اخبار داغ

نویسنده کتاب « یاران ایران زمین»:

ایجاد وحدت کلمه و تقریب مذاهب محوری ترین نقش امام(ره) در دفاع مقدس/ ایفای نقش ارامنه در پشتیبانی جنگ و عملیات ها

ایجاد وحدت کلمه و تقریب مذاهب محوری ترین نقش امام(ره) در دفاع مقدس/ ایفای نقش ارامنه در پشتیبانی جنگ و عملیات ها
نویسنده کتاب « یاران ایران زمین» گفت: امام خمینی(ره) با تشکیل انقلاب اسلامی توانست وحدت کلمه را در بین فرق و مذاهب در کشور و حتی منطقه ایجاد کند و امروز خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری این کار مهم را انجام داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ جواد فرجی نویسنده کتاب «یاران ایران زمین» که به بررسی نقش شهدای ارمنی استان مرکزی در دفاع مقدس می پردازد، امروز در جلسه رونمایی از این کتاب که در کلیسای شهر اراک برگزار شد گفت: ارامنه در طول دفاع مقدس نقش موثری در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشتند و مجاهدت های چشمگیری در این خصوص از خود به جا گذاشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

فرجی افزود: کتاب «یاران ایران زمین» به بررسی نقش ارامنه استان مرکزی در دفاع مقدس می پردازد که از این جهت قابل تامل است.

,

وی عنوان کرد: این رونمایی ذیل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان انجام می شود که با توجه به اینکه بخشی از این کنگره به بررسی عملکرد استان مرکزی در دفاع مقدس اختصاص دارد، در همین راستا به نقش ارامنه ی استان نیز در این کتاب به طور ویژه پرداخته شده است.

,

نویسنده کتاب «یاران ایران زمین» بیان کرد: کار تهیه کتاب از سال ۹۶ شروع شد و به دلیل اینکه بسیاری از ارامنه از استان مهاجرت کردند و برخی از آنها هم به خارج از کشور رفته اند سختی هایی در خصوص جمع آوری اطلاعات وجود داشت. اما عنایات شهدا و کار برای کنگره سختی های در راه را به شیرینی تبدیل کرد.

,

وی اظهار کرد: در راستای جمع آوری اطلاعات جلساتی را با شورای خلیفه گری ارامنه استان داشتیم و آنها هم همکاری های لازم را برای در اختیار قرار دادن اطلاعات انجام دادند.

,

فرجی ادامه داد: برای دسترسی به ارامنه تهران حضوری خدمت آنها رسیدیم و برای دسترسی به ارامنه خارج از کشور از طریق فضای مجازی و یا شورا با آنها ارتباط برقرار کردیم.

,

وی با تاکید بر اینکه ارامنه علاوه بر نقش مستقیم و غیر مستقیمی که در پشتیبانی از جبهه ها ایفا کردند در عملیات ها نیز حضور داشتند تصریح کرد: در استان مرکزی ۵ شهید ارمنی،۱۰ نفر جانباز و ۴ نفر آزاده سرافراز وجود دارد که سرمایه های ارزشمندی هستند.

,

نویسنده کتاب «یاران ایران زمین» گفت: آن چیزی که بسیار مهم است و باید به آن توجه شود نقش امام خمینی(ره) در ایجاد وحدت کلمه و تقریب مذاهب است که کنگره شهدای استان مرکزی به خوبی در حال تبیین این موضوع است.

,

وی افزود: امام خمینی(ره) با تشکیل انقلاب اسلامی توانست وحدت کلمه را در بین فرق و مذاهب در کشور و حتی منطقه ایجاد کند و امروز خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری این کار مهم را انجام داده اند.

,

فرجی با بیان اینکه با توجه به شرایط بین المللی و حساسیتی که جبهه مقاومت در منطقه دارد باید این وحدت کلمه را حفظ کنیم، اضافه کرد: باید همه توانایی ها و ظرفیت ها را برای ایجاد وحدت کلمه به کار ببریم و خدای ناکرده با کارهایمان سوژه دست دشمنان انقلاب ندهیم.

,

وی خاطر نشان کرد: کنگره ملی شهدای استان اتحادی را در مجموعه استان به وجود آورده که قابل تقدیر است و این اتحاد باید همواره حفظ شود و همه باید برای تقویت آن قدم برداریم.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه