اخبار داغ

گریزی بر پرونده حذف نام شهید از تابلوهای تبریز؛

مگر اپوزیسیون هستیم؟!

مگر اپوزیسیون هستیم؟!
مگر الان زمان رژیم شاه است که ما بخواهیم علیه اقدام یک دستگاه دولتی یا نهاد عمومی اقدام خودجوش ترتیب دهیم؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سجاد حسین‌زاده در آناج نوشت:  حالا که قیل و قال خوابیده راحت‌تر می شود حرف زد، جریان حذف عنوان "شهید" از تابلوی کوچه و کوی را می‌گویم که از تهران و شیراز شروع شد و ناباورانه به تبریز رسید، حال چرا ناباورانه؟!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج ,

ساماندهی بولدوزری که صندوق‌های صدقات و عکس شهدا را جمع آوری کرد، جریانی رسانه‌ای و مدنی علیه این اقدام معاون وقت شهرداری شورید و اوضاع به حالت قبل بازگشت و من گمان نمی‌کردم که حداقل در تبریز این استحاله فرهنگی ظهور و بروز داشته باشد اما بخواهیم یا نخواهیم این امر بروز کرد.

,

گرچه مدیران شهرداری پس از مطالبه در شبکه‌های اجتماعی در پس جبران برآمدند و حتی شهردار محترم دستور چند بندی صادر و منتشر کرد از برای جبران و نظارت دیگر باره بر تابلوها از باب حراست از عنوان "شهید" اما چند نکته در این باب!

,

یکم؛ حرکت خودجوش جوانان انقلابی در بازگرداندن عنوان "شهید" به تابلوها را که دیدم چند لحظه‌ای ذوق کردم اما بعد باخود گفتم که مگر الان زمان رژیم شاه است که ما بخواهیم علیه اقدام یک دستگاه دولتی یا نهاد عمومی اقدام خودجوش ترتیب دهیم؟! مگر نمی‌توان مطالبه داشت و دستگاه سهل انگار یا خودسر را به عذرخواهی و جبران واداشت.

,

همان کاری که فعالان شبکه‌های اجتماعی تبریز رقم زدند و بلافاصله نتیجه حاصل شد، ترتیب دادن اقدامات خودجوش در مواجهه با یک جریان خزنده فرهنگی یا در مواجهه با دستگاهِ سهل انگار ما را همیشه در مقام انفعال قرار می‌دهد و من بعد هر اقدام ضد فرهنگی را باید اقدامی خودجوش ترتیب داد که گویا ما اپوزیسیون هستیم و دستگاه‌های حاکمیتی وابسته هستند به حکومتی جز جمهوری اسلامی!

,

دوم؛ دیگر اینکه باید سطح مطالبه و پاسخ خواهی بقدری شدت و استمرار داشته باشد که دیگر کسی جرات سهل انگاری نداشته باشد، تکرار این جریان در تبریز نشان می‌دهد که مطالبه در بحث ساماندهی بولدوزری مقطعی بوده و اثر مدت‌دار نداشته که این استحاله فرهنگی در تبریز تکرار شد و باز با مطالبه مقطعی به آتش زیر خاکستر تبدیل شد!

,

سوم؛ پیرو بند دوم از یک نکته اساسی در این میان غفلت می‌شود و آن نقش دستگاه امنیتی در برخورد با این جریان خزنده فرهنگی است، آنچه من نگارنده از رصد کنش و واکنش‌ها به این جریان دستگیرم شد، این بود که گویا اشتباهی شده و بعد اعتراض به اشتباه و در ادامه دستور شهردار برای جبران و تهدید مجدد با استناد به خشم مردم از برای عدم تکرار جریان، تا اینجای قضیه کار خوب پیش رفته اما چرا کسی مطالبه ندارد که یقه جریانی یا افرادی را که عنوان "شهید" را از تابلو حذف کردند و سپس تابلوها را نصب کردند گرفته شود تا مشخص شود این یک اشتباه سهوی بوده است.

,

در ارتباط با جریان استحاله فرهنگی که در شهرداری دیگر کلانشهرها جاری و ساری است و نقش دستگاه امنیتی همین است، ساده انگاری قضیه بدترین نوع برخورد با این جریان است که تفاوتی به حال این جریان خزنده فرهنگی نمی‌کند، پس بهتر است سربازان گمنام امام زمان(عج) در حراست از فرهنگ اسلامی ادای دین کنند و کار با یک تهدید و ببخشید تمام نشود!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه