اخبار داغ

ابطحی:

شهریه مدارس لاکچری در جیب مدیران مدارس/مجلس برخورد می‌کند

شهریه مدارس لاکچری در جیب مدیران مدارس/مجلس برخورد می‌کند
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ورود مجلس به موضوع شهریه‌های نجومی مدارس، گفت: سود مدارس لاکچری فقط به جیب مدیر و هیئت امنای مدارس می‌رود و معلمان این مدارس حقوق کمی می‌گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد ابطحی در گفتگو با مهر،  با اشاره به دریافت شهریه‌های نجومی در برخی از مدارس غیردولتی، اظهار داشت: در ابتدا ذکر این نکته حائزاهمیت است که نمی‌توان گفت که همه مدارس غیردولتی شهریه نجومی دریافت می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: بر اساس تحقیقات ما، صرفا ۵ درصد از مدارس غیردولتی به ویژه در کلانشهرها مقررات را در زمینه دریافت شهریه رعایت نمی‌کنند اما دیگر مدارس مقررات را در این زمینه رعایت می‌کنند و حتی برخی از مدارس غیردولتی وضعیت مالی خوبی ندارند و به دلیل عدم جذب دانش آموز در حال تعطیلی هستند.
,
 
,
عضو ناظر مجلس بر شورای سیاست‌گذاری،  برنامه‌ریزی و نظارت بر مدارس غیردولتی، با تاکید بر اینکه بین مدارس غیردولتی توازن کافی وجود ندارد و باید عدالت آموزشی میان آنان رعایت شود، تصریح کرد: بنده اخیرا جلسه‌ای با معاون وزیر آموزش و پرورش داشتم و این موضوع را مطرح کردم و قرار شد که با مدیران مدارس لاکچری برخورد شود.   
,
 
,
ابطحی با بیان اینکه نکته قابل توجه آن است که این مدارس علی رغم دریافت شهریه‌های نجومی، به معلمان خود حقوق های بسیار کمی پرداخت می کنند، تصریح کرد: درآمد مدارس لاکچری میلیاردی است و در واقع در این مدارس هم به خانواده‌ها و هم به معلمان ظلم می شود و صرفا عده ای خاص از این قضیه سود می برند که باید با آنان برخورد جدی شود.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه باید بر شهریه مدارس غیردولتی نظارت بیشتری صورت گیرد، گفت: این موضوع جزء اختیارات وزارت آموزش و پرورش است اما در صورتی که گزارشی به مجلس درباره تخلف مدارس در دریافت شهریه از والدین واصل شود، قطعا به آن ورود کرده و با متخلفان برخورد جدی می‌کنیم.
,
 
,
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: مدیران این مدارس به بهانه ارائه امکاناتی چون کلاس‌های فوق برنامه، آموزش زبان دوم و سفر دانش آموزان به تور اروپا از خانواده‌های آنان شهریه های کلان دریافت می کنند.
,
 
,
ابطحی با بیان اینکه سود مدارس لاکچری فقط به جیب مدیر و هیئت امنای مدارس می‌رود، گفت: قطعا مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات به موضوع شهریه های نجومی مدارس ورود جدی می کنند چرا که هیچ دلیلی ندارد که برخلاف قانون چنین شهریه هایی از خانواده ها دریافت شود و در مقابل معلمان این مدارس حقوق چندانی دریافت نکنند و امنیت شغلی نداشته باشند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه