اخبار داغ

دولت میانمار، اسرائیل دوم است/ اشغال سرزمین مسلمانان و شهرک سازی بوداییان بر ویرانه های روهینگیا

دولت میانمار، اسرائیل دوم است/ اشغال سرزمین مسلمانان و شهرک سازی بوداییان بر ویرانه های روهینگیا
اکثریت بوداییان میانمار در میان آتش افروزی و اعمال خشونت ارتش علیه مسلمانان سعی در سرپوش گذاشتن و به فراموشی سپردن تخریب روستاها و خانه های مردم روهینگیا دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ به گفته روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست، مردم روهینگیا هیچ مکانی ندارند. نباید آنها را رها کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, واشنگتن‌پست,

2 سال پیش، ارتش میانمار با برافروختن آتش و اعمال خشونت علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین واقع در بخش غربی کشور به سرکوب آنها پرداخت.

,

این حمله ها از سوی آمریکا "پاکسازی قومی و نژادی" و از جانب محققان سازمان ملل متحد "جنایات علیه بشریت" توصیف شد، غیر نظامیان کشته شدند، روستاهای آنها سوزانده شد و 750000 نفر از ترس جان خود گریختند.

,

اکنون که اکثریت بودایی میانمار مشهور به برمه سعی در سرپوش گذاشتن و به فراموشی سپردن ویرانی روستاها و خانه های مردم روهینگیا دارند، نقل مکانِ آوارگان روهینگیا به بنگلادش چالشی برای بشریت است.

,

یکی از اسفناک ترین روزهای خشونت را در نظر بگیرید. در تاریخ 2 سپتامبر سال 2017، 10 مرد از روستای "این دین" (Inn Din) که در حال تماشای روستاییان بودایی بودند با طناب به یکدیگر بسته شده و در گودالی دفن شدند.

,

بنا بر مصاحبه رویترز با شاهدان این قتل عام، 2 نفر از آنها توسط بوداییان با بیل کشته شده و 8 تن دیگر با شلیک نیروهای امنیتی برمه به قتل رسیدند.

,

 

,

, ,

"جاناتان هِد" خبرنگار بی‌بی‌سی در آسیای جنوب شرقی اخیرا در سفرِ دولتی به ایالت راخین حضور داشت. دولت میانمار از دادن مجوز برای تحقیقات بین المللی و خشونت افسارگسیخته علیه مردم روهینگیا امتناع ورزیده و روزنامه نگاران مجاز به اقدام آزادانه در این زمینه نیستند.

,

این سفر کاملا کنترل شده بوده و قصد دارد تا تسهیلات بازگشت مردم روهینگیا به وطن را به نمایش بگذارد. اما "هِد" با توجه به تصاویر ماهواره ای 4 مکان اعم از؛ اتاقک های پلیس، ساختمان های دولتی و اردوگاه های پناهندگان که زمانی شهرک های مردم روهینگیا در آنجا بودند را پیدا کرد. دولت انجام این کار را انکار می کند.

,

به گزارش هِد، یکی از این شهرک ها به عنوان "این دین" شناخته شد. تصاویر ماهواره ای، ناحیه بوداییان را دست نخورده، ساکت و آرام نشان می دهد، اما هیچ اثری از محله مسلمانان باقی نمانده است. ساکنان بودایی گفتند که هرگز تحمل زندگی کردن کنار مسلمانان را ندارند.

,

 

,

, ,

در ضمن، مردم زجر کشیده روهینگیا با مشکلات دیگری در بنگلادش مواجه هستند. این پناهندگان مسلمان به دلیل تحمل ده ها سال شکنجه و داشتن زندگی درجه 2 در میانمار در برابر بازگشت به وطن مقاومت کرده اند.

,

دولت بنگلادش به اپراتورهای شبکه خدمات تلفن همراه دستور داد تا پوشش ارتباط از راه دور در اردوگاه های مردم روهینگیا در نزدیکی بازار کاکس در بنگلادش نزدیک به مرز میانمار را متوقف کنند. این خاموشی قطعا منجر به تنش در اردوگاه می شود، زیرا مردم روهینگیا احساس انزوای بیشتری نسبت به قبل خواهند داشت.

,

 

,

, ,

هیچ نشانی از رفع بحران بشردوستانه مسلمانان روهینگیا وجود ندارد. ارتش و رهبران سیاسی میانمار هیچ نشانه ای از نرمش در خصومت طولانی مدت خود نسبت به مسلمانان روهینگیا نشان نمی دهند.

,

مردم روهینگیا هیچ مکانی ندارند. نباید آنها را رها کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه