اخبار داغ

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی:

مجتمع هزار واحدی گلستان شهر بجنورد تا پایان امسال سنددار می‌شوند

مجتمع هزار واحدی گلستان شهر بجنورد تا پایان امسال سنددار می‌شوند
معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه حداکثر تا پایان سال جاری هزارواحدی ها سنددار می شوند، بیان کرد: شرکت عمران مسکن سازان در حال پیگیری برای دریافت پایان کار از شهرداری است تا سندها به نام اشخاص منتقل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد عمادیان فر، معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در پاسخ به سوال ساکنین هزارواحدی های مسکن مهر بجنورد اظهار کرد: پروژه مسکن هزارواحدی در مراحل نهایی کار قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی ادامه داد: بعد از برگزاری جلساتی با حضور پیمانکار پروژه، مدارک و مستندات لازم برای قیمت گذاری درخواست شده و در حال اجرا است.

,

عمادیان فر در پاسخ به این سوال که دلیل اصلی خسارات وارده به این مجتمع ها بعد از زلزله چه بوده است، گفت: در زلزله و تخریب های که صورت گرفت، دیوارهای پیرامونی ساختمان تحت تاثیر واقع شدند و هیچ اتفاقی برای سازه  اصلی ساختمان رخ نداد.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در زمان ساخت پروژه هزارواحدی در قوانین مقررات نظام مهندسی در مورد ساخت و سازها اجرای وال پست ها اجباری نبوده، گفت: پس از بررسی های صورت گرفته بعد از زلزله کرمانشاه و خراسان شمالی وال پست برای ساختمان ها اجباری شد.

,

عمادیان فر اضافه کرد: وال پست ها سبب درگیری دیوار با اسکلت و در نتیجه استحکام دیوار خواهند شد و وظیفه آنها انتقال نیروهای حاصل از باد و زلزله از دیوار به فریم می باشد که از تخریب دیوار جلوگیری می کند.

,

وی گفت: همچنین پس از بررسی ساختمان در زمان زلزله از دفتر مقررات ملی و وزرات راه و شهرسازی اعلام شد که خسارات ایجاد شده در ساختمان ها متاثر از پایین بودن کیفیت ساخت یا کیفیت مصالح نبوده، بلکه عدم اجرای وال پست و شتاب بالای زلزله دلیل اصلی تخریب دیوارهای پیرامونی ساختمان عنوان شده است.

,

عمادیان فر یادآور شد: در بازسازی های صورت گرفته، تمام مقررات جدید لحاظ شده و بعد از مصوبه شورای مسکن نسبت به بازسازی ساختمان و بازدید ها ی انجام شده اکنون بعید می دانم مشکلی داشته باشند.

,

این مقام مسئول افزود: امورات هزار واحدی در مراحل انتهایی کار قرار دارد و پیگیری ها برای گرفتن پایان کار در حال اجرا است.

,

وی با بیان اینکه حداکثر تا پایان سال جاری هزارواحدی ها سنددار می شوند، بیان کرد: شرکت عمران مسکن سازان در حال پیگیری برای دریافت پایان کار از شهرداری است تا با ارائه به اداره ثبت، سندها به نام اشخاص منتقل شود.

,

عمادیان فر خاطر نشان کرد: براساس برنامه وزرات راه و شهرسازی باید تا انتهای سال پرونده مسکن های مهر تعیین تکلیف شوند و جشن خاتمه مسکن مهر در استان گرفته شود.

,

این مقام مسئول در پاسخ به سوال مردمی ارسالی به پایگاه خبری عصراترک در رابطه با "غیرمجاز ساخته شدن طبقه های چهارم در هزار واحدی " اظهار کرد: مکاتبه ای در این مورد وجود نداشته و نظارت از واحدهای مسکن مهر توسط ناظر نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی انجام گرفته و گزارشی مبنی بر اینکه یک طبقه بدون مجوز ساخته شده، ارائه نشده است.

,

وی گفت: متراژ مساحت ساخته شده با متراژ مساحت پروانه تقریبا برابری می کند، در حالیکه اگر در هر بلوک یک طبقه اضافه ساخته شده باشد مساحت زیادی را در بر می گیرد.

,

عمادیان فر عنوان کرد: اغلب در همه ساخت و سازها در حدود چند متر یا سانتی متر نسبت متراژ ساخته شده  به پروانه افزایش بنا وجود دارد اما با این مساحت بالا که توسط مخاطب عنوان شده واقعیت ندارد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه