اخبار داغ

رویترز: دست‌کم 15 آمبولانس به پالایشگاه بقیق عربستان اعزام شد

رویترز: دست‌کم 15 آمبولانس به پالایشگاه بقیق عربستان اعزام شد
در حالی که سعودی‌ها هنوز هیچگونه خبری درباره تلفات حمله پهپادی ارتش یمن به دو پالایشگاه نفتی خود اعلام نکرده‌اند اما منابع خبری از اعزام دست‌کم 15 آمبولانس به پالایشگاه بقیق خبر دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ارتش یمن صبح روز شنبه با 10 پهپاد مسلح به دو پالایشگاه شرکت آرامکوی عربستان سعودی حمله کرد که در پی آن روند تولید و صادرات نفت سعودی‌ها با اختلال مواجه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این حملات دو پالایشگاه نفتی «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در شرق عربستان هدف قرار گرفتند. (جزئیات بیشتر)

, جزئیات بیشتر,

خبرگزاری رویترز نوشت که پالایشگاه نفتی بقیق که بزرگترین پالایشگاه نفتی جهان به شمار می‌آید در پی این حمله در شعله‌های آتش می‌سوخت.

,

اگر چه سعودی‌ها مدعی شده‌اند که آتش را در این پالایشگاه‌ها تحت کنترل در آورده‌اند اما سه منبع مطلع به رویترز گفتند که تولید و صادرات نفت از این دو پالایشگاه با اختلال مواجه شده است.

,

یکی از منابع گفت در پی این حملات دست کم تولید 5 میلیون بشکه نفت عربستان تحت تاثیر قرار گرفته که این میزان نیمی از تولید نفت عربستان را شامل می شود.

,

البته روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نیز در گزارشی نوشت که این دو پالایشگاه دست کم 8 میلیون بشکه را در روز پالایش می‌کنند.

,

 

,

, ,

 

,

تلویزیون عربستان سعودی مدعی شده که صادرات نفت همچنان ادامه دارد اما شرکت آرامکو و مقامات سعودی هنوز هیچگونه اظهار نظری در باره تاثیر این حملات بر صادرات نفت اعلام نکرده‌اند.

,

از سوی دیگر مقامات سعودی درباره تلفات این حمله هیچگونه اظهار نظری نکرده‌اند اما یک شاهد عینی به رویترز گفت که دست کم 15 آمبولانس به محل حادثه اعزام شده و نیروهای امنیتی حضور گسترده‌ای در اطراف پالایشگاه بقیق دارند.

,

پالایشگاه بقیق در 60 کیلومتری جنوب غرب مقر شرکت آرامکو در ظهران است. این پالایشگاه وظیفه پالایش نفت خام از میدان نفتی قوار که بزرگترین میدان نفتی جهان است بر عهده دارد.

,

پالایشگاه خریص نیز وظیفه پالایش دومین میدان نفتی بزرگ عربستان را برعهده دارد.

,

بسیاری از کارمندان غربی شرکت آرامکو در بقیق مستقر هستند. سفارت آمریکا در ریاض اعلام کرده که هنوز درباره مجروح شدن کارشناسان آمریکایی در این حمله اطلاعی ندارد.

,

منبع: فارس

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه