اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

آتشی که به جان هوا و خاک می افتد/ هدایت دودهای غلیظ سرطانزا به سمت زاهدان

آتشی که به جان هوا و خاک می افتد/ هدایت دودهای غلیظ سرطانزا به سمت زاهدان
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از سوزاندن زباله و ضایعات ناشی از قصابی در حاشیه شهر زاهدان، محدوده پشت پلیس راه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید پورمردان در گفتگو با عصرهامون گفت: در پی گشت و کنترل مأمورین یگان حفاظت  محیط زیست استان در حاشیه شهر زاهدان، در منطقه پشت پلیس راه زاهدان محیط بانان شعله هایی از  آتش را در این منطقه مشاهده و به  محل مراجعه کردند.
 
پورمردان افزود: تعدادی از افراد سودجو به جای انتقال زباله ها و پسماندهای ناشی از قصابی حیوانات اهلی پسماندهای مذکور را در حاشیه شهر به آتش کشیده بودند که موجبات آلودگی هوا و خاک را فراهم کرده و سلامت شهروندان و سایر زیستمندان منطقه را مورد تهدید قرار داده بودند.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه خاطیان با استفاده از تاریکی شب و به محض اطلاع از حضور مامورین یگان حفاظت محیط زیست، متواری شدند و محیط بانان با مشاهده آتش اقدام به اطفاء حریق کردند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این عمل خلاف قانون بوده و موجب ایجاد دود غلیظ گسترده ای حاوی انواع عوامل سرطانزا می شود و با وزش باد در سطح شهر پراکنده می شود و سلامت مردم را مورد تهدید قرار می دهد اما  بیشتر مردم از خطرات سوزاندن زباله، پلاستیک، لاستیک و سایر پسماندها بی خبرند و حساسیتی نسبت به آن از خود نشان نمی دهند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه