اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

ادامه بی نظمی‌ها در برگزاری جلسات مبارزه با مفاسد اقتصادی/ تفاوت عجیب آمار سایت ستاد مبارزه با مفاسد با آمار برگزاری جلسات!

ادامه بی نظمی‌ها در برگزاری جلسات مبارزه با مفاسد اقتصادی/ تفاوت عجیب آمار سایت ستاد مبارزه با مفاسد با آمار برگزاری جلسات!
با بررسی سایت ستاد مبارزه با فساد اقتصادی می توان دریافت که در دولت دوازدهم حسن روحانی که از سال اردیبهشت سال ۱۳۹۶ بر مسند کار قرار گرفته است، 44 جلسه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شده است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بنا به ضرورت‌ مبارزه با فساد و پیرو صدور فرمان رهبر معظم انقلاب در مبارزه با فساد اقتصادی و ارتقای سلامت اداری در دهم اردیبهشت ماه ۱۳۸۰، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی  با دستور کار اصلی خشکاندن ریشه فساد مالی، اقتصادی، عمل قاطع و گره‌گشا با حضور معاونان قوای سه‌گانه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در دولت یازدهم و دوازدهم، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور ریاست این جلسات را برعهده داشت. اصول اساسی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بر هشت نکته اساسی رهبر انقلاب استوار باید باشد. ایشان در دستورالعمل کلی که در سال ۸۰ برای تشکیل این ستاد دادند، مواردی را اعلام کردند.

,

با بررسی سایت ستاد مبارزه با فساد اقتصادی می توان دریافت که در دولت دوازدهم حسن روحانی که از سال اردیبهشت سال ۱۳۹۶ بر مسند کار قرار گرفته است، 44 جلسه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شده است. بر اساس آمار این سایت آخرین جلسه این ستاد به ریاست اسحاق جهانگیری در تاریخ، دوشنبه 21 تیرماه سال جاری برگزار شده است. یعنی در حدود دو ماه است که این ستاد تشکیل جلسه نداده است.

,

پیگیری های صورت گرفته از عزت الله یوسفیان ملا، عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با فساد اقتصادی درباره جلسات این ستاد متفاوت از آمار سایت ستاد مبارزه با فساد اقتصادی است؛ یوسفیان ملا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص تشکیل این جلسات عنوان کرد: بعد از اعتراضات مکرر که نسبت به تعطیلی این جلسات داشتیم در نهایت چند ماه است که جلسات دو یا سه هفته یک بار برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تاریخ آخرین جلسه تشکیل شده را قبل از ایام محرم عنوان کرد و گفت: مصوبات این جلسات زیاد است و در نهایت بعد از چند ماه تعطیلی این جلسات و بی نظمی در سال گذشته روند برگزاری جلسات به حالت عادی بازگشته است.

,

در شرایطی که جلسات ستاد مبارزه با فساد اقتصادی برگزار می شود سایت این ستاد همچنان بروز رسانی نشده و حتی خبر برگزاری این جلسات را نیز مخابره نمی‌کند. تا جایی که آخرین جلسه برگزار شده روی این سایت 21 تیر ماه اعلام شده است.

,

, ,

 

,

در شرایطی که قوه قضائیه با حداکثر توان در حال رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی و مبارزه با آنهاست به نظر می رسد عزم دولت در مقابله با فساد جدی نیست تا جایی که اخبار غیر رسمی حاکی از گلایه رئیس جمهور نسبت اعلام عمومی پرونده‌های مفاسد اقتصادی است.

,

در شرایطی که چند ماهی است اخبار فساد اقتصادی به صدر اخبار تبدیل شده و هر روز خبر دستگیری برخی مدیران میانی با اتهامات فساد اقتصادی منتشر می شود، جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تنها در مسیر تئوری حرکت کرده و حتی خروجی این جلسات روی سایت آنها بارگزاری نمی شود.

,

اکنون که قوه قضائیه تمام امکانات خود را برای مقابله با فساد به خط کرده است، انتظار می رود ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز تنها به برگزاری این جلسات بسنده نکرده و گزارشی از این جلسات و دستاوردهای آن را به مردم ارائه کند؛ حداقل انتظاری که از این ستاد می رود این است که در راستای اطلاع رسانی صحیح محور ها و جلسات تشکیل شده را با شکل صحیح و به روزتری اطلاع رسانی کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه