اخبار داغ

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریر سمنان:

60 درصد لوازم‌التحریر موجود در بازار تولید داخل است/ افزایش 4 برابری قیمت نوشت افزارهای کاغذی

60 درصد لوازم‌التحریر موجود در بازار تولید داخل است/ افزایش 4 برابری قیمت نوشت افزارهای کاغذی
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریرسمنان از افزایش 4 برابری قیمت نوشت افزارهای کاغذی خبر داد و گفت: 60 درصد لوازم التحریر موجود در بازار، تولید داخل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد باقر فولادی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریرسمنان درگفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص وضعیت بازار لوازم التحریر، گفت: اقلامی که مواد اولیه آن ها کاغذ است تقریبا قیمت آن ها 4 برابر افزایش پیدا کرده، به طور مثال یک بسته برگه آچار 12 هزار تومانی امسال با قیمت 45 هزار تومان به فروش می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریرسمنان از افزایش قیمت 2 برابری خودکار، مداد، ماژیک و.. خبرداد و افزود: در سال گذشته واردات کاغذ با ارز دولتی انجام می شد که در حال حاضر با ارز آزاد وارد کشور می شود.

,

فولادی برخی کارخانجات، دفاتری با ارز دولتی تولید کردند، اما بنابر دلایلی برای فروش به بازار عرضه نشده است، مطرح کرد: برخی فروشندگان برای عرضه اینگونه تولیدات به انتظار نشستند که با پیگیری های متعدد به این نتیجه رسیدیم که اینگونه دفاتر به مناطق محروم ارسال می شود.

,

وی با بیان اینکه در ماه های اردیبهشت و خرداد قیمت کاغذ به شدت افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: دفاتر دولتی با تعداد بسیار ناچیزی در نمایشگاه نوشت افزار شهرسمنان عرضه می شود.

,

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریرسمنان، گفت: به شهروندان توصیه می شود که نوشت افزارها را درحد نیاز خود تهیه و از خرید بیش از حد اجتناب کنند.

,

فولادی در ادامه افزود: کارخانجات تولیدی زیادی در کشور اقلامی مانند ماژیک، خودکار و ... را تولید می کنند، به همین دلیل کمبودی در بازار دیده نمی شود.

,

وی از افزایش 3 برابری خودکارهای خارجی خبر داد و عنوان کرد: شهروندان باید تا آنجایی که امکان دارد از تولیدات ایرانی استفاده کنند.

,

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریرسمنان با بیان اینکه کالاهای ایرانی با کیفیت بسیار بالایی تولید می شوند، اظهار کرد: با توجه به نظرسنجی های گرفته شده، مشتریان از اجناس ایرانی رضایت کامل دارند.

,

فولادی ادامه داد: در سطح استان سمنان هیچ گونه احتکار و یا قاچاقی در زمینه لوازم التحریر مشاهده نشده است.

,

وی با اشاره به اینکه قیمت نوشت افزارها در سطح شهر نسبت به شهرهای دیگر مناسب است، گفت: فروشندگان با درصد بسیار ناچیزی تمامی اجناس خود را به فروش می رسانند.

,

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریرسمنان گفت: شهروندان کالاها را به صورت پک خریداری نکنند چرا که ممکن است برخی از این کالاها با کیفیت مناسبی برخوردار نباشند.

,

فولادی تاکید کرد: در سال گذشته 60 درصد نوشت افزارهای موجود در بازار خارجی بوده و فقط 40 درصد آن داخلی است اما در حال حاضر این آمار معکوس شده و درصد بیشتری را نوشت افزارهای داخلی تشکیل می دهند.

,

وی با اشاره به اینکه نظارت بر فروشندگان لوازم التحریر شروع شده است، عنوان کرد: درج قیمت بر روی اقلام از سوی بازرسان نظارت می شود.

,

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریرسمنان مطرح کرد: نظارت بر طرح نوشت افزارها در کشور وجود دارد که برای ارائه طرح های مناسب نیاز به حمایت و تبلیغات از طریق رسانه ها داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه