اخبار داغ

رئیس اداره استعدادهای درخشان مازندران:

هیچ‌گونه امتیازی در آزمون استعدادهای درخشان لحاظ نمی‌شود

هیچ‌گونه امتیازی در آزمون استعدادهای درخشان لحاظ نمی‌شود
رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش مازندران گفت: در آزمون استعدادهای درخشان هیچگونه امتیازی برای پذیرش دانش‌آموزان وجود ندارد و هیچگونه سهمیه‌ای برای کسی منظور نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از فعالیت 29 مرکز آموزشی استعدادهای درخشان در سطح استان مازندران خبر داد.
 
وی افزود: از این تعداد سهم مدارس دخترانه 15 مرکز و سهم مدارس پسرانه 14 مرکز است.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: حدود 6 هزار و 662 دانش‌آموز سال گذشته در مدارس استعدادهای درخشان استان، مشغول تحصیل بودند که از این تعداد، 4 هزار و 538 دانش‌اموز در متوسطه دوم و مابقی نیز در دوره متوسطه اول فعالیت می‌کردند.
 
آزادی بیان کرد: از مجموع کل دانش‌آموزان اعلام شده، تعداد یک‌هزار و 864 دانش‌آموز سمپادی پایه دوازدهم از این مدارس فارغ‌التحصیل شدند و به جای این‌ها تعداد 790 نفر دانش‌اموز جدید در پایه هفتم وارد این مدارس شدند.

وی ادامه داد: طی سال تحصیلی جدید در دوره متوسطه دوم نیز تعداد 575 نفر در قالب تکمیل ظرفیت وارد مدارس سمپادی شدند.
 
رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: تمامی دانش‌اموزان ورودی به مدارس استعدادهای درخشان استان، صرفا از طریق آزمون ورودی پذیرفته می‌شوند و هیچ ملاک و معیار دیگری برای جذب این دانش‌آموزان وجود ندارد.
 
آزادی در پاسخ به این سوال که آیا سهمیه خاصی برای اقشار و آحاد خاصی برای قرارگرفتن در میان دانش‌اموزان این مدارس وجود دارد یا خیر، تاکید کرد: در آزمون استعدادهای درخشان هیچگونه امتیازی برای پذیرش دانش‌آموزان وجود ندارد و هیچگونه سهمیه‌ای برای کسی منظور نخواهد شد.
 
وی با بیان اینکه استان مازندران از لحاظ جمعیت دانش‌آموزی در تمام عرصه‌های آموزشی اعم از عادی، غیردولتی، سمپادی و استعدادهای درخشان در سطح کشور دارای رتبه دهم است؛ گفت: استان مازندران به لحاظ شاخص‌های نخبگی و شاخص‌های قابل طرح در عرصه استعدادهای درخشان در رتبه‌های دوم و سوم کشور قرار دارد.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه