اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

"دروغ دختر آبی" بازی رسانه‌های زرد و وابسته به جناح خاص بود/ این هیاهوها برای فرار از پاسخگویی نسبت به وضعیت اقتصادی است

"دروغ دختر آبی" بازی رسانه‌های زرد و وابسته به جناح خاص بود/ این هیاهوها برای فرار از پاسخگویی نسبت به وضعیت اقتصادی است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: ماجرای دروغ دختر آبی یک برنامه از پیش تعیین شده است که توسط رسانه‎های زرد و وابسته به جناح خاص به صورت هدفمند و از پیش تعیین شده بازی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جواد امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره ماجرای دروغ دختر آبی اظهار داشت: در سال‌های اخیر در برهه‌های مختلف زمانی از فضای داخل و خارج از کشور توسط معاندین و دست نشانده های آنها این قبیل اخبار توسط رسانه های زرد مطرح و پس از بهره برداری های لازم حتی با تکذیب آن توسط منابع معتبر بازهم در اذهان دو اشکال اساسی مطرح خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: اول اینکه براساس فشارهای رسانه ای حاکم بر ذهن مردم اینطور القاء می شود که اگر تکذیبیه‌ای باشد در راستای منافع حکومت سناریو چینی شده است که بعدا حتی اگر پدر متوفی مصاحبه کند و چنین خبری را تکذیب کند خوانندگان بگویند به اجبار حکومت چنین حرفی را زده است.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: دوم اینکه خبر اول به علت گستردگی پخش در ذهن همگان جای میگرد لکن خبر تکذیبیه دوم ممکن است فقط به بخشی از جامعه برسد و تک تک افراد شنونده خبر اول را شامل نشود.

,
,
,

وی بیان کرد: این هجمه رسانه ای در حدی است که حتی مسئولان عالی رتبه کشوری را هم درگیر می کند به گونه ای که بدون توجه به اصل ماجرا نائب رئیس اسبق مجلس علی مطهری و برخی نمایندگان و همچنین جلسات هئیت دولت که باید به مباحث بسیار مهمتری از قبیل اقتصاد و معیشت مردم بپردازد را درگیر یک خبر کذب می کند.

,

امیدی تصریح کرد: این اثبات می کند ‌جریانی که مسئول اقتصاد کشور است اما مشتش برای حل مشکلات خالی است و برای پاسخگویی به ملت راهکاری ندارد لذا باید جلوی موج سازی های رسانه ای در حوزه اقتصاد گرفته و ‌با انحراف امواج به سمت مطالبات جذاب اجتماعی به هدف خویش برسند.

,

وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر ضدانقلاب و دشمنانی که ایدئولوژی محکمی در مقابل اسلام ناب محمدی و سیستم مردم سالاری دینی و ولایت مطلقه فقیه ندارند با برندسازی کلمات علیه پایه های این ایدئولوژی سعی در تخریب دارند؛ دختر آبی نیز خود نمونه این برند سازیست برای تثبیت دائمی در اذهان. البته در حیطه جنگ روانی و رسانه‌ای عکس این حالت هم وجود دارد؛ مثلا اسامی بمب هایی که به هیروشیما و‌ناکازاکی زده شد براساس همین برندسازی بود که در اذهان خیلی ثبت نشود.

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دشمن برای همه شعائر ما از اسلام گرفته تا آرمانها انقلاب برنامه ریزی کرده است به گونه ای که در روز عید غدیر به جای پرداختن به این حادثه مهم با پخش شدن فیلم کشته شدن سگ ها توسط عده ای مربوط به دوسال پیش، تجمع گسترده ای شکل گرفته و با برهم زدن نظم عمومی به یکباره فضای رسانه ای کشور منحرف می شود.

,

وی اظهار داشت: دقیقا پخش خبر کذب دخترآبی در زمانی صورت می‌گیرد که مردم ایران سیاه پوش آرمان اسلام ناب محمدی و شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله هستند که اخباری مبنی بر دستگیری یک زن منتشر می‌شود تا با این خبر اذهان عمومی منحرف می شود.

,

امیدی افزود: جالبترین قسمت ماجرا این است که خبرگزاری منتشر کننده وابسته به رئیس مجلس بوده و اتفاقات اخیر مجلس هم حاکی از فشار افکار عمومی برای شفافیت آرا نمایندگان مجلس است.

,

وی عنوان کرد: در واقع پخش چنین اخباری از رسانه هایی صورت می‌گیرد که مشخص است وابسته به جناح خاصی درکشور هستند و در حوادث مشابه مانند کشته شدن میترا استاد چون خطر آسیب به جناحشان مطرح است کاملا موضعی منفعلانه دارند؛ همچنین در پس پرده این اتفاق از سخنگوی دولت می شنویم که هر اتفاقی هم بیفتد باید FATF اجرا شود.

,

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: برخی چهره های شاخص ورزشی و هنری طبق معمول به این موج دامن زده و خود مانند یک رسانه قدرتمند به انتشار گسترده این دروغ می پردازند، مجموع این موارد وقتی درکنار یکدیگر قرار می‌گیرد متوجه یک برنامه از پیش تعیین شده رسانه ای قرار می‌گیریم که گویا هدفمند در زمینی از پیش تعیین شده توسط عده ای بازی می‌شود.

وی تصریح کرد: نکته ای که ذهن را درگیر می‌کند این است که تا کی باید این اخبار کذب تکرار و جو روانی یک جامعه را بهم بریزد و در نهایت با یک عذر خواهی رفع گردد؟ تا کی باید این رسانه های زرد به هر سبکی که دوست دارند بتازند و مردم را گمراه کنند و نیز مردم در این زمین بازی کنند؟ تا کی این فضای ولنگار مجازی این چنین به حال خود رها خواهد بود.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه