اخبار داغ

استمرار و صدور انقلاب اسلامی به تربیت انسان انقلابی وابسته است

استمرار و صدور انقلاب اسلامی به تربیت انسان انقلابی وابسته است
کارشناس آموزشی و فرهنگی در آکادمی آموزش تمدن اسلامی با تأکید بر اینکه استمرار و صدور انقلاب به بیرون به همین تربیت انسان انقلابی وابسته است گفت: اگر این تربیت انسان انقلابی در نسل جدید اتفاق بیفتد قطعاً شاهد ادامه انقلاب و تقویت آن خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛محمدبهرامی دکترای جامعه شناسی سیاسی و کارشناس آموزشی و فرهنگی در آکادمی آموزش تمدن اسلامی در نشست تخصصی که امروز با موضوع تجربه زیسته بانوان در جنگ برگزار شد، با اشاره به اینکه باید کاربرد بازخوانی دفاع مقدس در شرایط امروز را به درستی درک کنیم گفت: اگر بتوانیم کاربرد این موضوع را به درستی نشان دهیم در نهایت می توانیم اهمیت آن را برای جامعه به تصویر بکشانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

بهرامی با طراحی سوالاتی در این خصوص افزود: سوالاتی از قبیل اینکه الگوی زن باید حائز چه خصوصیاتی باشد و چه توقعاتی از این الگو باید داشته باشیم و الگوی انقلابی و دفاع مقدس چیست و چگونه می توانیم از آن تحلیل مناسبی ارائه کنیم نیز در این خصوص مطرح می شود.

,

وی در این خصوص ادامه داد: همچنین سوالاتی از قبیل نیازهای امروز ما چیست؟چه مطالبات،کاستی ها و آرمان هایی دارد و اینکه چگونه می توان بین الگوی زن دفاع مقدس و زن امروز رابطه برقرار کرد نیز باید در این موضوعات پاسخ داده شود.

,

کارشناس آموزشی و فرهنگی در آکادمی آموزش تمدن اسلامی با اشاره به اینکه اگر پاسخ مناسبی به این سوالات داده شود می توان این الگو را برای نسل جدید عملیاتی کرد افزود: وقتی از الگوی زن انقلابی و دفاع مقدس می خواهیم بحث کنیم باید تصورات درستی را از انقلاب اسلامی در ذهنمان داشته باشیم که این کار ضرورت مهمی است.

,

وی با تأکید بر اینکه تصور ما از انقلاب اسلامی باید درست باشد بیان داشت: اینکه تصور کنیم انقلاب اسلامی از سال ۵۷ شکل گرفت تصور کاملا غلطی است چراکه انقلاب اسلامی از اوایل دهه ۴۰ با آغاز هشدارهای امام به مردم مبنی بر اینکه تصورتشان از اسلام غلط است شروع شد.

,

بهرامی در این خصوص تصریح کرد: امام در آن زمان به مردم می فرمودند که اسلام اگر ناب محمدی باشد این مشکلاتی که با آن مواجه هستیم اتفاق نمی افتاد چراکه اسلام برنامه های مختلف و موثری برای زندگی دارد.

,

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نسخه اسلام انقلابی را در دهه ۴۰ به مردم ارائه کرد، گفت: در آن شرایط امام با ارائه نسخه اصیل اسلام مرحله اول شکل گیری انقلاب اسلامی را انجام داد که این همان اسلام انقلابی است.

,

وی با اشاره به اینکه بعد از تغییر نرم افزار درونی نوبت به تحول انسانی می شود افزود: مردم از آن نسخه اصیل اسلام استقبال کردند و در همین راستا حضرت امام با یاران انقلابی خویش نسخه جدید را ارائه می کنند که این موضوع به تربیت انسان انقلابی می انجامد.

,

بهرامی اظهار داشت: این مرحله به عنوان مرحله اساسی انقلاب مطرح است که کار هرکسی هم نیست و در واقع کار انبیاء الهی است و یک رسالتی سنگینی می باشد.

,

این استاد جامعه شناس با بیان اینکه اگر انسان انقلابی تربیت کردیم هر زمان و مکانی کار خود را انجام می دهد افزود: این انسان بهترین کنش و عمل را از خود نشان می دهد و تفاوتی هم ندارد که مرد یا زن باشد.

,

وی با تأکید بر اینکه استمرار و صدور انقلاب به بیرون به همین تربیت انسان انقلابی وابسته است گفت: اگر این تربیت انسان انقلابی در نسل جدید اتفاق بیفتد قطعاً شاهد ادامه انقلاب و تقویت آن خواهیم بود و لذا کارآمدی هر انقلابی با این عمل انجام می شود.

,

بهرامی شاخص های انسان انقلابی را دارای سه لایه عقلی، قلبی و رفتاری دانست و افزود: لایه عقلی انسان که عقل، فکر،اندیشه و باور است که تعبیر نظام باورها را برای آن به کار می برند که لایه عقلی انسان اصلاح آن به تعلیم و آموزش صورت می پذیرد و اگر به درستی انجام شود قطعا به بیداری و روشنگری تبدیل خواهد شد و اگر آموزش غلط باشد سبب تباهی و گمراهی خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه لایه قلبی انسان شامل معنویت،اخلاق،عشق و تنفر است گفت: این لایه نقش زیادی در کنش های انسان دارد که اگر در لایه قلبی تربیت و تزکیه اتفاق بیفتد سبب ایمان درونی،خودسازی،معنویت،ایمان به فضل و یاری الهی خواهد شد و اگر تحول منفی در آن ایجاد شود سبب ایجاد مفاسد اخلاقی خواهد شد.

,

دکترای جامعه شناسی سیاسی لایه سوم را لایه های رفتاری انسان دانست و افزود: این لایه در کنار این دو اتفاق می افتد و برای شناخت یک انسان بایداین سه لایه را بررسی کنیم و اگر در شناخت انسان به این سه لایه توجه نکنیم نگاهمان ناقص خواهد بود.

,

وی با بیان اینکه اگر در لایه رفتاری تحولی درست ایجاد شود سبب قیام،مبارزه و جهاد خواهد شد گفت: تمام آنچیزی که در مردان و زنان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سراغ داریم نشأت گرفته از این سه لایه هستند.

,

کارشناس آموزشی و فرهنگی در آکادمی آموزش تمدن اسلامی در این خصوص ادامه داد: انسانی که انقلاب اسلامی تربیت می کند در همه ابعاد پاسخگو و در تمام عرصه ها و برهه ها فعال است و این انسان تفاوتی نمی کند در چه زمان و موقعیتی باشد.

,

وی نمونه ای از یک انسان انقلابی را شهید احمدی روشن دانست و افزود: ایشان همزمانی که درون انقلاب اسلامی رشد کرده اند در علم و فناوری حاضر هستند و این مثال را می توان برای جامعه زنان همچون مادران و همسران شهدا آورد.

,

بهرامی با اشاره به دو خطر جدی در این خصوص بیان داشت:ابتدا اینکه باید از ارتجاع و بازگشت به عقب و منفی جلوگیری شود و دوم اینکه در مسیر دچار انحراف نشویم.

,

وی خاطر نشان کرد: آنچیزی که برای تربیت نسل جدید و امروزی باید به آن توجه شود توجه به آن سه لایه است که اگر به درستی انجام شوند الگوی ما در همه شرایط کاربردی خواهند بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه