اخبار داغ

همزمان با سراسر کشور

سال تحصیلی 5 هزار بانوی طلبه مازندرانی آغاز شد

سال تحصیلی 5 هزار بانوی طلبه مازندرانی آغاز شد
مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران مازندران همزمان با سراسر کشور، در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران استان مازندران همزمان با سراسر کشور، امشب در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) ساری با حضور مسئولین استانی و شهری و همچنین مدیران، اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران استان مازندران برگزار شد.

 زهرا پیشنمازی مدیر حوزه علمیه حضرت نرجس شهرستان ساری بیان کرد: همواره در تاریخ به فرهنگ‌ تألیف و تربیت اشاره شده و بزرگان کتابهای آموزشی مختلفی را از خودشان بجای گذاشتند امیدواریم برکت خون شهدا و انقلاب عظیم زمینه ای فراهم شود تا در سطح کشور  اشاعه فرهنگ‌ ناب اسلامی را داشته باشیم.

وی افزود: حوزه علمیه حضرت نرجس ساری در سال ۸۹ تآسیس شد و این برای ما افتخار این است که ادامه دهنده راه شهیدان باشیم، در این راه دوستان و خیرین مختلفی را در کنار خود داریم ولی تعدادشان کم است، مسائل فرهنگی در جامعه باید مورد توجه قرار بگیرند.

این مسؤول بیان‌ کرد: امسال در محوطه حوزه علمیه حضرت نرجس(س) دبستان تزکیه کلنگ‌زنی شد و اولین دوره ثبت نام در مقطع اول ابتدایی انجام شد، شمار طلاب مدرسه حوزه علمیه حضرت نرجس حدود 150 نفر هستند که 99 درصد فارغ التحصیلان مشغول ادامه تحصیل و درحال ارائه خدمات فرهنگی هستند.

در ادامه حجت الاسلام فلاح مدیر مرکز خدمات حوزه های استان مازندران نیز باشاره به اهداف امام حسین(ع) و شهدای کربلا گفت: نقش سخت افزاری کربلا را حسین(ع) و اصحابش بازی کردند امام ارائه نقش نرم افزاری آن به دست زینب(س) بود که امروز هم بر عهده طلبه های خواهر است.

وی افزود: ادامه دهنده راه تبلیغ و امر به معروف خواهران ما هستند تا حججی ها را برای دفاع از دین تربیت کنند و ‌اگر بخواهیم فردای قیامت با فاطمه (س) محشور شویم باید در این راه از جان‌ خود بگذریم، تربیت شدگان در این راه مورد توجه خدا هستند .

حجت الاسلام غفاری مدیر حوزه های علمیه خواهران مازندران نیز بیان کرد: در حوزه علمیه تعطیلی معنایی ندارد که بخواهیم بگوییم زمان آغاز سال تحصیلی است،  تکلیف تعطیل بردار نیست ما مکلف به انجام تکلیف هستیم و مأمور به ابلاغ تکلیف و حفظ هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم طلاب جدیدالورود موفق باشند، گفت: این آیین همزمان با شهرستان مختلف به عنوان آغاز سال جدید انجام شد،  هر مدرسه به منزله یک دانشگاه با همان تکلیف به پای درخت تنومند انقلاب و حوزه علمیه بوده و رسیدگی و آبیاری می شود.

غفاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر طلبه در استان ثبت نام کردند، هیچ چیز مانع کار ما و تکلیف ما نمی تواند بشود و همچنان پای رکاب علمدار انقلاب و ابوالفضل زمان مردانه ایستادیم و زینب گونه هم تبلیغ انقلاب می کنیم تا خواب راحت را از چشم دشمنانمان برباییم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران مازندران بیان کرد: حوزه علمیه خواهران مازندران دارای 22 مدرسه علمیه با بیش از 5 هزار طلبه در مقاطع سطح 2،3 و 4 است و در سال جاری بیش از ۵۰۰ نفر برای تحصیل در مدارس علمیه خواهران استان ثبت نام کردند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه