اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

سیستم قضایی با بنگاه‌های شایعه‌پراکن برخورد کند/ نمایندگان باید عواقب صحبت‌هایشان را بپذیرند

سیستم قضایی با بنگاه‌های شایعه‌پراکن برخورد کند/ نمایندگان باید عواقب صحبت‌هایشان را بپذیرند
کارشناس مسائل سیاسی گفت: انتشار اخبار دروغ توسط فیک نیوزها و مانور دادن نمایندگان مجلس بر روی این اخبار دروغ در راستای تکمیل پازل روانی دشمن است که باید سیستم قضاییه با این‌گونه دروغ‌ها برخورد داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد جانجان، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به حواشی موضوع دختر آبی گفت: در مورد دختر آبی و حاشیه‌های این موضوع نکاتی که باید بررسی شود و قابل‌تأمل است این است که در کشور قانون خاصی برای برخورد با منتشرکنندگان اخبار جعلی وجود ندارد درحالی‌که کشورهای مختلف قوانین بسیار سرسختانه‌ای برای برخورد با اخبار فیک و جعلی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی اظهار داشت: فیک نیوزها در این کشورها وقتی با شکایت مواجه می‌شوند دچار مشکل شده چون قانون بسیار سخت با آن‌ها برخورد می‌شود و رسانه‌ها تلاش می‌کنند از اصالت خبر مطلع شوند.

,

کارشناس مسائل سیاسی افزود: کارکرد فیک نیوزها طراحی و تکمیل پازل‌های جنگ روانی دشمن است که باید با این‌ها برخورد شود.

,

وی بیان داشت: واقعیت این است که وقتی با رسانه‌هایی که اخبار دروغ و فیک را منتشر می‌کنند، برخورد نمی‌شود و بعد این رسانه‌ها منبع انتشار می‌شوند و بعداً هم به‌راحتی خبر را ویرایش می‌کنند نتیجه می‌شود که بنگاه خبری خبر آنلاین به این صورت به افکار عمومی ضربه می‌زند.

,

جانجان گفت: داستان این دختر از همان اول هم یک داستان دروغین بود چون عکس مربوط به یک نفر دیگر را به اسم خانم خدایاری منتشر کردند در صورتی‌که این خانم که تصاویرش منتشرشده اصلاً ارتباطی باخانم خدایاری نداشته است.

,

وی ادامه داد: این خانم خدایاری بنا به اعلام پدرش اصلاً حکمی برایش صادر نشده است و مشکل روحی و روانی داشته است ولی وقتی سناریوی عملیات روانی جوری طراحی شود که بخواهد ضربه بزند علاوه بر رسانه، نماینده مجلس و وزیر ارتباطات و اعضای کابینه نیز وارد این پازل می‌شوند و توییت می‌زنند و جو را خراب می‌کنند.

,

کارشناس مسائل سیاسی افزود: بحث ورود خانم‌ها به استادیوم در دولت قبلی مطرح می‌شود ولی همین رسانه‌ها مخالفت کردند ولی در این دولت باوجود همه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و تورم و مشکلات بازار همان سناریو را ادامه می‌دهند و مدافع ورود خانم‌ها به استادیوم هستند.

,

وی گفت: مبحث ورود خانم‌ها به استادیوم هم باید فرهنگ‌سازی شود چون الآن جو ورزشگاه اصلاً مناسب حضور خانم‌ها نیست و باید زیرساخت‌ها فراهم شود.

,

جانجان بیان داشت: خبر آنلاین و دیگر رسانه‌ها خبر دروغ حبس خانم خدایاری را منتشر می‌کنند و روی آن مانور می‌دهند و نماینده مجلس هم خبر کذب منتشر می‌کند و توییت می‌زند که اظهارنظرهای شاذ این نماینده در مسائل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی قابل‌توجه و تأمل است.

,

وی افزود: یک نماینده خودش هلدینگ شده است و الآن ضد رانت حرف می‌زند، مثل خانم سلحشوری که حواس‌ها را پرت می‌کند.

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: نظرات متعدد و شاذ آقای مطهری در همه زمینه‌ها که فکر می‌کنم اگر نظراتش را در کنار هم بگذاریم می‌توانیم به مجمع الاضداد برسیم چون اظهارنظر در کشور هیچ‌گونه عواقبی ندارد و متأسفانه هر چرندی را می‌توانند بگویند.

,

وی بیان داشت: پیشنهاد می‌کنم که رسانه‌ها و سیستم قانون‌گذاری و قضاییه باید به سمتی پیش برند و متوجه باشند و اگر کسی حرفی می‌زند باید پای این حرف بماند و عواقب آن را مدنظر قرار بدهد.

,

جانجان افزود: نباید طوری باشد که هرکسی هر مطلب بی سندی منتشر کند و آخرش هم هیچ اتفاقی نیفتد و امینت روانی جامعه نیز به هم بخورد.

,

وی در پایان گفت: امسال انتخابات داریم و این اخبار دروغ بیشتر و گسترده‌تر منتشر می‌شود و اگر از الآن با این بنگاه‌های شایعه‌پراکن برخورد نشود باید انتظار داشت با یک عملیات روانی سنگین مواجه شویم که اگر آن زمان هم بخواهیم برخورد کنیم همه جور برچسبی به‌نظام خواهند زد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه