اخبار داغ

انگلیس: متعهد هستیم امنیت عربستان را حفظ کنیم

انگلیس: متعهد هستیم امنیت عربستان را حفظ کنیم
وزارت خارجه انگلیس در واکنش به حمله موفق پهپادی نیروهای یمنی به تاسیسات نفتی مهم عربستان، به تداوم حمایت از دولت آل سعود اشاره کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دولت انگلیس در اقدامی همگام با آمریکا حمله پهپادی شنبه یمنی‌ها به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان را محکوم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته وبگاه وزارت خارجه انگلیس، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس شنبه در این زمینه اظهار داشت:«انگلیس حمله پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان در صبح امروز که حوثی‌ها مسئولیت آن را بر عهده گرفته‌اند را محکوم می‌کند.»

,

بر اساس این گزارش، سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح شنبه اعلام کرد که یگان پهپادی ارتش دو پالایشگاه نفتی آرامکوی عربستان را با 10 پهپاد هدف قرار داد و در این راستا افراد شریف و آزاده در عربستان در زمینه اطلاعاتی به ارتش یمن کمک کردند.

,

این سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در ادامه اظهار داشت: «تهدید علیه مناطق غیر نظامی و زیرساخت‌های تجاری اقدامی خطرناک، تحریک آمیز و کاملا غیرقابل قبول است. این تشدید تنش همچنین تلاش‌های سازمان ملل متحد برای پایان دادن به درگیری در یمن را تضعیف می‌کند.»

,

به گزارش فارس، این مقام وزارت خارجه انگلیس در حالی مدعی تهدید علیه مناطق غیر نظامی عربستان شده که دولت این کشور در قبال چهار سال کشتار غیر نظامیان یمنی سکوت اختیار کرده است.

,

به نوشته وبگاه وزارت خارجه انگلیس، این دیپلمات انگلیسی در خاتمه اظهار داشت:«از حوثی‌ها می‌خواهیم  فورا این حملات را متوقف کنند. انگلیس همچنان متعهد به حمایت از امنیت عربستان سعودی و دستیابی به راه حل سیاسی برای خاتمه دادن به درگیری ویرانگر در یمن است.»

,

یک عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله نیز شنبه ائتلاف سعودی را تهدید کرد که در صورت عدم توقف حملات، نیروهای یمنی تا عمق خاک عربستان پیشروی خواهند کرد. (جزئیات بیشتر)

, (جزئیات بیشتر),

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه