اخبار داغ

یک حقوقدان:

"خبر آنلاین" با نشر اکاذیب با حیثیت "دختر آبی" بازی کرد / رسانه دروغ پرداز باید توقیف شود

"خبر آنلاین" با نشر اکاذیب با حیثیت "دختر آبی" بازی کرد / رسانه دروغ پرداز باید توقیف شود
یک حقوقدان در واکنش به نشر اکاذیب رسانه خبر آنلاین در خصوص دختر آبی، گفت: با توجه به اینکه نشر اکاذیب در رسانه "خبر آنلاین" تکرار شده و جلوی آن گرفته نشده است، باید با دلایل و مدارک این خبرگزاری توقیف و حداقل چند ماهی از کار معلق شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منیره افراشته حقوقدان در گفتگو با خبرنگار مرآت، به بررسی ابعاد حقوقی انتشار خبر کذب "دختر آبی" در رسانه خبر آنلاین پرداخت و گفت: هر مسئله ای که "سحر خدایاری" و "آیسان احتشامی" داشته اند یک مسئله شخصی مرتبط به خودشان بوده و نباید اعلان عمومی می شده است در حقیقت رسانه مذکور با نشر چنین مسائلی به گونه ای با حیثیت این دختران بازی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه این موضوع هم از نظر نشر اکاذیب و هم از نظر امنیت عمومی و هم تشویش اذهان در ابعاد کیفری قابلیت پیگرد دارد، تصریح کرد: هر کدام از اینها جرم خاصی محسوب می شود و مجازات دارد.

,

این حقوقدان به سابقه این رسانه در نشر اکاذیب اشاره کرد و افزود: هر اقدام خلافی که صورت می گیرد در مرحله اول باید جلوی آن را گرفته و تذکر کتبی داده شود.

,

افراشته اضافه کرد: اگر تذکر کتبی افاقه نکرد سردبیر و یا مدیر مسئول باید پای میز محاکمه کشیده و بابت این موضوع بازخواست می شدند و حتی در بحث محاکمه نیز چند خبرگزاری معتبر آن را گزارش می دادند و بازتاب می یافت.

,

وی با تاکید بر تعیین جریمه و مجازات برای جلوگیری از نشر اکاذیب برخی رسانه ها و فضای مجازی، اظهار کرد: اگر جلوی چنین مسائلی گرفته نشود، صددرصد خبرگزاری های حاشیه ساز دیگر نیز به همین نحو عمل می کنند و خیالشان راحت است که مجازاتی نمی شوند.

,

این حقوقدان ادامه داد: اگر جلوی رسانه هایی که نشر اکاذیب کرده اند، گرفته نشود این اقدام در فضای مجازی یا فضای حقیقی ترویج خواهد شد به گونه ای که نمی شود آن را جمع و جور کرد و ضربه های مهلکی به اعتقادات ما وارد می شود.

,

افراشته با بیان اینکه قانون جرائم اینترنتی ما کامل نیست و باید جامع شود، گفت: چون نشر اکاذیب در رسانه "خبر آنلاین" تکرار شده و جلوی آن گرفته نشده است باید با دلایل و مدارک این خبرگزاری توقیف و حداقل چند ماهی از کار معلق شود.

,

وی تصریح کرد: گاهی گفتن یک مبحث حتی کوچک بدون دلیل و مدرک می تواند بازتاب بسیار بدی داشته باشد و مجازات سنگینی خواهد داشت ولی اگر جلوی آن گرفته شود بار دوم تکرار نمی شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه