اخبار داغ

افزایش تنها ۱۰ درصدی قیمت خودرو در اروپا طی ۱۹ سال!

افزایش تنها ۱۰ درصدی قیمت خودرو در اروپا طی ۱۹ سال!
در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا قیمت‌ها به طور متوسط طی ۱۹ سال اخیر تنها ۳۹.۲ درصد افزایش یافته‌اند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کشورهای اروپایی یکی از پایین‌ترین تورم های ثبت شده در سطح جهان را دارند و همین مساله باعث شده است تا قیمت‌ها حتی با وجود گذشت ۱۹ سال، تغییرات خیلی شدیدی را تجربه نکنند. آن طور که مرکز آمار اتحادیه اروپا در گزارش جدید خود اعلام کرده است، قیمت‌ها در پایان سال ۲۰۱۸ در مقایسه با سال ۲۰۰۰ به طور متوسط در کشورهای عضو منطقه یورو ۳۶.۲ درصد و در سطح اتحادیه اروپا ۳۹.۲ درصد افزایش داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در بین اقلام مختلف، بیش‌ترین افزایش قیمت طی این بازه مربوط به تنباکو با ۱۶۷ درصد بوده است و پس از آن، گاز با ۱۰۲ درصد افزایش، سوخت با ۱۰۱ درصد افزایش، نوشیدنی با ۹۹ درصد افزایش و جواهرات با ۹۸ درصد افزایش قیمت قرار دارند.
,
 
,
از سوی دیگر قیمت ماشین در کشورهای اروپایی پس از ۱۹ سال به طور متوسط تنها ۱۰ درصد افزایش داشته است! پس از خودرو، لوازم منزل با ۲۴ درصد و کتاب با ۲۸ درصد کمترین میزان افزایش قیمت را طی ۱۹ سال اخیر در کشورهای اروپایی داشته اند.
,
 
,
طی این مدت رومانی با تورم ۲۷۱.۶ درصدی، بیش‌ترین افزایش متوسط قیمت را در ۱۹ سال اخیر داشته است و پس از این کشور، ایسلند با ۱۰۹.۸ درصد، مجارستان با ۱۰۳.۷ درصد و لتونی با ۹۱.۴ درصد قرار دارند. کمترین افزایش قیمت نیز مربوط به ایرلند با ۳۰.۷ درصد است و پس از این کشور، دانمارک با ۳۱.۴ درصد، آلمان و سوئد با ۳۱.۸ درصد قرار دارند.
,
 
,
در بین دیگر کشورهای اروپایی، قیمت ها طی ۱۹ سال  اخیر در فرانسه ۳۲.۴ درصد، ایتالیا ۳۸.۱ درصد، هلند ۳۸.۳ درصد، اتریش ۴۰.۵ درصد و انگلیس ۴۵.۷ درصد افزایش داشته است.
,
 
,
منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.
,
 
,
منبع: ایسنا
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه