اخبار داغ

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد:

30 درصد قبول‌شدگان کارشناسی ارشد پیام نوری هستند

30 درصد قبول‌شدگان کارشناسی ارشد پیام نوری هستند
رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد گفت: به دلیل ویژگی کتاب محور بودن و تکیه دانشجو بر مطالعه و تحقیق در دانشگاه پیام نور 30 درصد قبول‌شدگان در رشته‌های کارشناسی ارشد از دانشجویان این دانشگاه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، سید ولی‌الله میرحسینی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان یزد بابیان اینکه دانشگاه پیام نور استان یزد در دوران 30 ساله فعالیتش 50 هزار فارغ‌التحصیل داشته است گفت: درحال حاضر تعداد دانشجویان فعال این دانشگاه در مقطع کارشناسی بیش از 7 هزار نفردر 117 رشته، کارشناسی ارشد بیش از 1500 نفردر 72 رشته و در مقطع دکتری 25 نفر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
 
,
رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد با اشاره به ویژگی‌های خاص این دانشگاه نسبت به سایر مراکز آموزش عالی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند تحصیل توأم با اشتغال، شهریه پایین، کتاب محور بودن و برگزاری امتحان پایان‌ترم در محل دلخواه دانشجو همواره موردتوجه علاقه‌مندان به تحصیلات دانشگاهی است.
,
 
,
میرحسینی اضافه کرد: البته به دلیل ویژگی کتاب محور بودن و تکیه دانشجو بر مطالعه و تحقیق است که 30 درصد قبول‌شدگان در رشته‌های کارشناسی ارشد از دانشجویان این دانشگاه هستند.
,
 
,
رئیس دانشگاه پیام نور استان در ادامه در خصوص ضریب اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هم گفت: به دلیل اینکه ماهیت ایجاد دانشگاه پیام نور فراهم آوردن شرایط تحصیل برای کارمندان، کارگران، بخش خصوصی وزنان خانه‌داری است که نمی‌توانند بر اساس ضوابط دیگر دانشگاه‌ها تحصیل کنند اکثریت دانشجویان ما شاغل هستند و در کنار اشتغال به تحصیل می‌پردازند.
,
 
,
وی تصریح کرد: هرچند ایجاد بازار کار از دغدغه‌های اصلی دانشگاه پیام نور بوده و در این راستا امضا تفاهم‌نامه‌های متعدد با کانون عالی کارفرمایان و انعقاد تفاهم‌نامه با پژوهشکده پسته استان ازجمله اقدامات صورت گرفته درزمینهٔ ایجاد اشتغال است.
,
 
,
این مقام مسئول در خصوص تعداد پذیرفته‌شدگان سال جاری در این دانشگاه هم گفت:  امسال حدود ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور پذیرفته‌شده‌اند که از بیست و چهارم تا بیست‌وهفت شهریور فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
,
 
,
میرحسینی بابیان اینکه دانشگاه پیام نور در بین ده دانشگاه برتر کشور قرار دارد گفت: خوشبختانه به علت ویژگی‌های ذکرشده آمار انصراف دهندگان این دانشگاه پایین بوده به‌گونه‌ای که در سال 97 تنها 72 نفردر مقطع کارشناسی و 5 درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد انصراف داده‌اند.
,
 
,
وی در بخش دیگری از سخنانش برگزاری آزمون به‌صورت الکترونیکی را از دیگر مزایای دانشگاه متبوعش دانست و ابراز داشت: مراکز پیام نور استان یزد در بین 500 مرکز پیام نور کشور جایگاه بالایی دارند و این به دلیل بهره‌مندی از اساتید توانمند و برتر در مراکز استانی است.
,
 
,
رئیس دانشگاه پیام نور استان در پایان یک خبر خوش هم برای دانشجویان انصرافی این دانشگاه داشت و گفت: دانشجویانی که تحصیل را رها کردند در صورت تمایل به ادامه تحصیل می‌توانند از بخشودگی بدهی شهریه برخوردار شوند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه