اخبار داغ

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم خبر داد؛

ارائه بیش از 18 خدمت در میز خدمت الکترونیکی شهرداری قم به شهروندان

ارائه بیش از 18 خدمت در میز خدمت الکترونیکی شهرداری قم به شهروندان
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم از ارائه بیش از 18 خدمت در میز خدمت الکترونیکی شهرداری قم به شهروندان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،  کورش محمد حسینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم برگزار شد، بابیان این‌که از سال 96 این سازمان با یک بازنگری وارد مرحله جدیدی شده است، اظهار داشت: از ابتدای سال 97 طراحی و ساختار شهر هوشمند آغازشده و شهرداری در این زمینه چهارچوب‌هایی را برای خودش طراحی کرده است.

وی ادامه داد: هدف از تبیین این چارچوب‌ها این بود که پیمانکارانی که با شهرداری کار می‌کنند بدانند کارهایی که ارائه می‌دهند چه الگوهایی را باید رعایت کنند.

محمد حسینی ابراز داشت: سال گذشته زیرساخت‌های خوبی درزمینهٔ یکپارچه کردن نرم‌افزارهای شهرداری ایجاد شد که ثمرات این اقدامات به‌زودی نمایان می‌شود.

وی افزود: برای ارائه خدمات هوشمند به شهروندان نیازمند بودیم که درگاه‌هایی را ایجاد کنیم تا مردم با استفاده از این درگاه‌ها به خدمات دسترسی داشته باشند به همین دلیل چند درگاه طراحی شدند و تعدادی از این درگاه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم بیان داشت: اولین درگاه پورتال شهرداری بود که برخی از خدمات الکترونیکی در این درگاه ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: درگاه بعدی میز خدمت الکترونیکی بود که البته دستورالعمل‌های فرادستی نیز داشت، میز خدمت با تکیه‌بر زیرساخت‌های موجود راه‌اندازی شد و هم‌اکنون نزدیک به یک ماه است که به بهره‌برداری رسیده و 30 خدمت را به شهروندان ارائه می‌دهد.

محمد حسینی تأکید کرد: خدمات درون‌سازمانی نیز در این میز خدمت ارائه می‌شود که مورد استقبال نیز قرارگرفته است.

وی ابراز داشت: در دفاتر پیشخوان دولت نیز از میز خدمت شهرداری برای خدمات‌دهی به شهروندان استفاده می‌کنند که در نوع خود می‌تواند میزان خدمات را افزایش دهد.

محمد حسینی تأکید کرد: با رویکرد جدید 63 دفاتر پیشخوان دولت می‌توانند 8 منطقه شهرداری را در این زمینه یاری کنند.

وی به درگاه شبکه الکترونیکی هوشمند اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های این درگاه شبیه یک شبکه اجتماعی است که هدف اصلی این درگاه ارائه خدمات به یک جمع و گروه است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم افزود: یک سامانه‌ای دیگر به نام نقشه نمای شهر است که لایحه‌های مختلف از اماکن گردشگری و ... در این سامانه جانمایی شده که برای مسافرانی که وارد قم می‌شوند بسیار مفید است.

وی بیان داشت: یک بستر ویژه‌ای نیز طراحی‌شده است که داشبورد الکترونیکی شهروندان است که تمام ارتباطی که با شهرداری داشته‌اند در این محیط قابل‌مشاهده و بررسی است.

محمد حسینی افزود: در پورتال شهرداری سامانه‌های اطلاع‌رسانی نیز ایجادشده است که در راستای شفافیت عملکرد شهرداری است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های دیگر قم کارت است که یک سامانه‌ای جامع پرداخت‌های الکترونیکی است که می‌تواند دسترسی راحت مردم به خدمات مختلف را امکان‌پذیر کند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه