اخبار داغ

با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی؛

۳ پروژه ملی و شهری در بوکان افتتاح و کلنگ زنی شد

۳ پروژه ملی و شهری در بوکان افتتاح و کلنگ زنی شد
۳ طرح بزرگ ملی با حضور معاون رئیس جمهور در بوکان افتتاح و کلنگ زنی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کانی پرس، بعد از سال‌ها رکود در احداث و بهره برداری از پروژه های ملی در بوکان، روز شنبه ۲۳ شهریور ماه ۹۸ مردم سومین شهر بزرگ آذربایجان غربی با حضور مسولان ارشد کشوری و استانی شاهد بهره برداری و کلنگ زنی ۳ پروژه بزرگ و ملی در حوزه عمرانی بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس،,

روز گذشته و با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، استاندار آذربایجان غربی، چندین مدیر کل استانی و مسئولان شهرستانی مردم بوکان شاهد بهره برداری از پیشرفته ترین سیلوی مکانیزه ذخیره گندم شمال غرب کشور، کلنگ زنی مجتمع بزرگ آب رسانی به ۱۶۵ روستای بوکان از سد شهید کاظمی و افتتاح پل روگذر وحدت بودند.

,

در ساعت اولیه روز شنبه، مراسم افتتاح پیشرفته ترین سیلوی مکانیزه ذخبره گندم در شمال غرب کشور برگزار شد که به گفته «قدرت حیدری» معاون برنامه ریزی شرکت بازرگانی دولتی کشور، برای احداث این سیلو که در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار احداث شده، ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

,

وی، افزود: این طرح ملی که برای ساخت آن از اعتبارات ملی و استانی استفاده شده، شامل ساختمان سیلو، بخش اداری، مسکونی، نگهبانی، باسکول، منبع زمینی، صادرات و واردات گندم، تعمیرگاه و برج کار است و سازه آن ترکیبی از بتن و فولاد است که بیش از ۱۲ هزار متر مکعب بتن و همچنین ۱۵۰۰ تن میلگرد فولادی برای ساخت آن استفاده شده است.

,

حیدری، تصریح کرد: متوسط تولید سالانه گندم در شهرستان بوکان در ۱۰ سال اخیر حدود ۱۰۰ هزار تُن است که بهره برداری از این سیلو مشکل ذخیره گندم در این شهرستان را حل می کند.

,

همچنین با حضور مسئولان، مجتمع بزرگ آب رسانی به ۱۶۵ روستای بوکان به صورت سقلی در روستای ساریقامش در حوزه پایین دستی صد شهید کاظمی بوکان کلنگ زنی شد.

,

در حاشیه این مراسم، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی، با اشاره به اهمیت این طرح، عنوان کرد: پروزه ۱۶۵ روستایی بر اساس چاه فلمن مطالعه و مصوب شده و به همین دلیل با توجه به تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۹۷ درصد روستاهای شهرستان بوکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

,

وی، افزود: با بهره برداری از این پروژه ملی که با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومانی اجرای خواهد شد، ۸۸ حلقه چاه که امروز تامین آب روستاهای بوکان را بر عهده دارند از مدار خوارج خواهد شد و همچنین ۴۲ دهنه چشمه نیز از مدار تامین آب شرب مصرف روستاهای بوکان خارج خواهند شد.

,

مدیرعامل آب و فاصلاب روستایی آذربایجان غربی، ادامه داد: هم اکنون و به علت خشک سالی های اخیر ۳۳ روستا با بیش از ۲ هزار خانوار با افت کیفی، ۴۲ روستا با افت کمیاب شرب رو به رو هستند که این پروژه می توانند این مشکلات را تا چند دهه اینده برطرف کنند.

,

وی، تصریح کرد: با توجه به موقعیت تپو گرافی خاص منطقه با اجرای حدود ۲۷۰کیلومتر خط انتقال و احداث پانزده هزار متر مکعب ایستگاه پمپاژ میانی و مخازن ذخیره شاخص برخورداری و بهره مندی در شهرستان به ۱۰۰ می رسد.

,

همچنین با حضور معاون پارلمانی ریس جمهور و مسولان ارشد استانی و شهرستان پل روگذر وحدت بوکان نیز به بهره برداری رسید.

,

این پروژه که نقش ویژه ای در کاهش ترافیک درون شهری بوکان ایفا خواهد کرد، توسط شرکت هپکو و در طول ۴ سال به بهره برداری رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه