اخبار داغ

استاندار مازندران خبر داد

پذیرایی روزانه 2500 زائر اربعین توسط مازندرانی‌ها

پذیرایی روزانه 2500 زائر اربعین توسط مازندرانی‌ها
استاندار مازندران گفت: این استان به عنوان موکب معین استان ایلام برای پذیرایی حدود 2500 زائر حسینی بصورت روزانه در مرز استقرار می‌یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، احمد حسین زادگان شنبه شب در جلسه ستاد مدیریت و ساماندهی خدمات زائرین اربعین حسینی استان با اشاره به اینکه تاکنون این ستاد برای مدیریت و ساماندهی مطلوب زائرین اربعین حسینی (ع) 6 جلسه تشکیل داده است و کمیته های 11 گانه ستاد اربعین در این راستا در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: مجموعه اولویت‌ها و برنامه ریزی های امسال در جهت بهره گیری بیش از پیش از ظرفیت ها، امکانات و مشارکت مردمی برای برگزاری هرچه باشکوه تر و مطلوب تر همایش بزرگ اربعین حسینی قرار دارد.

وی با بیان این که با توجه به حذف روادید برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی؛ پیش بینی می شود که جمع بیشتری از مردم در همایش امسال حضور یابند، افزود: دولت نیز نقش خود را با حمایت و پشتیبانی امنیتی و ساماندهی حمل و نقل و نظارت بر امور انجام می‌دهد.

استاندار مازندران با اشاره به این که نقاط ضعف و قوت سال گذشته احصاشد، نقاط ضعف، مرتفع و نقاط قوت، تقویت شده است و تعداد موکب ها به 15 موکب اصلی و 5 موکب فرعی ارتقا یافته است، تاکید کرد: با توجه به اعزام دانشجوها به این همایش و بویژه جلوه های زیبای شور و دلدادگی مردم عزیز ما به آل الله (علیهم السلام ) که در طول این سفر معنوی رخ می دهد، مستند سازی خلاق و هنری این صحنه های پرشکوه برای بازنشر عشق و ارادات زائرین حسینی از سوی صدا و سیما یک ضرورت است.

حسین زادگان با بیان این که مازندران به عنوان موکب معین استان ایلام برای پذیرایی قریب 2500 زائر حسینی بصورت روزانه در مرز استقرار خواهد یافت، گفت: مانند سال های گذشته تیمی برای بررسی، بازرسی و نظارت بر نحوه تدارک امور به مناطق مورد نظر اعزام خواهد شد.

وی با قدردانی از همه اعضای کمیته های 11گانه و دستگاه های فعال در این راستا، افزود: جوانان از اولویت های اعزام هستند و باید کمیته‌های فرهنگی و دانشجویی برنامه های موثر برای برخورداری از اقشار جوانان و دانشجویان از این همایش معنوی تدارک ببینند.

حسین زادگان شناخت مردم از محل استقرار موکب ها را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: کمیته دانشجویی که برای نخستین بار در مازندران تشکیل شده و فعالیت می نماید رسالت خطیری برای این قشر از جامعه در اربعین حسینی بر عهده دارد.

این مسئول گفت: تمامی مدیران دستگاه های اجرایی استان با بهره‌گیری از ظرفیت هایی که با آن ها ارتباط دارند، در برگزاری هرچه باشکوه تر راهپیمایی اربعین حسینی امسال اهتمام جدی کنند.

در آغاز این جلسه که معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز حضور داشت؛ علی شیرازی؛ مدیرکل امنیتی و انتظامی و دبیر ستاد مدیریت و ساماندهی خدمات زائرین اربعین حسینی استان ضمن گزارشی از عملکرد این ستاد بیام کرد: تاکنون حدود 19000 نفر از مردم استان جهت عزیمت به مراسم معنوی در سامانه سماح ثبت نام نمودند و بر موضوع بیمه زائرین و توجه به قوانین کشور عراق و رعایت مباحث امنیتی توسط مواکب تاکید و از خدمات موکب های استان در زمان وقوع سیل در استان‌های مازندران و گلستان به سیل زدگان تقدیر کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه