اخبار داغ

رئیس شورای شهر ساری:

زمانی را برای افتتاح نیروگاه زباله‌سوز ساری اعلام نمی‌کنم/ آخرین وضعیت انتخاب شهردار جدید ساری

زمانی را برای افتتاح نیروگاه زباله‌سوز ساری اعلام نمی‌کنم/ آخرین وضعیت انتخاب شهردار جدید ساری
رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: دیگر در جایگاه رئیس شورا زمانی را برای افتتاح پروژه نیروگاه زباله‌سوز ساری اعلام نخواهم کرد و در این زمینه بهتر است این سوال از فرماندار پرسیده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، علیجان شمشیربند بعد از ظهر امروز در جمع تعدادی از خبرنگاران درباره مشکلات به وجود آمده اخیر در منطقه چهاردانگه ساری و جلوگیری اهالی منطقه از دفن زباله در پشت کوه اظهار کرد: مشکل زباله برای امروز و دیروز نیست و همه شهرهای استان و کل کشور درگیر مشکل زباله هستند در حالی که از زباله به عنوان فرصت و سرمایه نام برده می‌شود اما به دلیل مشکلات ایجاد شده به عنوان معضل مطرح است.

وی تصریح کرد: 13 سال قبل قرار شد زباله ها از سمسکنده به منطقه کویری پشت کوه منتقل شود دستگاه های متولی وقت آن منطقه را انتخاب کردند و من از همان زمان که مسئولیتی در اجرا نداشتم شاهد اعتراضات گسترده اهالی منطقه بودم و قرار شد این موضوع فقط برای 6 ماه باشد اما با گذشت 13 سال همچنان زباله به آنجا منتقل می‌شود.

*قدردانی رئیس شورا از صبر مردم چهاردانگه

رئیس شورای اسلامی شهر ساری از صبر مردم منطقه قدردانی کرد و افزود: قرار است با تصمیمات جدید مشکل زباله حل شود.

این مسئول ادامه داد: در جلساتی که در سال‌های اخیر شرکت می‌کردم با توجه به مصوبات آنها، وعده هایی را به مردم برای افتتاح نیروگاه زباله‌سوز می‌دادم اما تخصیص نیافتن اعتبارات دولتی و بروز برخی مشکلات باعث شد تا این نیروگاه به بهره‌برداری نرسد.

شمشیربند با اشاره به اینکه مردم منطقه پشت کوه در سالهای اخیر سختی زیادی را متحمل شدند، گفت: جا دارد از مردم منطقه چهاردانگه به خاطر صبوری مثال زدنی شان تشکر کنم، مسئولان امر بتوانند تصمیمات لازم را بگیرند و این مشکل هرچه زودتر حل شود.

*صدای به حق مردم چهاردانگه به گوش مسئولان رسید

وی با بیان اینکه شهرداری ساری سالانه مبلغ زیادی برای جمع آوری، انتقال و دفن زباله انجام می دهد، افزود: بر همین اساس شهرداری بیش از هر دستگاه دیگری به دنبال افتتاح نیروگاه زباله سوز است. این نیروگاه در حال احداث می باشد اما تا چند وقت پیش سرعت لازم را نداشته و به کندی پیش می رفت. این پروژه ملی است و اعتبارات آن از منابع دولتی است. شرکت TTS پیمانکار آن است و شهرداری ساری به عبارتی بهره‌بردار آن محسوب می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه فریاد و صدای به حق مردم اهالی منطقه چهاردانگه به گوش همه مسئولان استانی و کشوری رسید، اضافه کرد: اینکه زباله را نباید به آن منطقه ببرند را باید مسئولان تصمیم بگیرند. همه در حال چاره اندیشی هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه این پروژه در زمان اعلام شده به دلیل مشکلات اعتبار دولتی به بهره‌برداری نرسید و به کندی پیش رفت،  گفت: امروز صبر مردم چهاردانگه لبریز شده است و درخواست دارند زباله دیگر به این مکان منتقل نشود.

*تصویب 20 میلیارد تومان برای تسریع در عملیات نیروگاه زباله سوز

شمشیربند با اعلام اینکه این درخواست مردم پشت کوه معقول است، افزود: باید فکر اساسی برای زباله و دفن آن انجام شود اما اینکه امروز می توانند زباله را در آنجا نبرند یک سوالی است که مسئولان و مدیران مربوطه باید پاسخگوی این موضوع باشند.

وی به عزم جدی مدیریت شهری مرکز مازندران برای افتتاح هر چه سریع تر نیروگاه زباله سوز در این شهر اشاره و تصریح کرد: با اینکه این پروژه ملی است و اعتبارات آن باید از منابع ملی تأمین شود اما در شورا به این جمع بندی رسیدیم که از اعتبارات برخی از پروژه های شهری بکاهیم و مبلغ 20 میلیارد تومان از بودجه شهرداری به دستگاه‌های اجرایی بابت تکمیل ابنیه نیروگاه و تسریع در روند احداث آن تخصیص پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری اضافه کرد: با پیگیری‌های استاندار و فرماندار ساری اعتبار 30 میلیارد تومانی دولتی به تصویب رسیده و اگر این مصوبه عملی شود احداث نیروگاه سرعت قابل توجهی خواهد گرفت و می توانیم به افتتاح آن در آینده‌ای نزدیک امیدوار باشیم.

*زمان افتتاح اعلام نمی‌کنم

این مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی را برای افتتاح قطعی نیروگاه زباله سوز اعلام می کند، گفت: بنده در گذشته براساس وعده هایی که مدیران و مسئولان وقت می دادند زمان هایی را برای بهره برداری از نیروگاه به مردم قول داده بودم اما بدلیل محقق نشدن وعده های مسئولان، طبعاً به وعده‌های ما نیز جامه عمل پوشانده نشد و بر این اساس دیگر در جایگاه رئیس شورای اسلامی شهر زمانی را برای افتتاح پروژه اعلام نخواهم کرد و در این زمینه بهتر است این سوال از فرماندار پرسیده شود چرا که ایشان بیشتر از ما در جریان امورات هستند و مدیریت می کنند.

شمشیربند در واکنش به طرح ادعایی مبنی بر اینکه از ابتدا مسبب انتقال زباله به منطقه چهاردانگه بوده و از موافقان آن به شمار می رفت، گفت: ادعای اینکه بنده مسبب انتقال زباله از ابتدا به چهاردانگه بودم چیز جدید و البته عجیبی است که آن را تازه می شنوم. آن زمان بنده سمتی نداشتم که تصمیم گیر باشم اتفاقاً بنده از مخالفین انتقال زباله به چهاردانگه بودم. اتفاقاً یکی از اقوام ما در این سالها در شیرابه زباله افتاد و جانش را از دست داد. بنابراین چگونه می توانم مدافع انتقال زباله به چهاردانگه باشم؟ قبلاً هم گفته ام اینجا باز هم تأکید می کنم بنده چه عضو شورا باشم و چه نباشم در کنار مردم هستم و حرف من حرف مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه در 10 روز اخیر شاهد اراده و عزم خوبی در بین مسئولان شهری و استانی برای رفع موانع احداث نیروگاه زباله سوز بوده است، خاطرنشان کرد: بنا شده یکی از مسئولان رده بالای دولتی نیز در آینده ای نزدیک در محل نیروگاه حضور پیدا کند که امیدوارم این سفر و حضور ایشان مثمر ثمر واقع شود تا شاهد افتتاح زودهنگام نیروگاه باشیم.

*بودجه نیروگاه زباله‌سوز انحراف ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه با وعده و وعیدها کاری پیش نمی رود، ادامه داد: بودجه نیروگاه زباله سوز انحراف ندارد.

این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار بلاغ درباره شایعه انتقال زباله های عفونی از شهر آمل به ساری گفت: اتفاقاً موضوع وارونه اطلاع رسانی شده چرا که یک شرکت در آمل مدتی است اقدام به جمع آوری زباله های عفونی از سراسر استان می کند و پس از جمع آوری به آمل منتقل نموده و سپس در آنجا آنها را پس از بی خطرسازی، امحاء می کند. متأسفانه در محافل به اشتباه این موضوع را برعکس نقل نموده‌اند.

شمشیربند در پاسخ به سوال دیگر این رسانه که آیا مرکز دفن زباله قائم شهر پذیرای زباله‌های ساری است یا نه؟ اظهار کرد: در شهرهای مختلف تقسیم کردیم اما همه شهرهای استان مشکل زباله دارند و مسئولان باید محلی را برای دفن زباله‌های ساری مشخص کنند.
وی ادامه داد: زباله مافیا ندارد و یک شرکتی با شهرداری قرارداد دارد و براساس مناقصه کارها پیش می‌رود و خارج از شرایط مناقصه برگزار نمی‌شود.

*هزینه 35 میلیارد تومانی برای حمل زباله

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه طرح جامع جمع آوری زباله و پسماند نداریم، گفت: این طرح باید در سطح کشوری و استانی به ما ابلاغ شود و به دلیل اینکه طرح نداریم آنچه که بهتر هست را انجام می‌دهیم.

این مسئول درباره هزینه حمل زباله ساری به منطقه چهاردانگه بیان کرد: قرارداد حمل زباله به صورت حجمی و تناژی است  و شهرداری ساری سالانه حدود 35 میلیارد تومان برای حمل زباله هزینه پرداخت می کند.

*هیچ نامه‌ای مبنی بر تایید یا رد صلاحیت رجبی به دست ما نرسید

شمشیربند در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص وضعیت صدور ابلاغ شهردار جدید ساری نیز گفت: اینکه شهردار یک شهر بنا به هر دلیلی تغییر کند امری طبیعی است. وظیفه شورا بعد از خروج شهردار، انتخاب سرپرست و شهردار جدید است که این موضوع را دوبار انجام دادیم و در حال حاضر با معرفی عباس رجبی به عنوان شهردار منتخب به وزارت کشور منتظر اعلام نظر نهایی وزیر کشور هستیم.

وی در پایان گفت: اخبار و اطلاعاتی که در فضای مجازی رد و بدل می شود، صرفاً براساس شنیده‌های منابع آنهاست چرا که تا این لحظه هیچ نامه ای مبنی بر تایید یا رد صلاحیت رجبی به دست ما نرسیده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
, *قدردانی رئیس شورا از صبر مردم چهاردانگه,
,
,
,
,
,
,
,
, *صدای به حق مردم چهاردانگه به گوش مسئولان رسید,
,
,
,
,
,
,
,
, *تصویب 20 میلیارد تومان برای تسریع در عملیات نیروگاه زباله سوز,
,
,
,
,
,
,
,
, *زمان افتتاح اعلام نمی‌کنم,
,
,
,
,
,
,
,
, *بودجه نیروگاه زباله‌سوز انحراف ندارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *هزینه 35 میلیارد تومانی برای حمل زباله,
,
,
,
,
,
, *هیچ نامه‌ای مبنی بر تایید یا رد صلاحیت رجبی به دست ما نرسید,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه