اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان خبر داد

واردات بیش از 21 هزار واحد خون به سیستان و بلوچستان

واردات بیش از 21 هزار واحد خون به سیستان و بلوچستان
مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان از واردات 21 هزار 796واحد خون از سایر نقاط کشور به این استان خبر داد و گفت: با توجه به فصل سفرهای تابستانی و افزایش احتمال بروز سوانح جاده ای، از مردم استان درخواست داریم تا با اهدای یک واحد از خون، علاوه بر تضمین سلامتی خود به یاری بیماران نیازمند بشتابند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سهیلا خسروی در گفت وگو با عصرهامون، با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون، 2هزار و 796 واحد خون از سایر استان های کشور به سیستان و بلوچستان وارد شده است، اظهار کرد: حجم بالای مصرف خون در استان و عدم کفایت خون های اهدائی به بیماران، باعث می شود تا برای تامین این کمبود، ماهانه مقداری از این نیاز توسط سایر پایگاه های کشور تأمین و وارد استان شود.

وی شمار مراجعات شهروندان استان جهت خون در این بازه زمانی را 37هزار و 64 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 29هزار و 32 نفر از این مراجعین موفق به اهداء شده اند که 12هزار و 122 نفر از این اهداء کنندگان مرد، و هزار و 910 نفر از آنان زن بوده اند.

خسروی با بیان اینکه رایج ترین گروه خون اهدائی و بیشترین گروه خونی مصرف شده در این مدت O مثبت بوده، تصریح کرد: متوسط مصرف ماهانه استان نیز 11 هزار و 937 واحد و میزان مصرف استان در مردادماه سال جاری 12هزار و 224 واحد از انواع فرآورده های خونی بوده است.

وی اذعان داشت: با توجه به فصل سفرهای تابستانی و افزایش احتمال بروز سوانح جاده ای، وجود ذخایر خونی مطمئن برای پوشش این نیاز بیماران در استان امری ضروریست و می تواند برای نجات یک فرد از خطر مرگ تعیین کننده باشد.

این مقام مسئول در پایان گفت: از مردم سخاوتمند استان درخواست داریم تا با حضور در مراکز و پایگاه های این سازمان و اهداء خون، علاوه بر تضمین سلامتی خود به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه