اخبار داغ

نجات جان نخست‌وزیر سومالی از دو ترور نافرجام

نجات جان نخست‌وزیر سومالی از دو ترور نافرجام
در پی وقوع دو انفجار در محل سخنرانی نخست‌وزیر سومالی، وی توانست در امنیت کامل به موگادیشو منتقل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، پلیس سومالی اعلام کرد بر اثر دو حمله روز شنبه (دیروز) که به نظر می‌رسد «حسن علی خیری» نخست‌وزیر سومالی را هدف قرار داده بودند، دستکم سه نفر کشته شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
«مصطفی عبدالرحمان» رئیس پلیس منطقه‌ای در جنوب غرب سومالی در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد: نخستین حمله انفجار یک نارنجک بود که هنگام سخنرانی نخست‌وزیر سومالی در مقابل جمعیت مردم در شهر بندری «مرکه»، رخ داد.
,
 
,
در این انفجار یک غیرنظامی کشته و تعدادی مجروح شدند. نخست وزیر سومالی و هیئت او توانستند از محل انفجار فرار کنند و در امنیت کامل به موگادیشو منتقل شوند. اندکی بعد از آن، یک حمله دیگر در همان محل رخ داد که باعث کشته شدن دو غیرنظامی از جمله یک زن دیگر شد.
,
 
,
گروه تروریستی الشباب مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و در بیانیه‌ای اعلام کرد نخست‌وزیر سومالی به طرز معجزه آسایی از ترور نجات یافته است.
,
 
,
گروه تروریستی الشباب از سال ۲۰۰۷ در تلاش است دولت سومالی را سرنگون کند. اما در سال ۲۰۱۱ بوسیله ارتش سومالی و نیرو‌های نظامی اتحادیه آفریقا از موگادیشو بیرون رانده شد؛ با این حال، این گروه تروریستی همچنان کنترل بخش‌های گسترده‌ای از مناطق روستایی سومالی را در دست دارد و به انجام حملات تروریستی خود ادامه می‌دهد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه