس در گزارش خود نوشت: «با اینکه بیش از یک سال از تحویل اس ۳۰۰ به سوریه می‌گذرد اما این سامانه پدافند هوایی کارایی و راندمان پایینی از خود نشان داده است و به همین دلیل، سوریه در نظر دارد که سامانه باور ۳۷۳ ایران را بخرد».
,
 
,
وبگاه «Avia.Pro» این خبر را به نقل از خبرنگاران سوری منتشر کرده است؛ خبرنگارانی که منبع اصلی خبرشان «یک منبع ارتش سوریه» اعلام کرده‌اند.
,
 
,
در این گزارش ادعا شده است که طی یک سالی که از تحویل اس ۳۰۰ روسیه به سوریه گذشته است، هرگز از این سامانه‌ برای دفع حملات استفاده نشده است.
,
 
,
طبق گفته «برخی منابع» استنادی این وبگاه، دلیل اولیه عدم استفاده از اس ۳۰۰ در سوریه به رغم حملات متعدد یک سال اخیر رژیم صهیونیستی آن است که این سامانه «هواپیماتهای اسرائیلی را نمی‌بیند».
,
 
,
البته برخی دیگر از منابع به Avia.Pro گفتند که دلیل عدم استفاده از اس ۳۰۰ در سوریه برای مقابله با حملات اسرائیل، «موضع خاص روسیه» بوده است.
,
 
,
تاکنون مقام‌های سوریه و ایران اظهارنظری درباره فروش باور ۳۷۳ نکرده و خبر اینم وبگاه روسی را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.
,
 
,
سامانه پدافندی «باور۳۷۳» ۳۱ مردادماه و همزمان با روز صنعت دفاعی با حضور رئیس جمهور ایران به طور رسمی رونمایی شد (جزئیات بیشتر).
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه