اخبار داغ

بازی تکراری پمپئو علیه ایران

بازی تکراری پمپئو علیه ایران
اتهام زنی مجدد وزیر خارجه آمریکا علیه ایران بعد از عملیات موفقیت آمیز یمنی ها علیه تأسیسات نفتی عربستان پیام های قابل تأملی در خود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صبح روز شنبه در عملیاتی با عنوان «توازن بازدارندگی۲» پالایشگاه های «بقیق» و «خریص» وابسته به شرکت نفتی آرامکو عربستان را هدف ۱۰ پهپاد خود قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن  در بیانیه ای تلوزیونی با اعلام این خبر افزود: هدف گیری بسیار دقیق انجام شده و این عملیات در شرقی ترین نقطه عربستان حق قانونی و طبیعی ما در پاسخ به جنایت‌های متجاوزان و محاصره کشورمان طی ۵ سال گذشته است.
,
 
,
وی با تاکید بر این که این اقدام یکی از بزرگ ترین عملیات های ما در عمق عربستان سعودی است، افزود: عملیات توازن بازدارندگی دوم پس از جمع آوری اطلاعات، رصد قبلی و با همکاری آزادگان داخل عربستان صورت گرفته است.
,
 
,
اعلام آمادگی آمریکا برای جبران کسری نفت عربستان
,
بعد از این عملیات بود که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ایران را به حملات پالایشگاه‌های نفتی آرامکو متهم کرد. وی اعلام کرد: ما از همه کشورها می خواهیم تا به صورت علنی و با صراحت حملات ایران را محکوم کنند!
,
 
,
وزیر خارجه آمریکا که از هر فرصتی برای اتهام زنی به ایران استفاده می کند گفت که ایالات متحده با شرکا و متحدان خود برای اطمینان یافتن از عرضه خوب بازارهای انرژی و پاسخگو نگهداشتن ایران برای این تهاجمش همکاری می کند.
,
 
,
وی در ادعایی گستاخانه گفت: تهران پشت سر نزدیک به ۱۰۰ حمله به سعودی است در حالی که روحانی و ظریف تظاهر می کنند که خواهان دیپلماسی هستند. میان همه خواسته ها برای کاهش تنش، ایران اکنون یک حمله بی سابقه برای عرضه انرژی جهانی راه اندازی کرده است.
,
 
,
پمپئو بدون ارائه مستندات و شواهد معتبر مدعی شد هیچ نشانه ای از اینکه این حملات از یمن انجام شده باشد، وجود ندارد.
,
 
,
پس از آن بود که یک سناتور جنگ طلب و جمهوریخواه آمریکا با دستاویز قرار دادن حمله پهپادی روز شنبه به تأسیسات نفتی عربستان، خواستار اقدام تلافی جویانه آمریکا و حمله این کشور به تأسیسات نفتی ایران شد! تنها ساعاتی پس از آنکه مایک پمپئو حملات پالایشگاه های نفتی عربستان را به ایران مرتبط دانست، سناتور کریس مورفی چنین رویکرد وزیر خارجه را نابخردانه خواند.
,
 
,
سناتور کریس مورفی از حزب دموکرات در صفحه توییتری خویش با انتقاد از مواضع وزیر خارجه کابینه ترامپ، نوشت: این یک ساده‌سازی غیرمسؤولانه و نحوه وارد شدن ما به جنگ‌های کم‌خردانه است.
,
 
,
اتهام زنی شتابزده و نابخردانه وزیر خارجه آمریکا علیه ایران بدون ارائه کوچکترین مدرک و سندی یادآور بازی اخیر این کشور علیه تهران در جریان حادثه الفجیره امارات است.
,
 
,
وزارت امور خارجه امارات ۲۲ اردیبهشت ماه در بیانیه‌ای از وقوع حادثه برای چند کشتی نفتکش در بندر الفجیره این کشور خبر داد و آن را «عملیات خرابکارانه» خواند.
,
 
,
در این حادثه چهار کشتی نفتکش آسیب دید که دو کشتی متعلق به عربستان سعودی، یک کشتی متعلق به نروژ و کشتی دیگر نیز متعلق به امارات عربی متحده بود.
,
 
,
از زمان وقوع این حادثه کشورهای عربی خلیج فارس و برخی مقامات و رسانه‌های عربی و غربی، ایران را متهم به دست داشتن در این حادثه کردند؛ «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا و «جان بولتون»، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید این کشور از جمله افرادی بودند که مستقیما ایران را عامل اصلی این حادثه معرفی کردند.
,
 
,
از زمان وقوع این حادثه تحقیقات بین‌المللی مشترک برای مشخص شدن جزئیات و عامل این حادثه آغاز شد و امارات همانطور که وعده کرده بود، نتیجه تحقیقات را در اختیار شورای امنیت گذاشت. با این حال، نتیجه اعلام شده، با اتهامات مطرح شده مطابقت نداشته و نامی از ایران آورده نشد.
,
 
,
در حال حاضر نیز آمریکا بازی گذشته خود را علیه ایران مجددا تکرار کرده و قاعدتا باید بداند که این بازی مانند قبل شکست خواهد خورد. در واقع اتهام زنی آمریکا و برخی کشورهای عربی علیه ایران بدون ارائه مدرک و دلیل، علاوه برای تلاش های آنها برای گسترش ایران هراسی در منطقه برخواسته از این مطلب است که طرفهای مذکور توان پذیرش این واقعیت را ندارند که قدرت نظامی نیروهای یمنی چه از لحاظ موشکی و چه از لحاظ پهپادی به شدت تقویت شده است.
,
 
,
نیروهای مقاومت یمن برای پاسخگویی و اجرای عملیات تلافی جویانه علیه ائتلاف سعودی که بیش از ۵ سال اقدام به کشتار مردم یمن و محاصره این کشور و ایجاد یکی از وخیم ترین بحران های انسانی در جهان کرده نیاز به هیچ کشوری ندارند.
,
 
,
یمنی ها طی این سالها، اقدام به تقویت توان موشکی و پهپادی خود کرده و هر از چند گاهی از یک پهپاد و موشک جدید پرده برداری میکنند؛ اقدامی که سعودی ها و آمریکایی ها تا الان به دیده شک به آن نگاه کرده و این توان نظامی را باور نکرده اند.
,
 
,
باید به این نکته توجه کنیم که یمنی ها از حالت دفاعی و بازدارندگی خارج شده و به حالت تهاجمی رسیده اند همان طور که سعودی ها به لاک دفاعی خود در خاک این کشور پناه برده اند. تکنولوژی به کار رفته در موشک های بالستیک یمن و دقت برخورد آن نشان از سطح آمادگی یمنی ها برای حمله به عربستان و کشورهای متجاوز دارد.
,
 
,
همان طور که نیروهای مقاومت لبنان قواعد درگیری با رژیم صهیونیستی را به نفع خود تغییر داده و با عملیات موشکی اخیر خود از خاک لبنان علیه ارتش رژیم صهیونیستی آن را ثابت کردند، نیروهای مقاومت یمن نیز در جبهه دیگری این واقعیت را در برابر متجاوزان سعودی به اثبات رسانده اند.
,
 
,
در هر صورت باید گفت که آمریکا نمی تواند بعد از وقوع هر عملیاتی از سوی نیروهای مقاومت یمن علیه کشورهای متجاوز، ایران را بدون ارائه مدرک و دلیل متهم کند بلکه باید به این درک برسد که نیروهای یمنی فارغ از حمایت دیگر کشورها به آن حد از توان نظامی رسیده اند که بتوانند عملیات تهاجمی علیه سعودی ها و اماراتی ها انجام داده و آن ها را عقب برانند.
,
 
,
این اتهام زنی آمریکا در واقع نوعی فرافکنی برای انحراف افکار عمومی از شکست سیستم های دفاعی آمریکا برای شناسایی پهپادهای یمنی صورت می گیرد. آمریکا نمی خواهد بپذیرد که سلاح های نظامی که به قیمت های گزاف به عربستان فروخته توانایی مقابله با نیروهای مقاومت یمن را نداشته و رادارها حتی ورود این پهپادها را شناسایی نکردند.
,
 
,
منبع: مهر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه