اخبار داغ

رئیس ستاد شهر هوشمند قم:

هوشمند سازی نیازمند ساختار، برنامه، بودجه و اقدامات عملیاتی است

هوشمند سازی نیازمند ساختار، برنامه، بودجه و اقدامات عملیاتی است
رئیس ستاد شهر هوشمند قم گفت: هوشمند سازی نیازمند ساختار، برنامه، بودجه و اقدامات عملیاتی است و نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و نهادهای خدماتی در کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، همایون یزدان پناه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران بابیان این‌که هوشمند سازی نیاز امروز جامعه است، اظهار داشت: توسعه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند از سال 96 در شهرداری قم با شیوه جدیدی شروع به کارکرد.

وی بابیان این‌که هوشمند سازی در کل کشور دچار یک چالش است و متولی ایجاد شهر هوشمند ازلحاظ قانونی وجود ندارد، ابراز داشت: شهرداری‌ها به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد شهری وجود هوشمند سازی را به‌عنوان اولویت اصلی خود دنبال می‌کنند و درزمینهٔ شهر هوشمند همه سازمان‌ها ازجمله شهرداری نقش مهمی دارند.

 یزدان پناه تأکید کرد: درزمینهٔ شهر هوشمند به‌تنهایی شهرداری نمی‌تواند اقدامی را انجام دهد چراکه باید همه دستگاه‌های خدماتی در شهر وارد این پروسه بشوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بابیان این‌که سازمان الکترونیکی با هوشمند سازی تفاوت‌های زیادی دارد، گفت: سازمان‌هایی هستند که فرایندهایشان الکترونیکی شده اما در مقابل سازمان هوشمند نه‌تنها الکترونیکی است بلکه داده‌های دیجیتال نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در تصمیم‌گیری کاربران نقش دارد.

رئیس ستاد شهر هوشمند قم افزود: برای هوشمند سازی باید اطلاعات یکپارچه شود و برای عملیاتی شدن این کار باید همه وارد میدان شوند.

وی ادامه داد: یکی از موارد صدور پروانه ساخت است که الکترونیکی شده اما هوشمند سازی نشده است و درواقع به‌صورت کلی برای هوشمند سازی نیازمند ساختار، برنامه، بودجه و اقدامات عملیاتی است.

یزدان پناه به وظایف ستاد اشاره کرد و گفت: عمده وظیفه ستاد برنامه‌ریزی کلان و ایجاد تعامل بین حوزه‌های مختلف شهرداری و همچنین با سایر دستگاه‌های خدماتی است و در این میان سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مجری اجرایی کردن شهر هوشمند در قم است.

وی بیان داشت: در دنیا در این زمینه خیلی فکر شده است که به سمتی حرکت کنیم که مردم در آسایش باشند و قطعاً شهر هوشمند این آسایش را برطرف خواهد کرد.

مشاور شهردار قم افزود: تحول دیجیتال در شهرداری قم شروع‌شده و متناسب با شرایط بومی قم در حال انجام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه