اخبار داغ

بیگانه‌هراسی و آزار و کشتار مهاجران در آفریقای جنوبی

بیگانه‌هراسی و آزار و کشتار مهاجران در آفریقای جنوبی
طی روزهای خشونت که چندین کسب و کار و فروشگاه متعلق به مهاجران ویران شد، حداقل 10 نفر از جمله 2 خارجی کشته شدند. رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت که این خشونت ها تلاش های دولت برای نشان دادن این کشور به عنوان مکانی با فرصت های برابر را خنثی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ اولین گروه از مردم نیجریه به خاطر خشونت‌های بیگانه هراسی در آفریقای جنوبی به لاگوس بازگشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

وقتی "دنیس بنسون" در حال پیاده روی در روستای بیرچلی در همسایگی ژوهانسبورگ بود، پوستری دید که خواستار اعتصاب علیه شرکت های خارجی آن منطقه شده بود.

,

این کارآفرین 34 ساله نیجریایی گفت: "چون می دانستم این ماجرا به خونریزی ختم می شود، تصمیم به ترک آفریقای جنوبی گرفتم. چمدانم را بستم و به منزل یکی از دوستان نیجریایی خود که در نزدیکی فرودگاه زندگی می کند رفتم."

,

بنسون گفت که در 2 سپتامبر وقتی شورشیان چند فروشگاه متعلق به خارجی ها در سراسر ژوهانسبورگ، پرتوریا و مناطق اطراف آن را هدف قرار دادند، وی به دنبال فرصتی برای بازگشت به کشور بود.

,
 
,
, ,

سوپرمارکت کنار آپارتمان من که به یک اتیوپیایی تعلق داشت مورد غارت و تخریب قرار گرفت. شورشیان حتی یخچال را با نوشیدنی های داخل آن بردند. آنها شعار می دادند که بیگانگان باید به کشور خود بازگردند.

,

طی روزهای خشونت که چندین کسب و کار و فروشگاه متعلق به مهاجران ویران شد، حداقل 10 نفر از جمله 2 خارجی کشته شدند.

,
 
,
, ,

حملات ضد بیگانگان، اعتراضات دیپلماتیک از سوی چندین دولت آفریقایی را برانگیخت و برخی از شهروندان نیجریه در اقدامی تلافی جویانه برندهای متعلق به آفریقای جنوبی را غارت کردند.

,
 
,
, ,

"محمدو بوهاری" رئیس جمهور نیجریه هیئتی را برای ارزیابی اوضاع به آفریقای جنوبی فرستاد و سپس برنامه های بازگرداندن 640 شهروند از این کشور را اعلام کرد.

,

اپراتور شرکت هواپیمایی "اِیر پیس" گفت که 2 پرواز برای نیجریایی هایی که قصد ترک آفریقای جنوبی را دارند، فراهم می آورد. یک شرکت املاک و مستغلات نیجریه نیز پیشنهاد داد تا هزینه افرادی که تمایل به بازگشت به کشور دارند را بپردازد.

,

"آبیک دَبیری اِرِوا" رئیس کمیسیون دیاسپورای نیجریه گفت که نخستین گروه 187 نفری اواخر هفته گذشته وارد فرودگاه لاگوس شدند و نیجریایی های بیشتری نیز طی هفته های آتی به کشور خواهند آمد.

,
 
,
, ,

ویدئوها شادی مسافران در هنگام پیاده شدن از هواپیما و خواندن سرود ملی نیجریه را نشان دادند. برخی از مسافران پوسترهایی با نوشته "به بیگانه هراسی نه بگویید" را با خود حمل می کردند.

,

دَبیری اِرِوا شکایت کرد که هنوز بسیاری از مسافران به خاطر مشکلات اسنادی، تنها مانده و مجوز پرواز از ژوهانسبورگ را ندارند.

,

وی افزود: "قرار بود این پرواز با 313 نفر انجام شود، اما تنها 187 نفر در پرواز حضور داشتند و شرکت هواپیمایی طی این فرآیند بسیار متضرر شد. ما از دولت آفریقای جنوبی می خواهیم تا به کسانی که تمایل به ترک کشور دارند مجوز خروج بدهد."

,

سی‌ان‌ان از اظهارنظر مقامات مهاجرت آفریقای جنوبی جویا شد و در انتظار پاسخ آنها است.

, سی‌ان‌ان,
 
,
, ,

"سیریل رامافوسا" رئیس جمهور آفریقای جنوبی با محکوم کردن حملات روزهای گذشته گفت که این خشونت ها تلاش های دولت برای نشان دادن آفریقای جنوبی به عنوان کشوری با فرصت های برابر را خنثی کرد.

,

رامافوسا افزود: "خارجی ها حق دارند که بدون ترس از حملاتِ بزهکاران به کسب و کار خود بپردازند. دولت اجازه نخواهد داد که بی قانونی و خشونت پراکنده، امنیت و معیشت میلیون ها نفر از مردم آفریقای جنوبی و اکثریت اتباع خارجی کشور ما که از قانون تبعیت می کنند و حق زندگی و کار کردن در آرامش را دارند، مختل کند."

,
 
,
, ,

بنسون گفت که اصلا از بازگشت به نیجریه پشیمان نیست و آماده است تا تجارت پوشاک که در سال 2016 و پیش از ترک وطن به آن مشغول بود را از سر بگیرد.

,

وی افزود: "آفریقای جنوبی برای من سرگرم کننده نبود و من از ترک آن پشیمان نیستم. من نمی توانستم در آنجا شغل مناسبی به دست بیاورم. اکنون مجبور نیستم به خاطر خارجی بودن، نگران حمله افراد به خودم باشم."

,

وزارت امور خارجه نیجریه با بیان اینکه مقامات کشور به منظور یافتن راه هایی برای خاتمه دادن به حملات بیگانه هراسی به اتباع خود در حال همکاری با مسئولان مربوطه در آفریقای جنوبی هستند از شهروندان خود در آن کشور خواست تا آرام و صبور باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه