اخبار داغ

امسال چند ایرانی در اربعین حضور دارند؟

امسال چند ایرانی در اربعین حضور دارند؟
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تاکنون ۴۶۵ هزار و ۲۶۳ نفر در سامانه «سماح» ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود سه میلیون نفر در ایام اربعین حضور داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا رشیدیان، در نشست خبری روز یکشنبه در مورد اعزام زائران به عتبات عالیات در اربعینگفت: از مدت‌ها قبل چندین کارگروه برای اعزام‌های اربعین در وزارت کشور برگزار شده که یکی از این کارگروه‌ها مربوط به سازمان حج می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به اینکه ۲۷۰۰ کارگزاری در مورد اعزام‌های عتبات اقدام می‌کنند، گفت: این افراد آموزش‌دیده و تجربه لازم را دارند و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت برای تسهیل در امور خدمت‌رسانی به زائرین استفاده کنیم.
,
 
,
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تاکنون ۴۶۵ هزار و ۲۶۳ نفر برای اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: ساماندهی و سازماندهی زائران در عراق بر اساس ثبت‌نام افراد در این سامانه انجام می‌شود و در سال جاری، لغو روادید نیز صورت گرفته است. تمامی خدمات بیمه‌ای، درمانی و پیگیری امور مربوط به زائرین از طریق سامانه سماح صورت خواهد گرفت.
,
 
,
رشیدیان همچنین به سامانه «مصباح» نیز اشاره کرد و گفت: در حال تلاش هستیم تا سامانه مصباح را برای جهت‌یابی و مسیریابی و همچنین خدماتی که در حوزه زیارت و ... مد نظر زائرین است، راه‌اندازی کنیم و بتوانیم از بدو سفر، شبکه ارتباطی و تعامل با زائر داشته باشیم.
,
 
,
وی در مورد سفرهای ارزان قیمت اظهار داشت: خدمات اربعین تماماً ارزان قیمت است و از همه ۳۱ استان کشور، زائرین ساماندهی می‌شوند.
,
 
,
به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، بعد از محرم، ثبت‌نام زائران در سامانه سماح با سرعت بیشتری در حال انجام است.
,
 
,
رشیدیان تصریح کرد: اعزام زمینی زائرین از چهار مرز زمینی انجام خواهد شد، پیش‌بینی ما این است که برای اربعین امسال، سه میلیون نفر زائر داشته باشیم و از هم‌اکنون با دستگاه‌های مختلفی مانند وزارت راه، برای انتقال زائران در حال همکاری هستیم تا اعزام‌ها به طور متمرکز انجام شود.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: در مرزها و داخل عراق نیز خدمات مناسبی برای زائرین اربعین ایجاد شده و امیدواریم شرایط برای حضور گسترده زائران فراهم باشد.
,
 
,
منبع: مهر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه