اخبار داغ

فواد ایزدی در گفت و گو با دانا؛

خروج بولتون از کاخ سفید می تواند بر درصد، درجه و مسیر ضد ایرانی آمریکا تاثیر داشته باشد/ عده ای در آمریکا نگران خروج ایران از برجام هستند/ برجام توافق خوبی برای آمریکایی ها بود

خروج بولتون از کاخ سفید می تواند بر درصد، درجه و مسیر ضد ایرانی آمریکا تاثیر داشته باشد/ عده ای در آمریکا نگران خروج ایران از برجام هستند/ برجام توافق خوبی برای آمریکایی ها بود
کارشناس مسائل آمریکا به سیاست آمریکا بعد از خروج بولتون از کاخ سفید اشاره کرد و گفت: موضوع سیاست ایالت متحده آمریکا یک بحث ریشه ای در سیاست خارجی آمریکا است که در آن مسئله مقابله و تقابل با ایران یک حالت نهادینه پیدا کرده است
[

«فواد ایزدی» کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به برکناری جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید اظهار داشت: سیاست های ضد ایرانی دولت آمریکا به چهل سال پیش و قبل تر از آن بر می گردد؛ یعنی این گونه نیست که بگوییم با آمدن بولتون به کاخ سفید این سیاست ها آغاز شده باشد، لذا بعد از خروج جان بولتون نیز شاهد این سیاست خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: موضوع سیاست ایالت متحده آمریکا یک بحث ریشه ای در سیاست خارجی آمریکا است که در آن مسئله مقابله و تقابل با ایران یک حالت نهادینه پیدا کرده است، البته افراد هم به نوعی در سیاست گذاری ها و تبیین مواضع آمریکا تاثیر دارند و این سیاست ها را این افراد هستند که پیاده می کنند.

,

این کارشناس به یکی از گزارش های مجله نیویورکر با موضوع جان بولتون اشاره کرد و گفت: این مجله درباره بولتون نوشته است که دغدغه اصلی مشاور امنیت ملی کاخ سفید در 20 سال گذشته، مسئله ایران بوده است؛ افراد ضدایرانی در واشنگتن زیاد هستند ولی این که لزوماً همه آن ها دغدغه اصلی اش ایران باشد، این طور نیست.

,

ایزدی خاطر نشان کرد: خروج بولتون از کاخ سفید می تواند از این جهت مفید باشد که نشان می دهد سیاست های بولتونیِ ضد ایرانی آمریکا جواب نداده است و نیاز به اصلاح دارد؛ اما همچنان سیاست های ضد ایرانی آمریکا ادامه خواهد داشت منتها خروج بولتون از کاخ سفید می تواند بر درصد، درجه و مسیر آن تاثیرگذار باشد.

,

وی در تشریح فضاسازی برخی در داخل مبنی بر کاهش تحریم های آمریکا و همچنین کلید زدن مذاکرات فراهسته ای اذعان داشت: در همین طرحی که فرانسوی ها به ایران پیشنهاد دادند، بحث های گفت و گوی فراهسته ای هم مشاهده می شود و فقط بحث های هسته ای نیست. این در حالی است که آمریکایی ها به پیشنهاد خط اعتباری 15 میلیارد دلاری فرانسه به ایران جواب رد داده اند.

,

کارشناس مسائل آمریکا در ادامه افزود: همان روزی هم که آمریکایی ها جواب منفی دادند یک سری تحریم های جدید نیز علیه ایران اعمال کردند و همواره می گویند سیاست آمریکا فشار حداکثری است و این که بخواهیم پولی در قبال نفت به ایران بدهیم، خلاف سیاست فشار حداکثری آمریکا است.

,

فواد ایزدی با بیان این عده ای در آمریکا نگران خروج ایران از برجام هستند، گفت: برجام توافق خوبی برای آمریکایی ها بود؛ یک زمانی این گونه تحلیل می کردند که اگر آمریکا از برجام خارج شود، ایران می ماند یعنی این طور می پنداشتند که آمریکا هم می تواند توافق هسته ای و منافع اش را نگه دارد و هم می تواند امتیاز بیش تری از ایران بگیرد.

,

وی تحلیل این جریان در آمریکا را نادرست خواند و بیان داشت: الان معلوم شده است که این تحلیل، از این جهت که عده ای نگران برجام و آینده برجام هستند تحلیل درستی نبود؛ در نهایت وضعیتی که ایران دارد این است که همین مسیری که از 18 اردیبهشت در راستای خروج از برجام شروع کرده با سرعت بیش تری محقق شود و فشارهای دیگری غیر از بحث هسته ای نیز به آمریکا اعمال شود و آن وقت معلوم می شود سیاست ضد ایرانی دولت ترامپ جواب نداده است و سیاستی که جواب نمی دهد باید عوض شود.

,

ایزدی در پایان با تاکید بر این که مسیری که جمهوری اسلامی در کاهش تعهدات برجامی انتخاب کرده، مسیر مناسبی است گفت: مسیری را که ایران برای حرکت انتخاب کرده است باید به صورت جدی تر پیگیری و دنبال شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه