اخبار داغ

رئیس اداره انتقال خون آمل:

1300 آملی دهه اول محرم خون اهدا کردند

1300 آملی دهه اول محرم خون اهدا کردند
رئیس اداره انتقال خون آمل گفت:هزار و 600 نفر در دهه اول محرم برای اهدای خون مراجعه کردند که از این بین هزار و 300 نفر موفق به خون‌دهی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهزاد نورمحمدی در گفت وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به مراجعه هزار و 600 نفر در دهه اول محرم برای اهدای خون اظهار کرد: از این بین هزار و 300 نفر موفق به خون دهی شدند و همچنین در روز تاسوعا و عاشورا 410 نفر مراجعه کردند که 380 نفر شرایط اهدا خون را داشتند.

وی با بیان اینکه در ماه محرم بیشترین اهدای خون در مازندران را داشتیم عنوان کرد: 70 درصد افراد به طور مستمر، 20 درصد با سابقه و 10 درصد برای اولین بار خون اهدا کرده بودند.

رئیس اداره انتقال خون آمل تصریح کرد: مراجعه آقایون برای اهدای خون بیشتر است و حدود 10 تا 5 درصد را بانونان تشکیل می دهند.

این مسئول ادامه داد: کسانی که هر سال یکبار هم شده خون می دهند مستمر، افرادی که بیش از یکسال است که خون ندادند را سابقه دار می گوییم.

 نورمحمدی بیشترین گروه خونی اهدا شده را o+ خواند و تاکید کرد: گروه‌های خونی مثبت 90 درصد و مابقی گروه‌های خونی منفی هستند که به این ترتیب خواهند بود؛ O+، A+، B+ و AB است.

وی آمل را یکی از شهرهای فعال در انتقال خون کشور دانست و افزود: باید از استقبال همیشگی مردم تشکر کنم و از همکارانم که در روز تاسوعا و عاشورا نیز در اداره حضور داشتند و تیم سیار ما نیز در سطح شهر برای مراجعه کنندگان مستقر شده بود.

رئیس انتقال خون آمل در پایان به اجرا معنوی اهدا خون اشاره کرد و گفت: اهدا خون برای افرادی که دچار غلظت خون هستند راهکار درمانی مفیدی است و همچنین آزمایش های هیاتیت، ایدز و.. نیز برای مراجعه کنندگان انجام می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه