اخبار داغ

عراق حمله به آرامکو از خاک این کشور را تکذیب کرد

عراق حمله به آرامکو از خاک این کشور را تکذیب کرد
دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای ادعاها درباره حملات پهپادی به تأسیسات آرامکو از مبدأ این کشور را تکذیب کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دفتر «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای شایعات در خصوص استفاده از خاک این کشور برای حملات پهپادی به تأسیسات نفتی آرامکو را تکذیب و تأکید کرد که بغداد اجازه استفاده از خاک خود برای هدف قرار دادن همسایگانش را نخواهد داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به نوشته پایگاه خبری السومریه، در این بیانیه آمده است: «عراق آنچه که در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در خصوص استفاده از خاک خود برای حمله پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی؛ آمده است را تکذیب و تأکید می‌کند که طبق قانون اساسی به ممانعت از حمله به کشورهای همسایه و برادرانش از خاک خود، التزام دارد.»
,
 
,
دفتر عبدالمهدی تأکید کرد که با هر طرفی که این اصل قانون اساسی را نقض کند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.
,
 
,
بیانیه نخست‌وزیر عراق همچنین از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی اطلاعات و اسناد مرتبط خبر داد و از همه طرف‌ها خواست تا اتهام‌زنی‌های متقابل را متوقف کنند.
,
 
,
دولت عراق در ادامه تأکید کرد که در کنار «برادران» خود ایستاده و افزایش تنش و راه‌حل نظامی موجب پیچیده شدن اوضاع انسانی و سیاسی و تهدید امنیت منطقه و جهان می‌شود.
,
 
,
دفتر عادل عبدالمهدی همچنین خواستار راه‌حل سیاسی برای حل بحران یمن و حفاظت از جان انسان‌ها شد و از کشورهای جهان و منطقه خواست تا به مسئولیت انسانی و اخلاقی خود برای متوقف کردن جنگ عمل کنند.
,
 
,
دولت عراق تأکید کرد که جنگ یمن به نفع هیچ کس نیست و به جز خرابی و کشتار نتیجه‌ دیگری در بر ندارد.
,
 
,
پیش از این شبکه سی ان ان مدعی شده بود که حمله پهپادی روز گذشته به تأسیسات آرامکو از خاک عراق صورت گرفته است. ارتش یمن روز شنبه (دیروز) با ۱۰ فروند پهپاد مسلح به دو پالایشگاه شرکت آرامکوی عربستان سعودی حمله کرد که در پی آن روند تولید و صادرات نفت سعودی‌ها به اذعان وزیر انرژی این کشور تا ۵۰ درصد با اخلال مواجه شد. در این حملات دو پالایشگاه نفتی «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در شرق عربستان هدف قرار گرفتند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه