اخبار داغ

معاون وزیرجهادکشاورزی:

انتقال اختیارات تنظیم بازار برنج‏ به وزارت صمت/ بازار برنج سامان پیدا می‌کند؟

انتقال اختیارات تنظیم بازار برنج‏ به وزارت صمت/ بازار برنج سامان پیدا می‌کند؟
وزارت جهاد کشاورزی از ۲ مرداد امسال تا کنون در مورد تنظیم بازار برنج‏، ثبت سفارش و تائید و تخصیص ارز آن هیچ اختیاری ندارد و همه اختیارات به وزارت صنعت‏، معدن و تجارت منتقل شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اقای علی اکبر مهرفرد در ارتباط تلفنی با تحریریه بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: اما پیش از آن‏‌، در یک فرآیند، حدود 900 هزار تن برنج وارد کشور شد و رویه وزارت جهاد کشاورزی در 4 سال گذشته بر این بود که از حدود 3 میلیون تن مصرف برنج کشور حدود 2 میلیون تن در داخل تولید و بقیه وارد شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: رویه این بوده است که در 4 ماه فصل برداشت برنج داخلی، برنج خارجی وارد نشود و در 8 ماه دیگر وارد شود.

,

مهرفرد اضافه کرد:‌ امسال کارگروه تنظیم بازار تصویب کرد که این محدودیت به علت نگرانی های ناشی از شرایط تحریم، برداشته شود و از آن موقع،‌ محدودیت برداشته شد.

,

وی افزود: از آن موقع ،‌ هیچ محدودیتی در تائید و تامین ارز نداشتیم و همه را تائید کردیم و مسول تامین ارز، بانک مرکزی است.

,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی درباره نحوه عرضه برنج و حذف واسطه ها گفت: نظر کارشناسی ما این بودکه تشکل های تولیدکننده، تولیدکنندگان و تعاونی ها، شالی کوبی هایشان را توسعه دهند و برندسازی کنند و جلوی اختلاط برنج داخلی و خارجی را بگیرند و خودشان عرضه کنند تا ورود واسطه ها و دلالان کمتر شود.

,

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه سیاست هایی داشت و صنایع تبدیلی را گسترش داد و برندهایی را ایجاد کرد اما هنوز سوداگران بازار برنج، وجود دارند.

,

اقای مهرفرد اضافه کرد: فروشگاه های عرضه محصولات کشاورزی در سراسر کشور، سازمان تعاونی روستایی است که تشکل و اتحادیه کشاورزان است و عرضه مستقیم دارند و حدود 2 تا 3 هزار فروشگاه در سطح کشور دارند و برخی از فروشگاه های زنجیره ای هم مستقیم از کشاورزان می خرند و عرضه می کنند.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه