اخبار داغ

کارگران شرکت کنتورسازی:

تنها راهکار رفع مشکلات کنتورسازی برکناری مدیرعامل آن است/ شرکت از داخل زندان مدیریت می‌شود/ ۲۰میلیارد معوقات داریم

تنها راهکار رفع مشکلات کنتورسازی برکناری مدیرعامل آن است/ شرکت از داخل زندان مدیریت می‌شود/ ۲۰میلیارد معوقات داریم
کارگران شرکت کنتورسازی گفتند: هم اکنون کارگران بلاتکلیف هستند؛ از یک سو نیروهای قدیمی تعلیق می‌شوند و از سوی دیگر در کاریابی‌ها برای شرکت درخواست کارگر می‌شود. روندی که مدیر شرکت در پیش گرفته دهن کجی به کل مسئولین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ جلسه کارگران شرکت کنتورسازی با بسیج دانشجویی در ناحیه بسیج دانشجویی با حضور فعالین این تشکل در راستای بررسی مشکلات کارگران این واحد تولیدی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

در این جلسه ابتدا کارگران به بیان مشکلات خود پرداختند و پس از آن موضوع توسط نماینده دانشجویان بررسی شد؛ متن زیر گزارشی از صحبت‌های مطرح شده توسط این کارگران است.

,

این کارگران عنوان کردند: ما کارگران خواستار مطالبات خود هستیم و دنبال خبرسازی برای بی بی سی و آمدنیوز و رسانه‌های غربی نیستیم؛ متاسفانه امروز خبر دختر آبی از مساله کنتور سازی در رسانه‌ای شدن سبقت گرفت.

,

کارگران شرکت کنتورسازی اذعان کردند: ما حدود 19میلیارد معوقات داریم و هر فرد بطور متوسط 80تا 100میلیون مطالبه دارد که طی سال‌های گذشته پرداخت نشده، این کارخانه حتی در استانداری نیز دارای مهره‌های نفوذی است و مدیر هر لحظه با هر فردی که در استان است تلفنی صحبت و حتی تهدید می‌کند.

,

 

,

طی سال‌های گذشته خانواده‌های کارگران با مشکلات مختلفی روبرو شده و حتی زندگی آن‌ها به مترکه منجر شده است.

,

, ,

شرکت کنتورسازی در سال 1344 افتتاح شد و سال 87 با بحث اصل 44 در جریان خصوصی سازی واگذار شد و طی این واگذاری 70درصد سهام شرکت به یک نفر انتقال یافت.

,

رئیس شرکت پسر 20ساله خود را به منصب مدیرعامل منصوب کرد، در اولین ماه حقوق کارگران سه روز عقب افتاد و اعتصاب صورت گرفت، اما کارگران را با این استدلال که سایر شرکت‌ها از وضعیت بدتری برخوردار هستند قانع کردند و کم کم حقوق ما بصورت یک ماه تا سه ماه به تعویق افتاد.

,

پس از واگذاری و از سال 92 تعدیل نیروها شروع شد و اکنون صرفا 180نفر اخراج نشده‌اند؛ بسیاری از افراد را به دلیل عینک دودی اخراج کردند.

,

کارگران این شرکت گفتند: سال94 حدود یک سال تاخیر حقوق داشتیم و کم کم تجمعات شروع شد، در آن زمان دادستان وقت الوند مدیرعامل را به خاطر اخلال در نظم عمومی بازداشت کرد و پس از سه روز زندانی شدن در چوبیندر آزاد شد و معوقه یک ساله پرداخت شد اما پس از یک هفته دادستان برکنار شد.

,

این کارگران معترض بیان کردند: در سال 96 دادستان وقت قول پیگیری پس از عید را داد، اما پس از اتمام تعطیلات هیچ اقدامی صورت نگرفت. ما در این 10سال به تمام مسئولین نامه ارسال کرده و موضوع را پیگیری کردیم وبا 4استاندار مذاکره کرده‌ایم اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

,

, ,

کارگران شرکت کنتورسازی یادآور شدند: بانک پاسارگارد در سال 96مدیریت شرکت را به دست گرفت و در این ایام مشکلی با ما نداشت، اما از ابتدای واگذاری شرکت به مدیری که اکنون در زندان است به بهانه‌های مختلف افتتاح‌هایی با حضور افراد سرشناس کشوری و استانی برای شرکت صورت گرفت اما تمام این ربان قیچی کردن‌ها صوری بود و هیچ تولیدی در عمل انجام نشد.

,

کارگران این شرکت افزودند: در آذر 95مدیر شرکت به جرم کلاهبرداری روانه زندان شد و تاکنون آزاد نشده اما به‌راحتی در زندان عزل و نصب و تهدید می‌کند و با تمام موارد قانونی آشنا است.

,

این کارگران معترض ادامه دادند: اکنون صرفا چند نگهبان در شرکت حضور پیدا می‌کنند و حتی مدیری که هم اکنون برای شرکت انتخاب شده حضور ندارد. در واقع در این ماجرا فرزندان کارگران مظلوم واقع شده‌اند و حتی بیمه تامین اجتماعی نیز سه از سه ماه پیش قطع شده و افراد برای درمان پولی ندارند.

,

 

,

کارگران شرکت کنتورسازی گفتند: با تمام این موارد حتی استاندار نیز به ما بها نمی‌دهد، در مجلس برخی نمایندگان به خاطر حقوق حیوانات موضع گیری می‌کنند، اما نسبت به پایمال شدن حقوق کارگران بی تفاوت هستند. 

,

این معترضان بیان کردند: خواسته ما این است که یا در شرکت را باز کنند تا ما مشغول به کار شویم و یا حقوق ما را پرداخت کنند، باوجود این شرایط شرکت ما خاص است و باتوجه به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال رونق تولید اعلام کرده‌اند ما خواستار فروش قطعات کارخانه و بسته شدن آن برای همیشه نیستیم.

,

کارگران این شرکت اذعان کردند: شرکت در زمان واگذاری با 9میلیارد تومان واگذار شد که نیمی از آن به‌صورت پیش پرداخت بود، این درحالی است که آن زمان فقط 7میلیارد از طرف برق منطقه‌ای پول برای شرکت وصول شد و قطعات زیادی نیز وجود داشت که دارای ارزش ریالی زیادی بود؛ با این اوصاف در واقع مدیر جدید در آن زمان پولی برای واگذاری شرکت هزینه نکرده بود.

,

کارگران شرکت کنتورسازی ابراز کردند: همچنین قرار بود 10درصد سهام شرکت به کارگران فروخته شود که عملا تحقق نیافت و بخش‌هایی از آن به افراد سرشناسی همچون علی دایی فروخته شد.

,

این معترضان افزودند: اکنون برای احیای کارخانه به خط جدید کنتور دیجیتال نیاز داریم و در مجموع با 15تا 20میلیارد شرکت قابل احیاست و با همین میزان معوقات کارگران نیز قابل پرداخت است.

,

کارگران بلاتکلیف و مسئولان بی توجه!

,

هم اکنون کارگران بلاتکلیف هستند؛ از یک سو نیروهای قدیمی تعلیق می‌شوند و از سوی دیگر در کاریابی‌ها برای شرکت درخواست کارگر می‌شود. روندی که مدیر شرکت در پیش گرفته دهن کجی به کل مسئولین است و در سال رونق تولید باوجود داشتن جنس، در شرکت بسته شده است و تولید انجام نمی‌گیرد.

,

برای حل مشکلات شرکت تا مسئولین در جریان شرکت کنتورسازی قرار می‌گیرند دوره کاری آن‌ها به اتمام می‌رسد و فرد جدیدی جایگزین می‌شود.

,

مدیران اقتصادی استانداری قزوین از سال 95 درجریان مشکلات کنتورسازی قرار دارند، اما عملا اقدامی صورت نگرفته و تاجایی به مدیر مهلت داده‌اند که تبدیل به غده سرطانی بزرگی برای استان شده است.

,

کارگران می‌گویند: مشکل شرکت صرفا با خلع مدیریت قابل حل شدن است، اما دستگاه‌ها با ادعای خصوصی بودن شرکت اقدام مناسبی انجام نمی‌دهند این درحالی است که وقتی فردی استان را امنیتی می‌کند و فساد دارد قابل برخورد خلع شدن است. اکنون این شرکت هزار و 150میلیارد بدهکار است و برای مدیر زندانی آن وثیقه 500میلیاردی درنظر گرفته شده است، همچنین 45درصد بدهی مالیاتی استان که معادل 500میلیارد است به کنتورسازی تعلق دارد.

,

, ,

 

,

سعید حاج رجبی‌ها اعلام کرده که احیای شرکت توجیه اقتصادی ندارد این درحالی است که برای بازگشایی و توجیه اقتصادی شرکت برنامه اعلام شده است. دکتر موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد نیز برای طراحی کنتورهای جدید و تولید آن‌ها توسط کنتورسازی اعلام آمادگی کرده است.

,

پس از بیان مشکلات از زبان کارگران نماینده دانشجویان سخنان و ایده‌های خود را مطرح کردند در این راستا، از طرف انجمن اسلامی امام خمینی نامه‌ای به استاندار جدید ارسال شده و در آن رسیدگی به مطالبات کنتورسازی مطرح شده است.

,

, ,

 

,

راهکار دیگر قالب شدن جریان رسانه‌ای و فشار به مسئولین برای توجه به این موضوع است. گفتنی است، بررسی دادگاه مدیر کنتورسازی در هفته جاری انجام می‌شود اما باید دید این برسی‌ها تا چه میزان به نتیجه خواهد رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه